• Anonym (fattig)

    Soc delar ut liserbergsbiljetter

    Fick veta idag att soc i Göteborg Soc delar ut liserbergsbiljetter (inträde och åkpass) till familjer med försörjningsstöd. Är det rätt? Ska verkligen det ingå i skälig levnadsstandard? Och bekostas av skattemedel?

    Min familj har inte råd att gå på Liseberg. Vi har inte försörjningstöd, men lever runt normen för tillfället pga sjukdom och föräldraledighet.

  • Svar på tråden Soc delar ut liserbergsbiljetter
  • Anonym (elle)
    Anonym (Friskies) skrev 2014-07-02 13:52:45 följande:
    Ja eller hur? Om jag håller käften och stillatigande betalar för alla som inte tar ansvar för sitt eget och alla sina ungars liv anses jag ha en genomtrevlig människosyn.

    Vet du, jag struntar högaktningsfullt i vad du anser om min människosyn. Du känner inte mig, jag känner inte dig. Men lata människor som inte orkar jobba för att de har ont i stortån vill jag inte betala för. Inte heller lata människor som istället för att skaffa sig en utbildning, ett yrke, ett bra jobb skaffar sig en massa ungar och sitter hemma år ut och år in. Sedan när det är dags att arbeta orkar de inte för de är dösjuka i både ett och annat. Visst... Jag tror inte heller på påskharen eller tomten trots att de hade varit mycket trevligare att tro på.
    Hur ser du isåfall på invandringen?
  • Jeaninne
    Anonym (elle) skrev 2014-07-02 18:05:06 följande:
    Och regeringen vill trycka in massor av folk i landet för att det "behövs", och vad ska om arbeta med då? Det säger de aldrig, men man hör det där väldigt ofta.
    Ja jag håller med... Det är som Kejsarens nya kläder - alla VET egentligen att det är helt galet, men ingen får säga något!
  • Jeaninne
    Anonym (elle) skrev 2014-07-02 18:13:46 följande:
    Hur ser du isåfall på invandringen?
    Det vågar han inte svara på. Jag har redan frågat honom en gång.
  • Anonym (elle)
    Jeaninne skrev 2014-07-02 18:18:29 följande:
    Det vågar han inte svara på. Jag har redan frågat honom en gång.
  • Anonym (elle)
    Jeaninne skrev 2014-07-02 18:17:36 följande:
    Ja jag håller med... Det är som Kejsarens nya kläder - alla VET egentligen att det är helt galet, men ingen får säga något!
    Vilket mörker, var är vi om tio år om det fortsätter så här? Är RÄDD:
  • Anonym (Qwe)
    M Y L F skrev 2014-07-02 12:54:08 följande:
    Källa på att Liseberg bjuder? Skulle vara på sin plats.

    Jag missunnar inte att man ger bort pengar till barn och ungdomar så att dom får något roligt att göra, men om det blir på bekostnad av att förskolebarn inte får frukt och kött i skolan, så anser jag att mat får gå före lisebergs besök.

    Jag vill ha en källa på ifall Liseberg bjuder eller om det är subventionerat. För info ringde jag ett socialkontor i Göteborg, men det fanns ingen på plats som kunde svara på detta. Nu ska jag se om jag kan få tag i Liseberg istället.
    Kan inte men tro mig! Jag kan inte säga mer men jag har god insyn i just detta specifika ärende.
  • Anonym (Qwe)
    beccagranen skrev 2014-07-02 15:17:05 följande:

    Tycker det är bra att BARNEN har möjlighet att få någon upplevelse under sommaren. Sen är det så att socialen inte betalar de summorna som vi vanliga konsumenter. Socialen/kommunen betalar endast självkostnadspris ca: 5kr för magnetkort, och 18kr i administrativa avgifter. Liseberg tjärnar inget på att sälja det, men de tjänar på att föräldrarna sedan köper mat,dryck, glass, spel mm.


    Va? Vad är det för siffror du pratar om? Magnetkort?
  • Anonym (Qwe)
    beccagranen skrev 2014-07-02 15:37:06 följande:
     Förr året arbeta jag på ekonomiavdelningen på ort i gbg, och har betalt fakturor till Liseberg för inköp av inträdeskort, åkband, fribiljetter mm. 
    SÅ jag har rätt bra inblick i det hela.
    Just nu önskade jag att jag slapp vara anonym men du har FEL! De produkterna som diskuteras i denna tråd har du aldrig hanterat en faktura på!

    Många fakturor skickas dock till Intraservice då Göteborgs stad är en stor kund till Liseberg...
  • Orcha

    Kan även finnas utomstående aktörer som står för sådant här via soc.Tyst
    Har hänt förr hörde jag nyss.


    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
Svar på tråden Soc delar ut liserbergsbiljetter