• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Konstatera skrev 2016-04-23 22:46:23 följande:
    Feminism och mångkultur går inte hand i hand i Sveriges fall, vilket varit det MP velat signalera de senaste åren.Naturligtvis går det inte att vilja ha världens mest jämnställda land, samtidigt som en bedriver stor invandring från länder med världens mest konservativa kvinnosyn. 

    Jag tillhör inte skrikhögern, utan jag är en intelligent person. Jag kan köpa en öppen invandring och feminsm. Finns något vackert med det! Men jag förstår givetvis att det är oerhört svårt att kombinera dessa hjärtefrågor. Om vi satsar på fri invandring måste vi också vara villiga att tumma på det sekulariserade samhället och på så vis måste också feminsmen stå tillbaka. 

    Ett barn förstår detta. 

    Förstår inte vad som är en konspirationsteori? Jag konstaterar enkom att tonaliteten förändras över tid. Det är så. Med allt!
    Haha, det är ditt försök att fylla det konspirationsteoretiska tomrummet med innehäll som roade mig.

    I den här och andra trådar har skrikhögerns gapat om massmedias konspiration, att de favoriserar MP, att journalisterna har en agenda, att de är miljöpartister hela bunten och att det är journalisterna som bestämmer publiciteten och dess innehåll, inte chefer och ägare.

    Man får inte glömma att minsta barn har större kunskaper om hur medierna funkar än skrikhögern.

    Nåväl, nu har MP gjort bort sig riktigt jävla ordentligt ett antal gånger och naturligtvis rapporterar medierna om detta. Journalister är yrkesmän och skriver om det som de får i uppdrag av cheferna att skriva om oavsett personliga sympatier.

    Det som var roande var just att du hittat en ny konspirationsteoretisk knorr, att när agendan att gynna MP kom i konflikt med agendan att gynna feminismen så fick MP-agendan ge vika för den överordnade feministiska agendan.

    Det påminner om när Gudasänds astrologiska förutsägelser gick fel och han glatt justerade kristallkulan och uppgav ett nytt datum för när prins Charles ska bli kung.

    Fast samtidigt har du ju rätt om man kokar ner din konspirationssoppa så den får lite substans och omfattar MP:s organisation.

    Där tycks man inte veta vilket ben man riktigt ska stå på när det visar sig att de vill gå åt olika håll. Den föreställningen tycks nyss ha börjat och verkar vara en fars.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-04-23 23:29:58 följande:
    Haha, det är ditt försök att fylla det konspirationsteoretiska tomrummet med innehäll som roade mig.

    I den här och andra trådar har skrikhögerns gapat om massmedias konspiration, att de favoriserar MP, att journalisterna har en agenda, att de är miljöpartister hela bunten och att det är journalisterna som bestämmer publiciteten och dess innehåll, inte chefer och ägare.

    Man får inte glömma att minsta barn har större kunskaper om hur medierna funkar än skrikhögern.

    Nåväl, nu har MP gjort bort sig riktigt jävla ordentligt ett antal gånger och naturligtvis rapporterar medierna om detta. Journalister är yrkesmän och skriver om det som de får i uppdrag av cheferna att skriva om oavsett personliga sympatier.

    Det som var roande var just att du hittat en ny konspirationsteoretisk knorr, att när agendan att gynna MP kom i konflikt med agendan att gynna feminismen så fick MP-agendan ge vika för den överordnade feministiska agendan.

    Det påminner om när Gudasänds astrologiska förutsägelser gick fel och han glatt justerade kristallkulan och uppgav ett nytt datum för när prins Charles ska bli kung.

    Fast samtidigt har du ju rätt om man kokar ner din konspirationssoppa så den får lite substans och omfattar MP:s organisation.

    Där tycks man inte veta vilket ben man riktigt ska stå på när det visar sig att de vill gå åt olika håll. Den föreställningen tycks nyss ha börjat och verkar vara en fars.
    Tänk lite längre....
    Tänk att det finns folk inom partiet som kritiserat och kritiserar detta, men vars röst inte kommer fram, inte hörs i media. Vad säger att det i media inte sitter ett antal sådana personer också, som inte grävt och uppmärksammat dessa fenomen förrän det blev uppenbart om dess existens och senare även omfattning...personer som bekänner sig till politiska flanker som mp och/eller övrig vänster och i synnerhet till feminism.

