• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Världsmedborgare

    Och nu är Sverige utsett till världens bästa land för affärsverksamhet! goo.gl/Pe9ZCI

    Minns ni vilken massa skit jag fick, när jag sa att Sverige var rena skatteparadiset för oss företagare.
    Så nu lär det väl bli rena störtfloden om att Forbes har fel fel fel, eller att föreslagna skattehöjningar kommer att störta Sverige ner i ruinens brant, att det är Alliansen som ordnat det.., eller vad det nu kan vara som regeringshatarna kommer på.

    Själv skiter jag helt i vilket, och glädjer mig åt att Sverige nu innehar 1:a platsen.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

    Ang #4517.

    Vilket fantastiskt år det ha varit för Sverige, vi svenskar kan verkligen känna oss stolta och glada över vårt fina land.

    För har ni tänkt på, att Sverige i inte bara är utsett till Världens bästa land för affärsverksamhet, utan Sverige blev även framröstat som Världens bästa land att leva i.
    Så nu kan vi med fog påstå att Sverige är Världens bästa land.

    Det enda vi behöver göra fortsättningsvis är att förbättar det vi är lite dåliga på idag.

    Och det gör vi genom att hålla högerexrtremisterna SD borta från makten, andra extremister är så marginalliserade, att dom inte utgör nåt hot idag.
    Det skulle inte förvåna mig, om SD:s anhängare av den sämsta och mest rasistiska sorten, snart blir så deperata att dom hjälper oss med den uppgiften.
    J  Åkesson har redan börjat med det, då han gett klartecken att fälla den allians SD sitter med i Gävle idag, för att SD inte fått igenom sina krav.
    SD har i sann demokratisk anda blivit nedröstade, och som bekant gillar inte SD demokrati, utan SD anser sig ha rätt att kunna kräva, att deras förslag är vad som ska bli framröstade.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2016-12-25 08:34:25 följande:

    Ang #4517.

    Vilket fantastiskt år det ha varit för Sverige, vi svenskar kan verkligen känna oss stolta och glada över vårt fina land.

    För har ni tänkt på, att Sverige i inte bara är utsett till Världens bästa land för affärsverksamhet, utan Sverige blev även framröstat som Världens bästa land att leva i.
    Så nu kan vi med fog påstå att Sverige är Världens bästa land.

    Det enda vi behöver göra fortsättningsvis är att förbättar det vi är lite dåliga på idag.

    Och det gör vi genom att hålla högerexrtremisterna SD borta från makten, andra extremister är så marginalliserade, att dom inte utgör nåt hot idag.
    Det skulle inte förvåna mig, om SD:s anhängare av den sämsta och mest rasistiska sorten, snart blir så deperata att dom hjälper oss med den uppgiften.
    J  Åkesson har redan börjat med det, då han gett klartecken att fälla den allians SD sitter med i Gävle idag, för att SD inte fått igenom sina krav.
    SD har i sann demokratisk anda blivit nedröstade, och som bekant gillar inte SD demokrati, utan SD anser sig ha rätt att kunna kräva, att deras förslag är vad som ska bli framröstade.


    Vilka har röstat?
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-12-25 20:21:07 följande:
    Vilka har röstat?
    Det finns flera som "röstat", faktiskt fler än jag kände till.

    Här är några ex, Forbes, det som gäller det senast om affärsverksamheten.
    FN, Värlsbanken, 2000 forskare från 124 länder och deras sudie, som avser 34 olika faktorer, Good Country Index, tankesmedjan Legatum Institute i London.

    Det är ingen fullständig "lista", jag har sett/läst fler, och jag vet att det inte är alla som satt Sverige på 1:a plats, men sammantaget och med hänsyn tagit till alla faktorer, så är det inte fel att säga att Sverige hamnar på 1:a plats. 

    Och som du ser, är det inte de som kallas vänster i Sverige, vilket man lätt får för sig är alla som inte håller med SD, nåt som även påstås av folk som kommer från Alliansen:s anhängare ibland, som hävdar det här.
    Utan som du ser så finns kommer det från lite varstans ute i Världen och från olika grupper och organisationer.

    Och jag förväntar mig förstås det sedvanliga förnekandet, vilket lär komma från de som själva påstår sig värna och hylla Sverige.
    Men som i praktiken gör precis tvärtom, och tar varje chans att slänga skit på Sverige och svenskar, när possitva saker sägs om vårt land.

    Men vem bryr sig, jag glädjs åt att Sverige står högt i kurs i vår omvärld, och det betyder långt mer än vad som kommer från högerkantens kverulanter.
    Det var ett tag sen Sverige sågs som ett så bra land att leva och verka i, och blir man inte glad över det som svensk, då vet då inte jag vad som behövs för att bli glad över sitt land.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA

    Sifo har analyserat opiniobsförändringarna under året:

    S vinner väljare bland LP-medlemmar medan däremot SD förlorar inom motsvarande grupp. Även om SD framförallt tappar i stöd hos kvinnliga väljare.

    M och MP tappar i storstäderna medan C däremot vinner i storstäderna och säskilt bland kvinnorna.

    www.svd.se/diagram-avslojar-sd-tappar-kvinnor-och-lo-valjare


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-26 09:57:45 följande:
    Sifo har analyserat opiniobsförändringarna under året:

    S vinner väljare bland LP-medlemmar medan däremot SD förlorar inom motsvarande grupp. Även om SD framförallt tappar i stöd hos kvinnliga väljare.

    M och MP tappar i storstäderna medan C däremot vinner i storstäderna och säskilt bland kvinnorna.

    www.svd.se/diagram-avslojar-sd-tappar-kvinnor...#sida-5
    LO
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya

     


    Kritik mot slopat begåvningstest
    Publicerat tisdag 27 december kl 03.00

    Förslaget att ta bort personlighetstest och begåvningstest för sökande till polisutbildningen får nu kritik från flera tunga remissinstanser.

    Psykologiforskaren Stefan Annell, vars avhandling regeringens utredare stödjer sig på i sitt förslag, är kritisk till hur hans forskning har använts.


    ? Där skulle jag nog säga att man tycks ha glidit lite på tolkningen av mig, det känns inte helt representativt för avhandlingen i stort, säger Stefan Annell.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6592848

  • Digestive
    Tom Araya skrev 2016-12-28 02:54:19 följande:

     


    Kritik mot slopat begåvningstest
    Publicerat tisdag 27 december kl 03.00

    Förslaget att ta bort personlighetstest och begåvningstest för sökande till polisutbildningen får nu kritik från flera tunga remissinstanser.

    Psykologiforskaren Stefan Annell, vars avhandling regeringens utredare stödjer sig på i sitt förslag, är kritisk till hur hans forskning har använts.


    ? Där skulle jag nog säga att man tycks ha glidit lite på tolkningen av mig, det känns inte helt representativt för avhandlingen i stort, säger Stefan Annell.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6592848


    Ja, det är ju ett sätt att öka antalet poliser på. Fantastiskt. 
  • Linnea1994

    Läste igår om förtroendet för det olika partiledarna.
    Sossarna tomte har ökat något till 31%.
    Reinfeldt hade som lägst vid ett tillfälle 44% och hade drygt 70% som bäst.
    Lite skillnad det!

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?