• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Linnea1994

    Var det någon här som såg "uppdrag granskning" I går?
    Hoppas ni är riktigt stolta over eran regering som låter stadsbesök från tex DalaiLama ske på hotellrum eller vägra kalla värdens största diktatur för "Diktatur".
    Att vägra träffa folk som är kritiska mot kommunismen och mänskliga rättigheter säger ju det mesta om clownerna som styr landet....

  • Linnea1994
    nihka skrev 2016-12-07 22:37:48 följande:
    Och jag skrev att privata aktörer får välja vilka tjänster de vill erbjuda. Förstår du inte att det lämnar landsting och kommuner med ansvar för för att täcka upp det och där andra ratar?

    Måste vara en väldigt stor grupp eftersom du hela tiden anser att du stöter på dem, eller är det så att du dras till dem?
    Du kan inte ge lite fakta om vad privata aktörer vägrar utföra?
    Skulle tro att det skulle kunna få lönsamhet I det mesta....
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2016-12-08 06:21:31 följande:
    Om du avser regeringen så tror jag nog att de alltid tänkt i banor av statlig censur av det som inte passar dem.

    Om du menar den politiska vänstern som i de som hörs oc hlåter exemeplvis på sociala media så tror jag nog det snarare handlar om desperation och frustration när de märker att det rinner dem ur händerna och deras gamla trick inte biter längre för att folk helt enkelt inte tar åt sig av deras hån och namn-kallande.
    Digestive skrev 2016-12-08 03:38:05 följande:
     Dum gör annan dummare och mitt i smeten sitter en själv med bara dumheter omkring sig.
    Även om boken i sig handlar om personlighetstester så gillar jag titeln:
    http://www.bokus.com/bok/9789175579337/omgiven-av-idioter-hur-man-forstar-dem-som-inte-gar-att-forsta/

    Även om det knappast är personligheten i sig som styr dum till att bli dummare i detta fall.


    Det stannar inte vid censur heller utan som du kan läsa i bland annat den länkande motionen - och på många andra håll från de aktuella regeringspartierna - så är helheten av tvång och folkkontroll eskalerande. Det är allt ifrån kvotering till censur som ska införas och i något heligt namn som "skydd", "rättvisa" eller annat tomt ord i sammanhanget.

    Man skapar inte skydd genom att tysta folk. Man skapar inte rättvisa genom att tvinga folk. Ser man inte baksidan av sådana mynt så är man antingen för korkad eller helt enkelt så extrem att man finner metoderna lämpliga.

    Angående sista stycket så är det bara att se på responsen från extremvänstern som jag har fått här i tråden - personligt direkt. Nu ska tydligen ens åsikter (läs: karaktär) dömmas ut för att man är vaken under nattimmar. De hittar alltid någonting nytt att hacka på när toleransen tryter.
  • Digestive
    KillBill skrev 2016-12-08 07:21:04 följande:

    Ok, men varför är du uppe den här tiden på morgonen?


    FDFMGA skrev 2016-12-08 07:35:49 följande:
    Efter vad jag har förstått så är extremvänstern utpräglat nattaktiv, i synnerhet mellan 03:00 och 04:00. Alltså vid en tidpunkt vi andra sover som bäst och mest för att orka med en kommande arbetsdag.
    Har ni personliga frågor så föreslår jag privata meddelanden.

  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-12-08 14:16:04 följande:
    Har ni personliga frågor så föreslår jag privata meddelanden.

    Haha, inte ens där lyckades du hålla en stringent linjeSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-12-08 14:34:08 följande:
    Haha, inte ens där lyckades du hålla en stringent linjeSkrattande
    Vad syftar du på?
  • K Markatta
    nihka skrev 2016-12-07 23:13:34 följande:
    Påven fattar och reagerar:

    www.dn.se/nyheter/varlden/paven-till-attack-m.../
    Det är möjligt att påven fattar men det gör definitivt inte Dagens Nyheter som istället producerar en fejkad nyhetsartikel, den du länkade till.

    Så här skriver DN: "Påven Franciskus till attack mot falska nyheter - Falska artiklar och videos som sprids på nätet blir allt vanligare och har debatterats liviligt den senaste tiden. Nu ger sig påven in i debatten..."

    Man hänvisar till en intervju med påven i tidningen Tertio. Intervjun finns publicerad här:

    press.vatican.va/content/salastampa/en/bollettino/pubblico/2016/12/07/161207a.html

    Ingenstans i intervjun säger påven något om falska nyheter. När han får en fråga om media svarar han däremot så här:

    A thing that can do great damage to the information media is disinformation: that is, faced with any situation, saying only a part of the truth, and not the rest. This is disinformation. Because you, to the listener or the observer, give only half the truth, and therefore it is not possible to make a serious judgement. Disinformation is probably the greatest damage that the media can do, as opinion is guided in one direction, neglecting the other part of the truth.

    Det han kritiserar är inte påhittade nyheter utan ensidigt rapporterande där viss information undanhålls och där läsaren därmed inte får en korrekt bild. Eller, om man så vill, s.k. agendasättande journalistik.
  • nihka
    Linnea1994 skrev 2016-12-08 10:41:54 följande:
    Så du tror på allvar att MP:s skola blev så mycket bättre på bara ett år? Det tar rätt många år från det att nya reformer marks inom skolan då det införs från klass 1 och uppåt. PISA utförs ju på 9or, vilka har gått I skolan I 8 år vid tillfället.

    Det är lika naivt att tro att skolans resultat ändras på kort tid som mindre bildade vänsterfolk tror att regeringen ekonomiska politik ger frukt direkt och inte alls påverkas av konjunkturen I världen....
    Har du postat det här inlägget till rätt person? Eller i rätt tråd? Har iaf inget med det jag sa att göra fast du citerar mig.
  • nihka
    Linnea1994 skrev 2016-12-08 10:52:49 följande:
    Du kan inte ge lite fakta om vad privata aktörer vägrar utföra?
    Skulle tro att det skulle kunna få lönsamhet I det mesta....
    Vadå vägrar? Man väljer ut vad man vill ägna sig åt och låter bli det man inte vill ägna sig åt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?