• Pokergirl

    Kvinnliga företagare - här är vår tråd

    Tänkte starta en tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

    Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger!

  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd
  • Ralleröj

    artep
    Jag skulle nog ta Danbalas tips, det finns måååånga paragrafryttare här på FL och då är det bättre att ta tag i det själv. Inte för att en varning är så farligt, men ändå....
    Inte för att jag tror att någon av oss snälla människor i tråden skulle anmäla dig, men det finns ju andra som läser trådarna.

  • Sirlig

    FruKreativ: De olika priserna hos webhotellen är antagligen priser på att ha sin hemsida på deras servrar. De olika priserna beror på tjänster och storlek på dessa. Det du ska tänka på när det gäller att registrera sin domän med hjälp av ett webhotell är om dom tecknar domänen i ditt eller deras namn. Se till att det tecknas i ditt och att deras servrar befinner sig inom Sveriges gränser, så de omfattas av svenska lagar. Annars är jag ingen expert direkt...

  • Pokergirl

    anezka> Det fungerar utmärkt, på surftown ska det vara uppbyggt i oscommerce så det ska inte vara några problem.

    Ang TV4:
    Nu har jag träffat tv4 och dom säger att priserna varierar utifrån hur mkt man vill sända, intensivt eller strötid. Produktionen kostar ca 10000 och sen är det utifrån hur mkt jag vill ha, allt från 10000 till 100000 beroende på hur mkt jag vågar satsa. Tydligen så betalar man olika beroende på hur många kunder man vill nå ut till, här i Umeå har dom en prislista, väljer jag örnsköldsvik så är det mkt billigare eftersom färre bor där. Däremot så är det nog en väldigt effektiv reklamform, och om jag skulle satsa ca 80000 så får jag 70 visningar på bra sändningstid. Salongen där jag är nu är så nöjd att dom just nu planerar för en profilfilm bara för att komma ut med sitt namn.

  • Lilie

    Jag kör också oscommerce, mitt webhotel heter manufrog.com och kostar 200-300 kronor om året. Funkar toppen.
    Domänen reggade jag på loopia.se, kostar nån hundralapp om året.

  • anezka

    Oj oj oj fick vad jag ska betala i preliminärskatt 15000 i månaden fattar inte hur dom räknar ut det då jag har uppget att jag kommer att ha en inkomst på 80000 om året hmm blir nog till att ringa dom på måndag

  • Ralleröj

    anezka, jag fick ju också en sån hög summa, de räknar på nettointäkterna, typ 60% av dem (om jag minns rätt) fyll i en preliminär självdeklaration och skicka tillbaka, skriv mindre i ruta 40någonting för det är det beloppet de går efter.

  • Pokergirl

    På fredag bär flyttlasset av till större lokaler. Känns riktigt spännande, just nu är halva vardagsrummet fullt med saker som ska dit så det är totalt kaos hemma. Har fortfarande inte min logga kvar, skulle gärna fått hjälp om ngn orkar!

Svar på tråden Kvinnliga företagare - här är vår tråd