• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-07-20 12:37:22 följande:
    Det är en spekulation som mycket väl kan svara sann. Fredrik Reinfeldt var faktiskt MUF:s ordförande! Att han inte har hört visan ser jag som otroligt naivt och nästan lika naivt att tro att han inte har sjungit med någon gång på en MUF-fest som är kända för att vara vilda och spriten flödar. 

    Fredrik Reinfeldts pappa åkte dit för rattonykterhet och hans barn har varit i slagsmål på Stureplan och använt ordet blatte i skolan - finns video på det med. Fylla och bråk verkar sitta i släkten.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Som sagt spekulation från din sida.
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-20 10:20:31 följande:

    Exakt. Men du tror väl inte att det bara är 13% som vill betala mindre skatt och ha en mindre invandring?


    Nej, men som partisystemet ser ut kommer det enda partiet som kräver minskad invandring bli utan inflytande då de andra partierna prompt vägrar samarbeta med dem. Jag kunde inte njuta mindre.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-20 12:57:09 följande:
    Nej, men som partisystemet ser ut kommer det enda partiet som kräver minskad invandring bli utan inflytande då de andra partierna prompt vägrar samarbeta med dem. Jag kunde inte njuta mindre.
    Med samma system kommer det enda parti som kräver minskad invandring öka så pass mycket tills de får inflytande. Andra partier som vill öka invandringen kommer till slut ha så få väljare kvar att de inte ens kommer in i riksdagen. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-20 12:50:49 följande:
    Som sagt spekulation från din sida.
    Ungefär lika lite spekulation som att SSU:s ordförande Anna Sjödin misshandlade och skrev "jävla svartskalle!" till en krogvakt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-20 13:13:41 följande:

    Med samma system kommer det enda parti som kräver minskad invandring öka så pass mycket tills de får inflytande. Andra partier som vill öka invandringen kommer till slut ha så få väljare kvar att de inte ens kommer in i riksdagen. 


    Vet du hur många val det i så fall skulle ta innan SD fick egen majoritet? Nej, jag tror inte folk orkar vänta på det. De låter nog de andra partierna tryggt sköta invandringen.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-20 13:33:26 följande:
    Vet du hur många val det i så fall skulle ta innan SD fick egen majoritet? Nej, jag tror inte folk orkar vänta på det. De låter nog de andra partierna tryggt sköta invandringen.
    SD har mer än fördubblats i varje val så om trenden håller sig kommer SD få egen majoritet senaste 2022. Jag kan vänta i sju år till. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-07-20 13:16:19 följande:
    Ungefär lika lite spekulation som att SSU:s ordförande Anna Sjödin misshandlade och skrev "jävla svartskalle!" till en krogvakt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Emellertid är Jimmy fortfarande partiledare medan Anna lämnat SSU.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-20 14:30:24 följande:
    Emellertid är Jimmy fortfarande partiledare medan Anna lämnat SSU.
    Du tycker alltså att det är lika illa att sjunga en nidvisa som härstammar från MUF med att misshandla och skrika "jävla svartskalle!" till en krogvakt?

    Du är antagligen en sosse, det är därför du är så frustrerad över att det går så dåligt för partiet, Stefan Löfven och regeringen medan SD fortsätter att växa. Skrattande
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-07-20 14:36:23 följande:
    Du tycker alltså att det är lika illa att sjunga en nidvisa som härstammar från MUF med att misshandla och skrika "jävla svartskalle!" till en krogvakt?

    Du är antagligen en sosse, det är därför du är så frustrerad över att det går så dåligt för partiet, Stefan Löfven och regeringen medan SD fortsätter att växa. Skrattande
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Jag tycker att det är extremt olämpligt att Sverigedemokraternas partiledare sjunger "Olof Palme gick på bio, han kom ut strax efter tio. Skottet brann, blodet rann, Olof Palme - han försvann". Det Anna gjorde är också mycket olämpligt men är relativt vanligt bland Sverigedemokrater.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-07-20 14:46:05 följande:
    Jag tycker att det är extremt olämpligt att Sverigedemokraternas partiledare sjunger "Olof Palme gick på bio, han kom ut strax efter tio. Skottet brann, blodet rann, Olof Palme - han försvann". Det Anna gjorde är också mycket olämpligt men är relativt vanligt bland Sverigedemokrater.
    Är det lika olämpligt om Moderaternas partiledare sjöng samma visa? Jag är helt säker på att den visan har sjungits mycket oftare på MUF:s-fester än på SD-fester.

    Nu spekulerar du att det är relativt vanligt att sverigedemokrater misshandlar och skriker "jävla svartskalle!" till krogvakter. Du har inga bevis för dina påståenden.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?