• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Shibby
    Emma90 skrev 2014-01-30 16:23:56 följande:
    Skönt att någon mer inte har några direkta känningar. Kom på efter att jag hade tryckt på skicka att jag faktiskt har lite växtvärk ibland :)

Det ska jag göra, tänkte ringa på måndag. Går då in i vecka 6 om jag har rätt med ägglossningen.

Hmm, jag är själv i vecka fem och går in på vecka sex på tisdag nästa vecka så vi är nog lika tidiga Glad 
    Och om man ser det så ... jag har inte ens växtvärk, du har något mer symptom en mig... Glad

• Knytet

Jojjan, förstår din oro men tänk på att det är vanligt med blödningar under graviditeten. Båda mina tidigare graviditeter har jag blött tom så att det forsat ut utan att det påverkat bebisarna. Nu på BIM i tisdags blödde jag lite oxå så det blir tydligen samma denna gång. Ta inte ut något i förväg och är du orolig åk till akuten o låt dom göra vul. När jag fick min son blödde jag o krampade i v 5+3 o var supersäker på mf, men vi fick se ett litet hjärta ticka. Hade nog tur förvisso att det gick o se så tidigt. Håller tummarna för dig !!

Emma, man behöver inte känna något. Tänk på att såhär tidigt är det många som inte ens förstått att dom är gravida

• mitthemligajag

Alltså, min mensvärksliknande känsla är helt galen, ont ända in i ryggen. Håller på typ 2 min sen släpper de... Kan de vara såhär?? Orolig

• Knytet

mitthemligajag, har själv aldrig haft så kraftig växtvärk men vet andra som har haft så ont att dom åkt in akut rädda för utomkveds. Det har dock varit i sin ordning, kan tydligen vara hemsk. Är du allför orolig, åk in o kolla. Man ska inte behöva mer oro än nödvändigt.

• c0ockiee

Har själv nån jävulsk värk, ska på hälsomöte på måndag, fortsätter det så kommer jag be om att få kolla vad det är

• jojjan01
    Irmeline skrev 2014-01-30 16:03:19 följande:
    Håller tummarna för ofarlig blödning jojjan!
    Har du fått nåt barn emellan mf:en? Har de utrett dig annars?

nej har haft 3 mf efter enda barnet men inte utredd eftersom det första mf var med min dåvarande sambo, alltså  inte 3 mf med samma man… 

känns eller verkar tyvärr inte så bra just nu då blödningen ökat i mängd...
  • jojjan01
    Emma90 skrev 2014-01-30 16:24:52 följande:
    Håller tummarna att det inte är ett mf
    tack :)
  • jojjan01
    Knytet skrev 2014-01-30 17:15:47 följande:
    Jojjan, förstår din oro men tänk på att det är vanligt med blödningar under graviditeten. Båda mina tidigare graviditeter har jag blött tom så att det forsat ut utan att det påverkat bebisarna. Nu på BIM i tisdags blödde jag lite oxå så det blir tydligen samma denna gång. Ta inte ut något i förväg och är du orolig åk till akuten o låt dom göra vul. När jag fick min son blödde jag o krampade i v 5+3 o var supersäker på mf, men vi fick se ett litet hjärta ticka. Hade nog tur förvisso att det gick o se så tidigt. Håller tummarna för dig !!

Emma, man behöver inte känna något. Tänk på att såhär tidigt är det många som inte ens förstått att dom är gravida
    Tack snälla!! En gnutta hopp kvar då…. ska till bm på onsdag så blöder jag inte massor eller att jag ser att det är mf-blödning kan hon kolla då… just nu har jag nog gett upp det mesta hoppet...

Tack för alla stöttande kommentarer:)
  • Mymmlan

Jojjan! Håller båda tummarna och skickar pepp och hoppas. Låt oss veta hur det går för dig. Jag säger som de andra, det är ju vanligt och måste inte vara farligt med blödningar.

Svar på tråden BF Oktober 2014