• Anonym (Nelle)

    någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

    Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

  • Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Monsan

    Åh no... 10 dagar efter missfallet, glad gubbe på ägglossninmsmonitorn nu på morgonen och sambon är på jobb vecka i Kiruna.. Han kommer hem imorgon kväll ist för i kväll.. Visst betyder glad gubbe idag ÄL imorgon..:).. Hoppades vi skulle få till det nu efter MF då chanserna tydligen är större då.. Hur går det för er andra?

  • Sötistilde
    Monsan skrev 2015-03-15 10:59:19 följande:

    Åh no... 10 dagar efter missfallet, glad gubbe på ägglossninmsmonitorn nu på morgonen och sambon är på jobb vecka i Kiruna.. Han kommer hem imorgon kväll ist för i kväll.. Visst betyder glad gubbe idag ÄL imorgon..:).. Hoppades vi skulle få till det nu efter MF då chanserna tydligen är större då.. Hur går det för er andra?


    Åh no :( ingen bra tajming men jag hade legat ju fort han kom hem :) :) ÄL / ägget släpper sker väl 12-24 h från glad gubbe ?! Eller?

    Är chanserna större efter MF?!

    Jag väntar på bim .... Eller mer troligt- mens.... :(
  • Anonym (Nelle)
    Monsan skrev 2015-03-15 10:59:19 följande:

    Åh no... 10 dagar efter missfallet, glad gubbe på ägglossninmsmonitorn nu på morgonen och sambon är på jobb vecka i Kiruna.. Han kommer hem imorgon kväll ist för i kväll.. Visst betyder glad gubbe idag ÄL imorgon..:).. Hoppades vi skulle få till det nu efter MF då chanserna tydligen är större då.. Hur går det för er andra?


    Har lusläst instruktionsmanualen (antar att det är CB med dubbel indikator) och vad jag förstått så har man två fertila dagar med fast symbol. Så hoppa på sambon i morgon så fort han kommer hem .

    Har min andra mens efter MAt nu. Det har inte tagit sig än. Den här månaden tänkte vi testa CB med dubbelindikator för att se om det går lite bättre.
  • Mallanmillis

    Hade ÄL i torsdags så nu är det den sega väntan tills BIM. Detta blir vårt andra försök efter MA. Sådan stark längtan att få syskon till vår 5 åriga dotter. Känner mig väldigt nere efter allt som hänt och ibland känns det att man aldrig kommer få ett till barn, känns så långt borta när man nyligen förlorat ett. 2015 skulle ju vara det året men vi får se.

  • Anonym (småland)
    Mallanmillis skrev 2015-03-15 17:49:51 följande:

    Hade ÄL i torsdags så nu är det den sega väntan tills BIM. Detta blir vårt andra försök efter MA. Sådan stark längtan att få syskon till vår 5 åriga dotter. Känner mig väldigt nere efter allt som hänt och ibland känns det att man aldrig kommer få ett till barn, känns så långt borta när man nyligen förlorat ett. 2015 skulle ju vara det året men vi får se.


    Ja usch vad jag känner igen mig. Just att 2015 skulle vara det året. Nu blev det inte så. Är också väldigt nere och ganska knäckt faktiskt. Är trött på allt just nu. Jobbet är inte kul och då jag bara skulle jobbat till semestern och sedan gått på föräldraledighet, gissar jag att även hösten kommer bli lång på jobbet. Men på nåt sätt får jag ändå lite tröst i den här tråden. Man känner att man inte är ensam om sina känslor.
  • FemFemton

    Hej. Den 11 januari fick vi veta att vår bebis dött några veckor tidigare, jag var i vecka 13 när vi fick veta och en vecka senare åkte jag ambulans till sjukhuset för enorma blödningar efter att ha tagit första tabletten hemma. Fick skrapas och allt var väldigt jobbigt.
    Nu har det gått 2 månader och jag har haft mens 1 gång sedan mitt MA. Tror jag hade ägglossning förra helgen redan, eller dagarna efter och väntar nu på dagen då vi kan testa.

    Jag har ett barn som är fött i December så jag tänkte inte på det där. En ny graviditet är välkommen när som helst, skit samma vilken månad bebisen skulle komma- allt jag vill är att få en frisk unge till, gärna 2015.

  • Mallanmillis
    Anonym (småland) skrev 2015-03-15 19:08:01 följande:
    Ja usch vad jag känner igen mig. Just att 2015 skulle vara det året. Nu blev det inte så. Är också väldigt nere och ganska knäckt faktiskt. Är trött på allt just nu. Jobbet är inte kul och då jag bara skulle jobbat till semestern och sedan gått på föräldraledighet, gissar jag att även hösten kommer bli lång på jobbet. Men på nåt sätt får jag ändå lite tröst i den här tråden. Man känner att man inte är ensam om sina känslor.
    Jag skulle fått på gravledighet nu i slutet av mars och man har varit så inställd på det så känns väldigt jobbigt att det inte blir så nu. Har också varit väldigt trött på allting. Även för mig har jobbet känns tråkigt (stressigt&tungt) varför jag ännu mer såg fram emot att vara ledig under vården och föräldraledig. Känns tungt när det inte blir så nu :(

    Finner också en tröst i att skriva i denna tråden och att man faktiskt inte är ensam om sina tankar och känslor.
  • Monsan
    Sötistilde skrev 2015-03-15 14:15:12 följande:
    Åh no :( ingen bra tajming men jag hade legat ju fort han kom hem :) :) ÄL / ägget släpper sker väl 12-24 h från glad gubbe ?! Eller?

    Är chanserna större efter MF?!

    Jag väntar på bim .... Eller mer troligt- mens.... :(
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
  • Monsan
    Monsan skrev 2015-03-15 19:59:19 följande:
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
    Ja, chanserna att bli gravid direkt efter ett MF är enligt läkaren större..:)..
  • Monsan
    Anonym (Nelle) skrev 2015-03-15 17:24:01 följande:
    Har lusläst instruktionsmanualen (antar att det är CB med dubbel indikator) och vad jag förstått så har man två fertila dagar med fast symbol. Så hoppa på sambon i morgon så fort han kommer hem smile1.gif .

    Har min andra mens efter MAt nu. Det har inte tagit sig än. Den här månaden tänkte vi testa CB med dubbelindikator för att se om det går lite bättre.
    Jag kör den äldre monitorn men det borde vara ungefär samma då det är samma stickor man använder.. Åh, det låter ju bra.. Nu blev det så att sambon satte sig i bilen direkt han läst mitt sms ang ägglossningen så om 2 timmar är han hemma..:).. Lika bra att köra både ikväll och imorgon..

    Har ni kört stickor tidigare.. Är faktiskt första gången vi oxå provar monitorn.. Intressant o se om den funkar.. Håller tummarna för oss båda..:)..
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?