• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 17:12:50 följande:
    Märkligt att du inte kunde avfärda det som en åsikt när du bevisligen vägrar ta till dig siffror.
    Vilka siffror? Du pratade om A och B. Bokstäver så vitt jag vet. 

    Nu börjar jag undra hur det gick för dig i skolan. 
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 17:14:07 följande:
    Du menar att de ska få tältplats i Norrlands skogar, eller har du någon annan lösning att föreslå?
    Åh, de har bemästrat konsten att bygga hus däruppe också. Ej heller rider de till jobbet på isbjörnar eller talar i burktelefoner. 
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-05-22 17:18:46 följande:
    Åh, de har bemästrat konsten att bygga hus däruppe också. Ej heller rider de till jobbet på isbjörnar eller talar i burktelefoner. 
    Utan att det kostar en spänn, förmodar jag. "Dom" kan bygga hus i söder också. Men det kostar pengar. En hel del pengar. Sen kommer det till driftskostnader. Men iofs, kan dom bygga hus gratis i norr, så kan dom säkert "driva" bostäderna kostnadsfritt. 

    Duktigt folk i norr. Vi har en del att lära i söder. Onekligen !!!

    Folk i norr har aldrig ridit på isbjörnar, däremot låter dom sig dragas av slädhundar, samt en och annan ren. Bara så du inte gör bort dig på festen ikväll....

    Burktelefon ???

    Där kan jag fan inte hjälpa dig. Sorry.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • MrFahrenheit

    Jag gillar Norrland, helt klart! Har aldrig varit där själv men jag har hört att jag själv härstammar därifrån sedan oräkneliga generationer tillbaka och sedan så byggs det tydligen ett häftigt ishotell där uppe varje vinter. 

    Att det på flera platser där saknas mobiltäckning kan väl förmodligen liknas med "moderna burktelefoner".

    Men precis som solidaritet skriver, problemet ligger inte där... Jag är övertygad om att den enda trovärdiga regeringsformen är den som inte är bunden till ett antingen eller tänk, så som Allianses och SD är...

  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 17:18:46 följande:
    Åh, de har bemästrat konsten att bygga hus däruppe också. Ej heller rider de till jobbet på isbjörnar eller talar i burktelefoner. 
    Fast möjligheten att bygga har alltid funnits, men det är ingen lösning på problemet förrän det som behövs faktiskt byggs...och helst igår...och så ska ju det byggandet också finansieras...
    Bollen är tillbaka till dig...
  • Marten

    Nej, jag har inget förtroende för den sittande regeringen, defacto styrs Sverige idag av den lilla grupp miljöpartister apm samregerar med socialdemokraterna. Löven har vid flera impoppulära beslut ( brutna vallöften) lagt skulden på miljöpartisterna och i viss mån kommunisterna. Om ett parti med störst stöd ( inte majoritet) inte kan hantera sina minoritets stödpartier sitter vi i en väldigt besvärlig situation.

    Ytterligre en aspekt är när princip föregår förnuft vilket många av miljöpartiets beslut gör, höjning av bränsleskatt eftersom det skall höjas medan det slår mot glesbygden och företagandet, införande av effektskatt på kärnkraft eftersom det är dåligt- så dåligt att rysk och tysk kolkraft är bättre.

    Socialdemokraterna har ett svagt stöd och en kass politik, inte för att en ev allians skulle komma med bättre förslag men bättre förankrat där det gör skillnad. Arbete (som ger handelsbalans) skapas i privat sektor, arbete i offentlig sektor genererar bnp men tillför inte pengar i systemet. Utmana privat näringsliv är inte ett sätt att skapa fler jobb och ökad tillväxt, miöjöpartiet är dessutom mot tillväxt eftersom det påverkar miljön. Ånyo med effektskatten på kärnkraft kommer miljöpåverkan att öka även om vi sänker tillväxten.... Mao princip föregår det bästa för sverige.

    Det kommer att bli tuffa år framöver och många tappade sugar då vallöfte efter valöfte kommer svikas, arbetslösheten kommer att öka tillföljd av lättnader i sjukskrivningens bortre gräns, förbättringar i a-kassan kommer att motivera färre att söka sig till arbetsmarknaden eller att fortsätta sitt lågavlönade jobb ( även om det inte är ett lyxliv som erbjuds).

    Sänka brytpunkten innebär att stora grupper försöker behålla sin lön men minska den taxerade inkomsten, minskning av ROT och RUT innebär mer arbete utan kvitto och mindre skattepengar in i systemet, kanske är just detta ett 0-summespel men moralen och accrptansen för svartjobb kommer återigen att öka. Dessutom står ju den som jobbar svart utan skydd när/om något händer.

    Flera bolag som idag utför RUT kommer att varsla eller läggs ner vilket hårdast slår mot utrikesfödda kvinnor, den gruppen som normalt står längst från arbetsmarknsden och har svårast att ställa om.

    Mest problematiskt är att vi har en situation som inte går att planera för, en stor osäkerhet om hur framtiden ser ut. Det blir ett politiskt vakuum där man köper sig tid genom bordläggningar och utredningar som oftast inte leder någonstans.

    Decemberöverenskommelsen friar endast den kommande budgeten, men inte de förslag som krävs för att genomföra budgeten.

    Nej jag har inte förtroende för lövens regering lika lite som jag skulle ha förtroende för en lika svag borgerlig regering.

    Förövrigt anser jag att föräldrar som slår, misshandlar och vansköter sina barn skall fråntas föräldraansvar och kastreras.

    Skall bli interssant om detta tar udd av debatten i denna tråd som just nu mest innebär invandring eller inte invandring.

    Trevlig helg alla där ute.

  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 17:18:01 följande:
    Vilka siffror? Du pratade om A och B. Bokstäver så vitt jag vet. 

    Nu börjar jag undra hur det gick för dig i skolan. 
    Jag har skrivit en massa siffror i mina inlägg, både det du refererar till och tidigare. Lider du av dyskalkyli?
  • Tom Araya
    MrFahrenheit skrev 2015-05-22 17:43:37 följande:

    Men precis som solidaritet skriver, problemet ligger inte där... Jag är övertygad om att den enda trovärdiga regeringsformen är den som inte är bunden till ett antingen eller tänk, så som Allianses och SD är...


    Jag väntar på att det partiet ska träda fram, då får de min röst... Solig
  • MrFahrenheit
    Tom Araya skrev 2015-05-22 18:17:00 följande:
    Jag väntar på att det partiet ska träda fram, då får de min röst... Solig
    Det finns så här långt enbart 2 partier som har sträckt ut sin hand så här långt. 

    Det ena gör det för att få större inflytande, det andra för att se till att Sverige ska slippa bli uppdelat i 2.5 läger.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?