• Charlotta5

    Fler som väntar en SLADDIS i höst/vinter

    Jag är 41 år och väntar mitt 5e barn nu i januari 2015. Innan har vi barn födda -98, 02, 03 och 05. Hoppas det finns fler här som väntar en sladdis :)

  • Svar på tråden Fler som väntar en SLADDIS i höst/vinter
  • Lejonhierta

    En till som väntar sladdis. Jag blir 39 år i höst och väntar nu smått med bf 10 mars. Syskonen är födda -99, -02, -04 resp -05.

    En otroligt strulig graviditet, tredje försöket med ivf. Första försöket i höstas slutade med ma och enorma blödningar. Andra försöket i april/maj tog sig inte och detta är tredje försöket som resulterade i tvillinggraviditet men där ena dött och jag dessutom har blödningar av och till. Om det beror på den döda som ligger kvar i magen eller på att solotvillingens moderkaka sitter väldigt lågt vid livmodermunnen vet man inte.

    Men senaste ul förra söndagen visade på en frisk krabat liksom KUB som gav 1:20000. Har dock otroligt svårt att glädja mig just nu, utan försöker ta varje dag som den kommer. RUL blir först i v.20 och då 16/10

    Syskonen ser fram emot en liten bror eller syster -nåja, kanske inte femtonåringen ;) lite pinsamt tyckte han.

    Vi kommer att ta reda på könet om  det går. Men känslan säger en pojk. Har 3 grabbar och 1 tjej sedan tidigare.

  • sladdmamman

    Hej allihop!

    Den 5/9 föddes vår tredje son efter en kort men intensiv förlossning. De stora killarna, 13 och 11(snart 12) år, är väldigt förtjusta i lillebror och hjälper till. De vill dock inte byta blöja

    Vilken skillnad det är att få bebis på "äldre" dar och med stora syskon! Rekommenderas

  • Aftonstjärna
    sladdmamman skrev 2014-09-24 15:31:07 följande:

    Hej allihop!

    Den 5/9 föddes vår tredje son efter en kort men intensiv förlossning. De stora killarna, 13 och 11(snart 12) år, är väldigt förtjusta i lillebror och hjälper till. De vill dock inte byta blöja

    Vilken skillnad det är att få bebis på "äldre" dar och med stora syskon! Rekommenderas


    Grattis! vad härligt! Visst är det skönt med stora syskon! Jag har 4 v kvar till bf och var så trött när vi kom hem idag så jag kraschade på soffan, min 9- och 12-åring fixade då käk åt sig själva!
    bf 23 oktober
  • Dimisi
    sladdmamman skrev 2014-09-24 15:31:07 följande:

    Vilken skillnad det är att få bebis på "äldre" dar och med stora syskon! Rekommenderas


    Grattis till pojken!

    Ja, det känns lite speciellt att vara så många i familjen (som förhoppningsvis kan hjälpas åt i bebisbestyren) och vänta bebis.

    Mina första två fick jag tätt, så då var det rätt slitigt.
  • sladdmamman

    Tack Dimisi och Aftonstjärna!

    Fick också mina stora killar ganska tätt, 18 månader, så att ha en enda liten och vara fyra som kan ta hand om honom är en väldig skillnad

  • Aftonstjärna
    Charlotta5 skrev 2014-09-27 06:21:35 följande:

    Stort grattis aftonstjärna. Jag har ca 15 veckor kvar o det känns som tiden står stilla just nu.


    Tror det var Sladdmamman du vill gratulera! 3,5 v kvar till bf här ännu!

    Jag var och loppis-shoppade på ett stort barnloppis här i stan igår med min 12-åring, så kul! Var på tillväxt-ul på fredag och fick då veta att det troligen är en liten flicka jag går och bär på så det blev en del små klänningar :) Så kul att få barn då syskonen är större, tycker jag! Och att ha en stor tjej som gillar babykläder, pappan har aldrig varit speciellt intresserad av rara bodys och overaller med nalleöron. Skrattande
    bf 23 oktober
  • Daisybramble
    danesca skrev 2014-09-23 11:36:11 följande:

    Hej!
    Härligt att höra att det finns så många fler 40+ som väntar sladdis. Jag är 41 och väntar barn nummer tre den 7 december. Gjorde kvadrupel test och RUL och valde att inte gå vidare med FVP då allt såg bra ut. Har två tjejer sedan tidigare födda 04 och 08. Finns det några fler här runt Göteborg/Kungsbacka?
    Hälsningar
    Jenny


    Hej Jenny,
    jag är gravid i vecka 18 bf 5 mars 2015) och bor i Kinna. Så det är inte hysteriskt lngt från Kungsbacka. Släktingar i Lindome har jag dessutom. :) 


    Har ni kollat kön på er bebis eller väntar ni med överraskningen?

  • Daisybramble

    Hej,
    jag väntar verkligen en sladdis då min yngsta (har två barn) är 13 år. Bf är 5 mars 2015, och på måndag ska vi på rul och kolla in vem som sprattlar där inne. Och förhoppningsvis få reda på om det är en pojke eller en flicka. :)

  • bf141123

    Igår em föddes vår sladdis. Bf 23/11. 1624g och 42,5cm i v32 + 1. Snitt bestämdes i måndags pga försämrat flöde i navelsträngen. I em kommer min man med våra äldre barn så de också får träffas. Systrarna är 16 (17 i januari) och 13 (14 om fyra v). Lilltjejen som inte fått namn ännu är en liten tuffing som klarar sig utan syrgas än så länge. Vi får se hur många veckor vi blir på prematuren. Oplanerad graviditet men jag är så lycklig att vi tog beslutet att behålla henne!

  • Modesty1972

    Hej, min lilla tjej förväntas komma den 7/1-15. Hennes syskon som är född -95 & -99 väntar ivrigt på henne då de önskat ett syskon lääänge .

  • Jsjohansson

    Hej!

    Kinna är inte långt bort alls. Har BF idag men ingen bebis än. Vi kollade kön i vecka 17 och det blir en liten kille denna gången.


    Daisybramble skrev 2014-09-30 14:13:36 följande:

    Hej Jenny,

    jag är gravid i vecka 18 bf 5 mars 2015) och bor i Kinna. Så det är inte hysteriskt lngt från Kungsbacka. Släktingar i Lindome har jag dessutom. :) 

    Har ni kollat kön på er bebis eller väntar ni med överraskningen?


Svar på tråden Fler som väntar en SLADDIS i höst/vinter