• kakanssmulor

    Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

    Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

  • Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • jagmamma
    Sötebröd skrev 2015-01-21 08:22:59 följande:

    Fick gravid 1-2 på det digitala testet i morse.

    Shit, tankarna bara snurrar.


    Stort grattis! Här bör det vara ägglossning imorgon ????
  • kakanssmulor
    Sötebröd skrev 2015-01-21 08:22:59 följande:

    Fick gravid 1-2 på det digitala testet i morse.

    Shit, tankarna bara snurrar.


    Grattis va roligt!!! :D 
  • Sötebröd

    Jo vist är det roligt men omtumlande. Vill skratta ena sekunden och gråta i nästa. Tror det måste få sjunka in lite.

  • Miaomiao

    Hej tjejer! Den här tråden passar mig! Vi har två barn - 7 och 6 år så nu planerar vi en sladdis! Jag är 36 år. Bim-5 idag.

    Grattis Sötebröd till ditt plus!

    Själv kommer jag nog att testa imorgon - kan inte vänta :)

  • jagmamma
    kakanssmulor skrev 2015-01-21 07:21:33 följande:

    Hej på er, inget plus den här månaden tyvärr och nu har vi sjukstuga här i familjen men mycket tid till att leta barnvagnar blir det. Vår tjej är en rätt liten 4 åring som inte orkar gå långa sträckor så vi letar efter en vagn som ska funka som sittvagn nu och om det skulle bli så en liggvagn sen :) i dagsläget har vi en Phil and Teds men den är färdig för skroten. Vad har ni för vagnar?


    Hoppas på nästa månad! Vi har en bugaboo donkey, en akta graco evo och en cykelvagn.
  • mammalovis

    Grattis sötebröd!

    Här väntar jag på att blodbadet är över för den här gången.

    Sambon har en dotter på 10 år, jag en dotter på 4 och så har vi en gemensam på 1,5 år. Båda kan vi tänka oss ett andra gemensamt, min tredje graviditet i så fall.

    Jag slutade med Cerazette i somras efter många småblödningar. Sedan dess har mensen varit oregelbunden, så svårt att lyckas pricka en ägglossning. Cykeln varierar mellan 4, 6, 8 och 3,5 veckor. Nu senast den kortaste cykeln. Innan och mellan barnen har jag legat på 24-25-dagarscykel, så då har vi lyckats pricka en tidig ägglossning på 4:e försöket respektive första chansningen. Nu går det segare, men å andra sidan svårare att veta när vi måste få till det plus att vi varit tröttare eller sjukare så vi har struntat i vissa dagar då jag trott det vore läge, vilket säkert orsakat fler röda veckor.

    Förra gången testade jag dock negativt efter 6 veckor, sedan kom mensen en halv vecka senare med en liten miniklump på knappt en halv cm, men om det bara var en vanlig mensblödning vet jag inte.

  • mammalovis
    kakanssmulor skrev 2015-01-21 07:21:33 följande:
    Hej på er, inget plus den här månaden tyvärr och nu har vi sjukstuga här i familjen men mycket tid till att leta barnvagnar blir det. Vår tjej är en rätt liten 4 åring som inte orkar gå långa sträckor så vi letar efter en vagn som ska funka som sittvagn nu och om det skulle bli så en liggvagn sen :) i dagsläget har vi en Phil and Teds men den är färdig för skroten. Vad har ni för vagnar?
    Vi kör på en syskonvagn från Babytravel, dock börjar vår fyråring nå sufletten. Hon följer standardkurvan. Då vi går mycket inom stan så får hon åka vid behov. På eftermiddagarna är hon så trött att hon somnar på vägen hem. När hon går hela vägen kan det nog ta ca 45 minuter.
  • minahjärtan0609

    Å va kul med flera i min sits. Jag vill gärna vara med. Vi planerar en trea "sladdis" har en 5 och en 8 åring. Gjorde några försök i våras men fick kalla fötter pga arbete. Men jag kunde bara inte acceptera faktumet att det inte blir fler barn så hjärtat fick vinna över hjärnan i helgen försökte vi pricka in ägglossning, får se hur det går. Är nervös att det inte går lika lätt som tidigare. Är 35 år.

  • kakanssmulor

    Välkommen Mammalovis Glad Min mens bytte  helt cykel efter i somras, från att alltid varit punktlig till att börja bli sen hoppas över mm så nu har vi provat med lite ägglossningsstickor samt P-Tracker på mobilen och den verkar stämma väldigt bra så hoppas det tar sig snart.
    Vi har en babytavel paraplysulky men skulle behöva en med bättre däck då vi inte bor i stan.
     

    Välkommen minahjärtan0609 Glad har också haft många tankar kring jobbet mer den här gången än när vi tidigare planerat. 

  • Miaomiao

    Testade negativt idag på BIM-4, så himla trist. Jag vet att det är tidigt, men förra gången jag blev gravid (den graviditeten slutade tyvärr i MA) testade jag positivt på BIM-4. Samtidigt var det 10 dagar efter positiv äl test, men nu har det bara gått 9 dagar. 

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)