    Ytterligare en påverkande aspekt i detta är ren kommersialism - tidningarna vill sälja och känner av vad folk vill läsa om just nu och då gärna anstränger sig lite extra att få fram just sådant material att publicera.

    Ibland är det så bara att ett antal personer går samma väg utan att det finns någon planering i att de ska vara där samtidigt och gå samma väg samma dag.
  • Konstatera
    Tom Araya skrev 2016-04-23 23:10:19 följande:
    Du menar att mp drivit linjen med generös invandringspolitik och att släppa fram personer med utländsk och muslimsk bakgrund i partiet medvetet för att visa att det fungerar dåligt?
    Nej. De har bedrivit linjen om en generös invandringspolitik eftersom det varit ett populärt ställningstagande att göra. De har nog inte tänkt särskilt långt och har säkerligen inte heller reflekterat kring personers ursprung. Eller ptjao, alla människor reflekterar kring andra människors ursprung. Men de har nog snarare sett det som representativt för samhället i stort och även beskådat sig själva som stilbildande i det avseende att de fört fram flera ledare med just muslimskt ursprung. 

    De har givetvis inte gjort detta för att visa hur dåligt det fungerar, utan har hoppats på stordåd. Klassiskt exempel på att vilja äta hela kakan. De är korkade, helt enkelt!
  • Tom Araya
    Konstatera skrev 2016-04-23 23:54:19 följande:
    Nej. De har bedrivit linjen om en generös invandringspolitik eftersom det varit ett populärt ställningstagande att göra. De har nog inte tänkt särskilt långt och har säkerligen inte heller reflekterat kring personers ursprung. Eller ptjao, alla människor reflekterar kring andra människors ursprung. Men de har nog snarare sett det som representativt för samhället i stort och även beskådat sig själva som stilbildande i det avseende att de fört fram flera ledare med just muslimskt ursprung. 

    De har givetvis inte gjort detta för att visa hur dåligt det fungerar, utan har hoppats på stordåd. Klassiskt exempel på att vilja äta hela kakan. De är korkade, helt enkelt!
    Ja, de är ju ofantligt korkade om de inte fattar att mp's officiella ställning för demokrati, jämlikhet, feminism mm krockar med en mindre moderat tolkning av valfri abrahanistisk religions lära.
    Jag undrar hur stort miljö- och miljöpolitiksintresset är bland de personer av utländsk bakgrund som söker sig till mp?
  • redwine
    FDFMGA skrev 2016-04-23 20:00:16 följande:
    Haha. En ny konspirationsteori.

    Ni inom skrikhögern är obetalbara. 

    Så journalisterna var mer av feminister än miljöpartister därav alla skriverier.
    Nja
    jag tycker att man tar seden, dit man kommer
    bl.a genom att visa ödmjuhet och respekt
    tex genomatt ta en kvinna i hand
    och hälsa som folk.

    En man som inte visade respekt var Hittler
    men ni miljöpartister kanske vill gå hans väg?

    Skaffa er respekt för andras människor
    och lär er sunt bondförnuft
    Bli Sverige demokrater.....
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-04-23 23:46:54 följande:
    Tänk lite längre....
    Tänk att det finns folk inom partiet som kritiserat och kritiserar detta, men vars röst inte kommer fram, inte hörs i media. Vad säger att det i media inte sitter ett antal sådana personer också, som inte grävt och uppmärksammat dessa fenomen förrän det blev uppenbart om dess existens och senare även omfattning...personer som bekänner sig till politiska flanker som mp och/eller övrig vänster och i synnerhet till feminism.

    Ytterligare en påverkande aspekt i detta är ren kommersialism - tidningarna vill sälja och känner av vad folk vill läsa om just nu och då gärna anstränger sig lite extra att få fram just sådant material att publicera.

    Ibland är det så bara att ett antal personer går samma väg utan att det finns någon planering i att de ska vara där samtidigt och gå samma väg samma dag.
    Det var egentligen inte min ambition att störa tråden när det verkligen finns skäl att kritisera MP.

