• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    Rataxes skrev 2016-07-01 12:19:10 följande:

    Statens stöd till trossamfund ska utredas av . . .

    Tadaaa : Såssarnas kristna ordförande.

    Just när man trodde att saker inte kunde bli mer enfaldiga.


    Man ska vara glad att det inte är sossarnas muslimske ordförande. Inte för att Ulf Bjereld är något bättre.
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Gert skrev 2016-07-01 12:25:08 följande:
    Man ska vara glad att det inte är sossarnas muslimske ordförande. Inte för att Ulf Bjereld är något bättre.
    De behöver ingen muslimsk ordförande, Bjereld är islamofil.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-06-30 22:03:55 följande:

    Den av regeringen utsedde rikspolischefen, Dan Eliasson, även känd som sångare i Bad Boo Band som gjorde låten "knulla i bangkok". har kommit med den listiga idéen att dela ut något slags "anti-taharrush"-armband som förmodligen kommer att göra lika mycket för kvinnors trygghet som vad dekaler på ambulanser/brandbilar med texten "kasta inte sten" skulle göra för blåljuspersonalens arbetsmiljö.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Här är i alla fall en polis som försvarar kampanjen: www.expressen.se/debatt/jo-armbanden-fyller-en-funktion/
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-07-01 18:14:20 följande:
    Här är i alla fall en polis som försvarar kampanjen: www.expressen.se/debatt/jo-armbanden-fyller-e.../
    Mm.

    "Problemen försvinner inte för att unga använder armbanden. Däremot ökar chansen att fler uppmärksammar, bevittnar och anmäler brotten"

    En rimlig synpunkt. 
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert

    Så länge Dan Eliasson är rikspolischef kommer jag aldrig ha något som helst förtroende över denna odugliga regering. Jag förstår inte ens hur regeringen kan ha förtroende för en rikspolischef som tycker mer synd om brottslingar och förövare än om deras offer.


    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-07-01 18:14:20 följande:
    Här är i alla fall en polis som försvarar kampanjen: www.expressen.se/debatt/jo-armbanden-fyller-en-funktion/
    Ja du lyckades ju hitta ett praktexempel...

    Nina Rung, genusvetaren som vill omyndigförklara unga tjejer...
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • nihka
    KillBill skrev 2016-06-30 10:37:13 följande:
    Jag ser att KD får 2,8% i samma undersökning, det lägsta resultat någonsin hos Novus. Undra om Sara Skyttedal har korkat upp champagnen..
    Det är otidsenligt med religiösa politiska partier.
  • Rataxes

    Delas det inte ut anti-tafs-armband i samband med insläpp på festivaler? Kanske våldtäkten på Bråvallafestivalen hade kunnat undvikas om Dan Eliassons armband hade använts? Vad är det förresten hos den där Zara Larsson som lockar fram så många sexövergrepp hos publiken? Obegripligt. En hatisk person som lyckas locka fram sexförbrytare?
    Har själv bevistat ett otal spelningar med allt från satanister till högerextremister (enligt dumvänstern är Ted Nugent högerextremist) och drogförespråkare utan att hört talas om att det skulle ha förekommit sexövergrepp under framträdandena.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes
    nihka skrev 2016-07-01 21:54:18 följande:
    Det är otidsenligt med religiösa politiska partier.
    Det är även otidsenligt med skattefinansiering av trossamfund.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-01 21:54:18 följande:
    Det är otidsenligt med religiösa politiska partier.
    Definitivt, och det politiska landskapet lär vara så oöverskådligt att det kanske inte blir så många stödröster från M till kamrat prelat.

    KD fick 3 procent av Ipsos och Ebba suckar säkert och säger "Min gud, min gud - varför har du övergivit mig".Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?