Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Krisen inom Miljöpartiet fortsätter att förvärras och på torsdagen gick flera tunga partiföreträdare ut öppet och kritiserade det egna partiet.
www.tv4play.se/program/nyheterna
MP kan ha infiltrerats av islamister
Forskare på Försvarshögskolan fruktar att Miljöpartiet kan ha infiltrerats av det muslimska brödraskapet. I torsdags berättade den förra socialdemokratiska riksdagsledamoten Nalin Pekgul att hon för flera år sedan varnade för att islamister tagit plats i partiet.
Om vi nu ska bryta mot trenden och försöka säga något positivt om Miljöpartiet... Vad har exempelvis Kaplan åstadkommit som bostadsminister?
Frågan är seriös, jag har dålig koll på vad Kaplan försökt driva och vad han åstadkommit.
Verkar finnas liknande motsättningar inom V:
www.svd.se/v-ledamot-jag-mobbades-av-delar-av-partistyrelsen/om/turbulensen-i-mp
V-ledamot: "Jag mobbades av delar av partistyrelsen"
Konflikten mellan jämställdhet och mångfald finns inte bara inom Miljöpartiet. När Amineh Kakabaveh (V) skrev om kvinnoförtryck i förorten fick hon hård kritik från partistyrelsen.
Det känns rentutsagt förjävligt! Tillräckligt illa att ha dem i riksdagen, ännu värre i regeringen...NEJ TACK! Nej tack säger jag även till livets ord och radikalfeminister i maktens korridorer.