• NintendoGamer94

    jag vill bara få ut lite så läs om ni orkar :'<

    För några dagar sedan märkte vi att katten började må dåligt och vi försökte ge honom mat och vatten men han vägrade och blev smal och fick svårt att andas så vi förstod att han kommer dö och de har blivit värre och värre och de är så jobbigt, jag älskar min lilla bebi och vill inte att han ska försvinna :< de händer inatt eller imorgon och jag vet inte om jag orkar leva utan katt..........

  • Svar på tråden jag vill bara få ut lite så läs om ni orkar :'<
  • NintendoGamer94
    Flärpen skrev 2014-05-04 23:39:23 följande:

    Varför inte ta honom till veterinären?


    Vi vill inte stressa han så mycket, vår förra katt va också sånhär men sen dog hon normalt som katter gör när dom är gamla! Men de är ändå jobbigt för jag älskar min bebi! Vi har haft han i 14 år
  • Topcom

    Eh dö eller bli lute stressad hos veterinären, vad väljer man im man vill ha kvar katten?! Ta honom till donktorn för sjutton. Det är ju synd om honom.

  • Flärpen
    NintendoGamer94 skrev 2014-05-04 23:41:00 följande:
    Vi vill inte stressa han så mycket, vår förra katt va också sånhär men sen dog hon normalt som katter gör när dom är gamla! Men de är ändå jobbigt för jag älskar min bebi! Vi har haft han i 14 år
    Men ett stressat eller ett dött husdjur, vad väljer du? Tänk om det faktiskt går att rädda honom om ni tar honom till veterinären? 
  • NintendoGamer94
    Topcom skrev 2014-05-04 23:45:31 följande:

    Eh dö eller bli lute stressad hos veterinären, vad väljer man im man vill ha kvar katten?! Ta honom till donktorn för sjutton. Det är ju synd om honom.


    Han kommer dö ändå! De är ingen sjukdom utan katter dör såhär!! Och jag ville inte ha en utskällning eller hjälp!!!!! Jag ville få ut de bara för att jag har ångest och de gör ont och jag älskar han och jag trodde att de isf fanns nån människa här som förstår hur jobbigt de är....... De är lika hemskt som när en männisak dör! Speciellt när man har en sån underbar katt som våran......
  • DragonWoman
    NintendoGamer94 skrev 2014-05-04 23:49:49 följande:
    Han kommer dö ändå! De är ingen sjukdom utan katter dör såhär!! Och jag ville inte ha en utskällning eller hjälp!!!!! Jag ville få ut de bara för att jag har ångest och de gör ont och jag älskar han och jag trodde att de isf fanns nån människa här som förstår hur jobbigt de är....... De är lika hemskt som när en männisak dör! Speciellt när man har en sån underbar katt som våran......
    Självklart är det jobbigt när ens husdjur är döende men om han är döende som du säger så kan han ha ont eller vara orolig med. Då är det bättre han får en lugnade spruta, få ro och sen somna in. Har själv haft katter som blivit sjuka och där utgången varit döden men skulle aldrig någonsin låta djuret må dåligt eller ha ont innan det till slut somnar in.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • NintendoGamer94
    DragonWoman skrev 2014-05-04 23:54:48 följande:
    Självklart är det jobbigt när ens husdjur är döende men om han är döende som du säger så kan han ha ont eller vara orolig med. Då är det bättre han får en lugnade spruta, få ro och sen somna in. Har själv haft katter som blivit sjuka och där utgången varit döden men skulle aldrig någonsin låta djuret må dåligt eller ha ont innan det till slut somnar in.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Han mår inte dåligt, han ligger bara och sover och väntar på de! De är normalt och han har inte ont och kör vi honom till en veterinär kommer han dö av stress på vägen och då skulle jag känna mig extremt skyldig........
  • NintendoGamer94

    Och de va ändå inte de jag behövde prata om utan mest om hur jag mår över de :'(

  • Lana899

    Vår katt blev så här,han blev bara smalare och smalare,till slut var han bara skinn o ben.
    Han vill ej äta eller dricka.
    Han bara låg och sov,han kissade t o m på sig,för han orkade ej gå till lådan,eller han kunde ej hålla sig.
    Vi tog han till veterinären,som konstaterade att han hade cancer i njurarna,han sa att med gamla katter brukar det sluta så här. han levde ett långt liv och har varit frisk hela sitt liv,han blev 18 år.
    Han fick en spruta och fick somna in lugnt o stilla.
    Det är djurplågeri att låta katten självdö när den lider.

    Du borde ta den till veterinären direkt!

Svar på tråden jag vill bara få ut lite så läs om ni orkar :'<