• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • JTA
    Tom Araya skrev 2016-04-22 00:51:55 följande:
    Vad håller Miljöpartiet på med egentligen...får de betalt av religiösa och politiska krafter i andra länder för att släppa fram islamister till makten i Sverige?
    Man börjar ju fan undra...
    Tom Araya skrev 2016-04-22 00:56:30 följande:
    ...eller kan det vara så att just muslimska män med ursprung i mellanöstern är särskilt framstående och strävar efter de värden mp utåt håller högt, som miljö, jämställdhet mm?

Det verkar som att islamisterna i sfären kring muslimska brödraskapet försökt i flera olika (alla?) partier, som det kan förstås för att prova var det går bäst att etablera sig. I andra partier har de redan blivit utslängda, men Miljöpartisterna har varit väldigt positiva till invandring och mångkultur och samtidigt som man välkomnat alla med exotiska namn så har all kritik mot bekymmersamma värderingar och relationer stenhårt undertryckts genom att strängt (även för att vara Sverige) stämplas som rasism och islamofobi. Så Miljöpartiet har varit som gjort för ett övertagande av islamisterna. De har inte på något sätt behövt anpassa sina övertygelser utan kunnat verka i stort sett öppet som de islamister de är. Men nu, plötsligen, blir de ansatta av medierna och andra politiker, och eftersom deras lojalitet aldrig varit med partiet och dess program utan med brödraskapets version av islam är det fullt logiskt att de väljer att avgå så fort de blir ifrågasatta. De har aldrig och kommer aldrig att anpassa sig.

Det finns ett par undersökningar om muslimers partisympatier. Bäckelies kandidatuppsats är särskilt intressant då den undersöker partisympatier hos deltagarna i en SUM-konferens. SUM är som bekant brödraskapets svenska ungdomsorganisation. Undersökningen visar att många föredrar Miljöpartiet, men har politiska åsikter som går på tvärs med dess program. Eller med andra ord: Det är inte på grund av sympati med miljöpartistisk politik som man väljer att engagera sig i partiet. Bäckelie väljer att inte göra någonting av den här observationen mer än att konstatera att "mer forskning krävs". Han blev väl alldeles för paff av den uppenbara men högst inkorrekta slutsatsen.

gudmundson.blogspot.se/2012/01/unga-muslimers-partisympatier.html

• syMP
    Miljöpartiet har blivit ett toppstyrt parti och språkrören Gustav Fridolin och Åsa Romson klarar inte av att hantera situationen. Det säger det tidigare språkröret Birger Schlaug i en intervju med SVT.

Krisen inom Miljöpartiet fortsätter att förvärras och på torsdagen gick flera tunga partiföreträdare ut öppet och kritiserade det egna partiet.

• K Markatta

www.tv4play.se/program/nyheterna

MP kan ha infiltrerats av islamister

Forskare på Försvarshögskolan fruktar att Miljöpartiet kan ha infiltrerats av det muslimska brödraskapet. I torsdags berättade den förra socialdemokratiska riksdagsledamoten Nalin Pekgul att hon för flera år sedan varnade för att islamister tagit plats i partiet.

• JTA
    Kung Markatta skrev 2016-04-22 20:26:39 följande:
    www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=335...

MP kan ha infiltrerats av islamister

Forskare på Försvarshögskolan fruktar att Miljöpartiet kan ha infiltrerats av det muslimska brödraskapet. I torsdags berättade den förra socialdemokratiska riksdagsledamoten Nalin Pekgul att hon för flera år sedan varnade för att islamister tagit plats i partiet.
    Samma rubrik i DN. Herregud alltså, jag trodde inte jag skulle få leva till den dagen en sådan rubrik sattes i DN. Nog för att islamisternas aktiviteter i Sverige varit kända några år, men den senaste veckans utveckling övergår mina värsta farhågor. Eller vildaste förhoppningar.

www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-tror-att-islamister-infiltrerat-miljopartiet/

• Flash Gordon
    JTA skrev 2016-04-22 23:57:27 följande:
    Samma rubrik i DN. Herregud alltså, jag trodde inte jag skulle få leva till den dagen en sådan rubrik sattes i DN. Nog för att islamisternas aktiviteter i Sverige varit kända några år, men den senaste veckans utveckling övergår mina värsta farhågor. Eller vildaste förhoppningar.

www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-tror-att-i.../

Det är mycket som har vänts upp och ned under de senaste 10 dagarna efter att media äntligen har börjat göra sitt jobb. Sanningar som för bara två veckor sedan mötte upprörda protester uttalas nu till och med av de som då klagade.

Så gott som allt av detta som "avslöjan" nu har varit känt i åratal på nätet och i alternativ-media så det räckte för övrig media att bara göra den ytligaste av researcher och ställa de mest uppenbara av frågor för att MP:s hela ledning skulle rasa samman.

Mer än så var inte MP.
  • KillBill
    JTA skrev 2016-04-22 23:57:27 följande:

www.dn.se/nyheter/sverige/forskare-tror-att-islamister-infiltrerat-miljopartiet/
    MP infiltrerat av islamister och SD infiltrerat av Ryssland. Det känns inget vidare det här. eublogg.wordpress.com/2014/09/19/putins-svenska-vanner/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya

Om vi nu ska bryta mot trenden och försöka säga något positivt om Miljöpartiet... Vad har exempelvis Kaplan åstadkommit som bostadsminister?
    Frågan är seriös, jag har dålig koll på vad Kaplan försökt driva och vad han åstadkommit.

• Tom Araya
    KillBill skrev 2016-04-23 09:58:09 följande:
    MP infiltrerat av islamister och SD infiltrerat av Ryssland. Det känns inget vidare det här. eublogg.wordpress.com/2014/09/19/putins-svenska-vanner/
    Det känns rentutsagt förjävligt! Tillräckligt illa att ha dem i riksdagen, ännu värre i regeringen...NEJ TACK! Nej tack säger jag även till livets ord och radikalfeminister i maktens korridorer.
  • nordanvinden
    Tom Araya skrev 2016-04-23 11:40:52 följande:

Det känns rentutsagt förjävligt! Tillräckligt illa att ha dem i riksdagen, ännu värre i regeringen...NEJ TACK! Nej tack säger jag även till livets ord och radikalfeminister i maktens korridorer.

VaDå vi har ju köpt kapitalisterna och kapitalismens infiltration av politiken i decennier som med nyliberalisternas försorg framställts som ett naturligt och nödvändigt tillstånd för ekonomisk framgång. Varför inte bjuda in islamister och allehanda andra extremister med. Fan nazister kommunister fascister fundamentalister kapitalister och islamister är alla välkomna. Nu kör vi.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?