    Medieaspekten har inte riktigt med saken att göra. Jag håller inte med dig, men som sagt det är lite ot, även om jag är lite nyfiken på hur Konstatera fick in feministaspekten i Kaplanavslöjandet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Ewald01

    MP i Sverige har tydligen haft en fel utveckling som det ser ut. Om de nu riskerar att hamna under spärren eftersom de har släppt in radkala islamister i parteit. 

    Sen är MP fortfarande emot att Sverige är medlem i EU vad jag förstår.

    Jämför: I andra europeiska länder är MP det mest EU-vänliga partiet och emot radikala islmister, Gr
    å Vargarna, Erdogan osv.

    Där har de en chans att f
    å upp till 25 - 30 % av rösterna - i vissa val i alla fall! 

  • Flash Gordon
    Tom Araya skrev 2016-04-23 11:37:33 följande:
    Vad har exempelvis Kaplan åstadkommit som bostadsminister?
    Frågan är seriös, jag har dålig koll på vad Kaplan försökt driva och vad han åstadkommit.
    Ganska exakt ... ingenting faktiskt.

    Om man inte räknar det han gjort ihop med andra ministerar som en del av en regering.

    Han gjorde ett dåligt intryck på byggbranschen och Villaägarna, det gjorde han:
    http://www.fastighetsvarlden.se/notiser/branschens-betyg-knappt-godkant-minister-kaplan/

    http://www.villaagarna.se/Paverka/Villaagarnas-opinionsbildning/Bostadspolitik/Bostadsminister-Kaplan-om-bostadspolitiken/Kommentar-Kaplan-ny-bostadsminister/

    Och den enda rent bostadspolitiska fråga han lyfte fram var förslaget om modulbostäder för att hantera invandringen, den så kallade Kaplan-slummen
    http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/kaplans-kalkyler-foer-modulhus-spricker-14737

    Det löfte om 250000 nya bostäder som han/regeringen gav när de tillträdde 2014 blev det inte mycket av:
    http://www.sabo.se/aktuellt/nyheter_s/2014/okt/Sidor/Regeringsf%C3%B6rklaringen-250-000-nya-bost%C3%A4der-till-2020.aspx
  • Flash Gordon
    Ewald01 skrev 2016-04-23 20:14:23 följande:
    Vet inte om det finns undersökningar om hur många muslimer det är som röstar på MP och hur det skulle påverka partiet om de skulle stanna hemma eller starta ett eget "muslimparti".
    Förstå ramaskriet från vissa om man började undersöka väljare efter religion. Nä, det finns nog knappast.

    Däremot så finns det ju muslimska företrädare som "beordrar" sina följare att rösta på MP. Fatwan i Gävle till exempel. Så det finns nog en oproportionerligt stor andel mulismer som röstar MP, skulle jag tro.

    .
    Samtidigt är det ju ömsesidigt uteslutande att locka muslimer med en silamist som Kaplan som frontnamn och att vara attraktiva för kurderna i Sverige.

    Ekvationen är kanske så cynisk som att det finns fler som kallar sig muslimer i första hand än som kallar sig kurder?

  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-04-23 17:52:51 följande:
    www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/lokala-mp...

    Flera miljöpartister i Haninge kommun har åkt till Turkiet och träffat politiker. Något som lett till en politisk strid i Haninge. Oppositionen anklagar Miljöpartiet för att söka kontakter med AKP-företrädare.
    Det är nog faktiskt i grunden tvärtom.

    Turkiet och AKP som söker kontakter i Sverige och inom svensk politik.

    AKP:s kontaktman i MP-Haninge leder resan och de naiva MP-kamraterna följer med.
    .

    Kanske är det nu äntligen dags för alla som tidigare förnekat islamismen inom MP, och inom svensk politik överhuvudtaget, att vakna upp.
    .

    Mer på temat och rimligen näste islamistiske MP-politiker som tvingas bort, Erdogans spion:
    http://www.unt.se/asikt/debatt/galler-mp-eller-akp-4203333.aspx


Svar på tråden Varför hatar folk MP?