• Anonym (TS)

    Vem är världens vackraste man genom tiderna, död som levande?

    Behövs en motsvarande tråd till den andra om världens vackraste kvinna.

    Dela med er, själv tycker jag James Dean.

  • Svar på tråden Vem är världens vackraste man genom tiderna, död som levande?
  • Lejonmamman01
    Severus skrev 2013-10-12 18:08:48 följande:

    Ja, har insett det

    Jag tror som sagt att det var ROLLFIGURERNA, mest. Som i "The Thomas Crown Affair" - allt det perfekta, all förfiningen. Dialogen var fantastisk - det skrivs nästan ingen sådan dialog idag, utan nu tror filmskaparna att det går att kompensera med mycket sex och naket. "The Thomas Crown Affair" från 90-talet kontra den från 60-talet är perfekta illustrationer på det fenomenet. De som skrev manuset till den senare hade överhuvudtaget inte FATTAT vad det var som skapade erotiken i den förra!

    Musiken gjorde också sitt till - man kan bli förälskad i vem som helst när man hör den här:

     
    ">

     (I den nyare filmen är den uppjazzad! Spöke)
  • Lejonmamman01
    fluu skrev 2013-10-12 19:09:03 följande:
    Här har vi också en riktig snygging! Max von Sydow. Var stilig väldigt länge tycker jag, men nu när han är 80 + är han kanske lite väl gammal för min smak ;)





    För avlångt ansikte.
  • Lejonmamman01
    Juliette F skrev 2013-10-13 12:43:57 följande:

    Vilken talanger du måste ha, när du redan nu kan se att hon kommer bli ful och kass i skolan. Förvånad Antar du är orförande i Republikanska föreningen, då du sågar alla kungliga jäms med fotknölarna? Nä, jag är inte monarkist. Men så taskigt att dissa ett litet barn, bara för att hon råkar vara född in i "fel" familj. Obestämd

    Och NEJ, alla barn i den åldern är definitivt inte lika "söta". Men fina på sitt sätt såklart. 

    Jag brukar se sådant där - hur barn ska bli som vuxna - och jag har nästan aldrig fel. Jag kan se på en fyramånaders baby om den har intelligens i blicken eller inte. Har inget att göra med om de är kungliga eller inte, även om jag kan reta mig på att många människor liksom FÖRUTSÄTTER att de kungliga måste vara bättre än andra på en rad parametrar.
  • SweeneyTodd
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-13 15:44:49 följande:
    Jag brukar se sådant där - hur barn ska bli som vuxna - och jag har nästan aldrig fel. Jag kan se på en fyramånaders baby om den har intelligens i blicken eller inte. Har inget att göra med om de är kungliga eller inte, även om jag kan reta mig på att många människor liksom FÖRUTSÄTTER att de kungliga måste vara bättre än andra på en rad parametrar.

    Man kan inte se hur barn blir som vuxna. Det är rent påhitt från din sida.
  • roffe
    SweeneyTodd skrev 2013-10-13 17:42:35 följande:

    Man kan inte se hur barn blir som vuxna. Det är rent påhitt från din sida.
    Men hon pratar ju bara om utstrålning. Vissa har mycket, andra har lite. Det gäller ju även barn och bebisar. En del bebisar ser nästan döda ut, en del ser väldigt medvetna och uttrycksfulla ut, även om dom inte är mer medvetna än andra bebisar. 
  • storsuggan
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-13 15:44:49 följande:

    Jag brukar se sådant där - hur barn ska bli som vuxna - och jag har nästan aldrig fel. Jag kan se på en fyramånaders baby om den har intelligens i blicken eller inte. Har inget att göra med om de är kungliga eller inte, även om jag kan reta mig på att många människor liksom FÖRUTSÄTTER att de kungliga måste vara bättre än andra på en rad parametrar.
    Fast kungligheter växer ju upp så att säga med silversked i munnen. Hon har alla förutsättningar att bli riktigt vacker, eftersom hon kommer att vara omgiven av människor som kommer att göra sitt bästa för att se till att hon blir det. Frågan om hennes intelligens däremot lämnar jag därhän.
  • Lejonmamman01
    Marlean skrev 2013-10-13 02:18:51 följande:
    Leslie Howard, Gabriel Byrne

    Ja, Leslie Howard! Så elegant, intelligent, adlig, själfull! Det lustiga är, att han blev bilden av den brittiske gentlemannen för många - fast han egentligen inte var brittisk alls. Han var ungrare!
  • Lejonmamman01
    SweeneyTodd skrev 2013-10-13 17:42:35 följande:

    Man kan inte se hur barn blir som vuxna. Det är rent påhitt från din sida.

    Jag är då så pass gammal nu, att jag många gånger redan har sett facit.
  • Lejonmamman01
    storsuggan skrev 2013-10-13 17:50:43 följande:
    Fast kungligheter växer ju upp så att säga med silversked i munnen. Hon har alla förutsättningar att bli riktigt vacker, eftersom hon kommer att vara omgiven av människor som kommer att göra sitt bästa för att se till att hon blir det. Frågan om hennes intelligens däremot lämnar jag därhän.

    Det hjälper inte på Victoria... Drömmer

    Ja, Daniel var väl inte heller någon akademisk begåvning, vad jag har förstått. Mer sportig - och det behöver ju i och för sig inte heller vara fel i en kunglig familj. Kungens systrar och farbröder utövade ju många sporter med framgång. 
  • SweeneyTodd
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-13 19:44:05 följande:

    Jag är då så pass gammal nu, att jag många gånger redan har sett facit.

    Det beror på slumpen at tdu har haft rätt, men kan inte se på ett spädbarn hur det blir som vuxen.
Svar på tråden Vem är världens vackraste man genom tiderna, död som levande?