• Knitting Angel

    BF Oktober 2014

    En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

    Länk till BF-listan

    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knitting Angel
    Yarrow skrev 2014-01-29 08:30:16 följande:

    Här är en till som plussade idag! Fick mf i sep och blev nu gravid med hjälp av pergotime så vi håller alla tummar och tår att den lilla vill stanna kvar!


    Grattis och välkommen :)
  • Irmeline
    Mymmlan skrev 2014-01-29 10:01:04 följande:
    Grattis till de nya plusen som hoppat in!

    Idag mår jag mycket bättre. Skönt. Bokade hälsosamtal med min bm också men ska inte dit förrän 20/2.

    Ska ni göra kub?
    Japp.
    Jag skulle råda alla att göra KUB, eller i varje fall ultraljudet. De säger det inte rakt ut men de kollar inte bara nackspalten.. de kan även se annat. Även om man kan tänka sig att behålla ett barn med ett lindrigt handikapp som t.ex. downs, finns det värre saker de kan se. Vissa kromosomfel är ej förenliga med liv, eller andra fel på exempelvis hjärna, hjärna eller njurar. Har flera vänner som inte gjort KUB och där barnet visade sig vid RUL vara så skadat att de var tvugna att avbryta graviditeten (barnet skulle aldrig överleva). I v. 20 som detta bekräftades fick de föda ut barnet. I v. 12 vid KUB kan man göra en abort. Plus att man slipper vara gravid en massa veckor i onödan. Det är anledningen att man ska göra ultraljud i v. 12 anser jag. Men alla gör som de vill.
  • Yarrow

    Vi gjorde inte Kub med förra. Kändes onödigt, vi hade kämpar i 5 år för en bebis så det skulle krävas väldigt mycket för oss för att ta bort det. Någon sjukdom som gör att barnet inte skulle kunna leva utanför livmodern typ, och sånt upptäcks ju på RUL. Denna gången kommer vi göra det, blir bara 17 månader mellan de små så vi gör det för sonens skull mest.

  • L1977

    Funderar på det där med kub. Det ger ju bara en sannolikhet. Inget exakt svar. Kanske lika bra att gå på fvp direkt? Något av dem ev båda kommer vi att göra iaf. Det bestämde vi långt innan jag blev gravid. Längtar redan till första ul det är tre veckor dit.

  • KossanMuu

    vi kommer inte göra kub, inget som erbjuds här där vi bor. Kommer bara göra vanligt vul i v 12 som vi har bokat privat.


    ♥ 14 februari 2010 ♥ 27 september 2012 ♥ BF 2 oktober 2014 ♥
  • jonie

    Hej hej! Hoppas in här då jag plussade i morse. Väldigt tidigt så jag hoppas det håller i sig. Fick ett missfall innan sonen blev till sommaren 2012 så nu håller jag tummarna.

    Har som sagt en son innan som blir 10 månader nästa vecka Hjärta

    BF 12 oktober.


    ♥ Alfred 130406 ♥
  • Knytet

    Hej tjejer, hoppar gärna oxå in här. Är i v 5, 4+1 idag o har BF 6 okt. Har en son på ett år som blev till på sjätte återföringen (IVF). Började syskonförsöken i Augusti förra året och blev gravid på första ivf försöket, slutade dock i MF v 13 pga av en i fektion i livmodern. I början av jan inledde vi nösta behandling som vi fick avbryta pga få äggblåsor o vätskeansamling i slemhinnan, tog ägglossningssprutan och körde på hemmaförsök som döm av vår förvåning gav ett plus i måndags .
    Har inte hunnit läsa igenom tråden, men ska göra det när jag lagt sonen ikväll !!

  • Shibby
    Knytet skrev 2014-01-29 15:55:27 följande:
    Hej tjejer, hoppar gärna oxå in här. Är i v 5, 4+1 idag o har BF 6 okt. Har en son på ett år som blev till på sjätte återföringen (IVF). Började syskonförsöken i Augusti förra året och blev gravid på första ivf försöket, slutade dock i MF v 13 pga av en i fektion i livmodern. I början av jan inledde vi nösta behandling som vi fick avbryta pga få äggblåsor o vätskeansamling i slemhinnan, tog ägglossningssprutan och körde på hemmaförsök som döm av vår förvåning gav ett plus i måndags .
    Har inte hunnit läsa igenom tråden, men ska göra det när jag lagt sonen ikväll !!

    Vad roligt att det blev plus för dig! Vi har samma BF dag 6/10 Glad jag fick också MF i höstas så jag hoppas det går vägen för oss båda nu! Skrattande

  • jonie
    Yarrow skrev 2014-01-29 16:22:21 följande:

    Jonie: plussade med idag och min son är 8 månader så vi får tätt mellan båda två :)


    Kul, grattis!! När har du bf?
Svar på tråden BF Oktober 2014