Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Om vi nu ska bryta mot trenden och försöka säga något positivt om Miljöpartiet... Vad har exempelvis Kaplan åstadkommit som bostadsminister?
Frågan är seriös, jag har dålig koll på vad Kaplan försökt driva och vad han åstadkommit.
MP-politikern Salahaden Raoof gjorde det kontroversiella och islamistkopplade rabiatecknet bakom SVT:s Anne Lundberg.
I ett krissamtal har han nu lovat Grön Ungdom att inte göra om det ? därmed får han sitta kvar.
? Han har sagt att han inte tänker göra så igen, säger Hanna Lidström, språkrör för Grön Ungdom.
www.expressen.se/kvallsposten/efter-extremtecknet-han-far-sitta-kvar/
Sakine Madon
Röstjakt får MP att flörta med islamister
Publicerad 22 apr 2016 kl 22.56
Avslöjandena om Miljöpartiets Mehmet Kaplan är bara toppen på ett isberg.
Partierna måste göra upp med den destruktiva identitetspolitiken.
www.expressen.se/ledare/sakine-madon/rostjakt-far-mp-att-florta-med-islamister/
Mehmet Kaplan (MP):

Eftersom kapitalism är en del av vårt politiska system har den en naturlig roll i makten, det har inte fascism/fundamentalism/extremism.
Hmm... här i Sverige verkar MP verkligen kopplas till islamism ....
www.aftonbladet.se/nyheter/article22685523.ab
hmmm ....
Rätt intressant att beskåda detta drev mot MP. Det har naturligtvis varit alldeles uppenbart för mig att massmedia för eller senare skulle behöva välja sida vad avser feminismen kontra mångkultur. De har nu valt sida och konstaterat att feminismen står högre i kurs. De som lite naivt bedrivit båda frågorna som en hjärtefråga kommer att få smaka. Tro mig! Jag lovar att många på vänsterkanten är oroliga i detta nu!
Ännu ett avhopp av en MP-muslim:
www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/muslimskt-mp-sprakror-hoppar-av
Grön ungdoms språkrör i Stockholm, Semanur Taskin, avgår och ställer sin plats till förfogande. Skälet är att hon inte längre känner sig trygg inom politiken som svensk muslim.
Semanur Taskin har inte velat kommentera för tidningen om avhoppet är kopplat till Mehmet Kaplans och Yasri Khans uppmärksammade avgångar. Hon sitter i styrelsen för organisationen Svenska muslimer för fred och rättvisa, grundad av bland andra Mehmet Kaplan.
Hon har tidigare bl.a. skrivit följande debattartikel:
Låt oss bära hijab - och bada utan män
www.aftonbladet.se/debatt/article22417501.ab