• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-12-09 16:50:20 följande:
    Det finns gott om länder där skola och vård inte inkluderar alla. Att du är ser det svenska systemet, eller en idealbild av det svenska systemet, som norm betyder inte att det är den enda vägens politik.
    Klart jag talar om en idealbild, varförs kulle jag ens fundera över nåt annat som är sämre?

    Och ska vi inte som land inte gå miste om de bästa av de bästa, ja då måste vi ge alla samma förutsättningar, d.v.s idealbilden av skolan.

    Men jag beskriver långt ifrån nåt svenskt system, förstår inte ens hur du kan säga det, utan som du säger, en idealbild av hur man ger alla samma förutsättninger
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-12-09 16:10:28 följande:
    Och jag har svarat dig flera ggr, fråga mig en gång till, och du kommer med stor sannolikhet att bli utdömd som mindre läskunnig och i avsaknad av läsförståelse, av hela FL:s läsekrets.

    Ledsen, men du ber själv om det, gång på gång.
    Världsmedborgare skrev 2016-12-09 16:28:29 följande:
    Men är du dum eller gör du dig bara till?

    Du måste väl fatta att ett lands sjukvård är inget som man kan välja de bitar ur som ger mest vinst, och sen skita i resten, gör du inte det så är du fan i mig dum på riktigt.

    För det är det resultat det blir om vi ska "gå din väg", vilket du själv sägar när du skriver "ta på sig tjänster man inte behärskar".
    Det är så ett företag måste fungera för att det ska ge vinst, bara göra det man vill, och undvika det som kan ge förlust.
    Det är så det privata bedriver sin verksamhet, och måste så göra om det ska ge tillräckligt med vinst.., men du har tydligen aldrig drivit ett företag, utan verkar tro det är nåt som driver sig självt.

    Jag tycker du ska lägga ner ditt trams, för du besitter inte den kunskap som krävs för att förstå skillnanden med att bedriva vård, skola och omsorg som täcker in alla invånare, och företagande i vinstsyfte.

    Ett land behöver en skola, och en vård som inkluderar alla, och där vi alla är med att dela på kostnaderna, inte nåt privat vinstdrivande som kan välja, och där vi andra får stå för skola och vård som drar långt mer utgifter, bara för att vi tvingas ta hand om allt som inte de vinstdrivande företagen vill befatta sig med.

    Och skäm nu inte ut dig ännu en gång med att fråga om svar, eller att det privata vinstdrivande kan göra det billigare, för det kan dom inte, inte om dom skulle tvingas på samma krav och villkor som finns inom det offentliga.
    Eller så ser de hur en annan bär skygglappar och hur denna har svårt för att bete sig som folk i en diskussion.
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-12-09 19:15:30 följande:
    Även Tv4 har problem med att skilja på riktiga och falska nyheter:

    www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/12/09/nyhetsmorgon-presenterade-satirnyhet-som-serios-forskning/

    TV4:s morgonprogram presenterade studie om vilka frukter människor använder när de låtsas svara i telefon. Problemet? Nyheten kommer från satirsajten The Onion.
    TV4:s lättnyheter är TV-världens svar på aftonslasken.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Världsmedborgare

    Tror jag ska skicka ett förslag till regering om att införa, att tillfälliga uppehållstillstånd automatiskt omvandlas till permanenta uppehållstillstånd, om personen får ett riktigt arbete.

    Det skulle underlätta för företagare att anställa en person som annars riskerar att bli utvisad, och det skulle även bli en morot för de med tillfälliga uppehållstillstånd.
    Idag (så vitt jag vet) måste man alltid ansöka om permanet uppehållstillstånd, om personen fått ett arbete, och det är inte bra med den osäkerhet det innebär, både för arbetsgivare och arbetstagare.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Linnea1994
    Världsmedborgare skrev 2016-12-13 10:37:43 följande:

    Tror jag ska skicka ett förslag till regering om att införa, att tillfälliga uppehållstillstånd automatiskt omvandlas till permanenta uppehållstillstånd, om personen får ett riktigt arbete.

    Det skulle underlätta för företagare att anställa en person som annars riskerar att bli utvisad, och det skulle även bli en morot för de med tillfälliga uppehållstillstånd.
    Idag (så vitt jag vet) måste man alltid ansöka om permanet uppehållstillstånd, om personen fått ett arbete, och det är inte bra med den osäkerhet det innebär, både för arbetsgivare och arbetstagare.


    Ett vettigt förslag! (Ovanligt från dej... ).
  • Världsmedborgare
    Linnea1994 skrev 2016-12-13 10:49:17 följande:
    Ett vettigt förslag! (Ovanligt från dej... smile5.gif ).
    Då bör ju mitt förslag även kunna accepteras av Alliansen.., men jag tvivlar, dom verkar helt ha fastnat i gnäll och klagan, och inte i politiska banor.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Linnea1994
    Världsmedborgare skrev 2016-12-13 11:11:46 följande:
    Då bör ju mitt förslag även kunna accepteras av Alliansen.., men jag tvivlar, dom verkar helt ha fastnat i gnäll och klagan, och inte i politiska banor.
    Jag tror att dom skulle gilla det för dom vill ju ha in nyanlända I arbete så fort som möjligt.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-12-08 08:34:10 följande:

    Nej, däremot är artikeln fylld med en massa fel.  


     


    Samtiga exempel i artikeln är korrekta. Det är problemet.

    När ministerna driver tesen museum skall användas för att "stärka toleransen för mångkultur" så är det en ideologisk ståndpunkt som öppnar upp för långt värre.
    .

    När ministern hotar med "tvingande åtgärder" mot websidor som hon inte tycker sköter sig vad gäller självcensuren så är budskapet tydligt.

    Och jo, hot på nätet är i grund och botten polisens sak att lösa. Inte kulturminiteriets. Inte de enskilda websidornas.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-12-08 08:34:10 följande:

    Nej, däremot är artikeln fylld med en massa fel.  


    GP påstår att ett förslag från en utredare gällande de staliga muséerna redan har blivit verklighet men saken är den att Alice Bah Kuhnke tydligt har avfärdat förslaget och regeringen kommer INTE genomföra utredarens förslag.


    Sedan försöker GP att klistra vissa delar av  presstödsutredningens förslag på Alice Bah Kuhnke trots att Alice själv är tveksam till just de delarna i utredningens förslag. Förslaget ska nu ut på remiss och först efter detta kommer regeringen att lägga fram ett förslag på riksdagens bord.


    När det gäller frågan om Facebook har Alice Bah Kuhnke deklarerat att Facebook inte är en rättslig frizon där man ska kunna begå hatbrott i lugn och ro. Alice har pekat på att lagstiftningen gällande  hot, ofredande,  förtals- och förolämpning kan komma att utvidgas eller skärpas.


    Hur får du detta till att Alice Bah Kuhnke öppnar för godtycklig censurering från statens sida? Jag förväntar mig att du ger exempel på saker som Alice Bah Kuhnke faktiskt har sagt och inte saker som GP  har hittat på. 


    Tack för att du tar dig tid att sköta källkritik och faktagranskning här på FL.

    Det kan verkligen behövas i tider när skrikhögern är på bettetSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?