• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2018-07-23 02:22:03 följande:
    På den punkten (understruket av mig i ditt inlägg) har vi länge varit väl utvecklade
    Bra då fortsätter vi så.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • catfighter
    Tom Araya skrev 2018-07-23 02:22:03 följande:
    På den punkten (understruket av mig i ditt inlägg) har vi länge varit väl utvecklade och jag kan inte se hur anpassning till minoritetskulturer skulle vara positivt i detta, snarare tvärt om i vissa fall.

    Jag menar att exempelvis Islamism och Islamister skulle uppleva det positivt om Sverige och det svenska samhället anpassade sig efter Islamism, men är det positivt för alla andra eller ens för alla muslimer?

    Vad tror du själv skulle vara bäst för alla folkslag och folkgrupper i Iran och i Sverige, iransk samhällskultur eller svensk samhällskultur, även om du jämförde med svensk samhällskultur anno 1980?
    Jag tror det tidigare fanns en anledning till att utsatta grupper flydde till Sverige. Nu har tyvärr Sverige hamnat i ett läge där bombningar, skjutningar och terror är väntade handlingar som kommer att upprepas.

    Om vi inte vänder utvecklingen kommer utsatta grupper i förorter småningom att fly från Sverige.
  • misil
    Tom Araya skrev 2018-07-23 02:22:03 följande:
    På den punkten (understruket av mig i ditt inlägg) har vi länge varit väl utvecklade och jag kan inte se hur anpassning till minoritetskulturer skulle vara positivt i detta, snarare tvärt om i vissa fall.

    Jag menar att exempelvis Islamism och Islamister skulle uppleva det positivt om Sverige och det svenska samhället anpassade sig efter Islamism, men är det positivt för alla andra eller ens för alla muslimer?

    Vad tror du själv skulle vara bäst för alla folkslag och folkgrupper i Iran och i Sverige, iransk samhällskultur eller svensk samhällskultur, även om du jämförde med svensk samhällskultur anno 1980?
    Ja du har helt rätt,vad många inte förstår är att för troende muslimer så är det en god handling att göra Sverige muslimskt.
    För dessa troende muslimer är en sekulär stat styrd av satan(vilket det predikas om i moskeer runtom i världen)så att införa t,ex könssegregering,halalslaktat kött osv är att hjälpa förtappade otrogna en liten bit in på rätt väg. 
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-07-21 16:50:39 följande:
    Ni har väl lyckats skrämma iväg henne också...
    Hon är väl upptagen med att följa utvecklingen hemma i Israel efter Knesset antagit den nya apartheidlagen.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

    SD:s budgetförslag skulle innebära en katastrof för välfärden i Älvdalen alternativt leder förslaget till att kommunalskatten måste höjas med tio procent!


    "Sverigedemokraterna har lagt ett budgetförslag gällande det nationella utjämningssystemet, som ser till att alla kommuner har likartade möjligheter att ge bra välfärd till medborgarna oavsett var i landet man bor.  Förslaget innebär enligt riksdagens utredningstjänst att intäkterna för Älvdalens kommun minskar med 109 miljoner kronor per år. Budgeten för Älvdalens kommun är totalt på ca 450 miljoner kronor per år och en minskning med 109 miljoner kronor eller ca 25 procent för oerhörda konsekvenser för välfärden i kommunen"


     - - -- -


    "Att sänka kostnaderna med 109 mkr är därmed helt omöjligt för Älvdalens kommun. Det enda intäktsalternativet är att höja skatten och då rör det sig om en höjning i storleksordningen 10 kr per intjänad hundralapp. För en undersköterska eller byggnadsarbetare innebär det en skattehöjning på ca 2500 kr per månad vilket förstås får stora konsekvenser för den enskilda familjen att handla mat och kunna bo kvar i lägenheten eller det egna huset. Summa summarum innebär en röst på Sverigedemokraterna en röst på ett helt verklighetsfrämmande parti med en helt verklighetsfrämmande politik som totalt skulle rasera hela den välfärd vi idag tar för given i välfärdsstaten Sverige"


    www.dalademokraten.se/artikel/dalarna/debatt-sd-s-budgetforslag-skulle-innebar-att-vi-tvingas-hoja-kommunalskatten-med-tio-procent-i-alvdalen
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    nihka skrev 2018-07-23 09:52:46 följande:
    Bra då fortsätter vi så.
    Då tycks du inte ha förstått att vi har varit på väg åt ett annat håll en tid.


  • catfighter
    KillBill skrev 2018-07-24 13:06:09 följande:

    SD:s budgetförslag skulle innebära en katastrof för välfärden i Älvdalen alternativt leder förslaget till att kommunalskatten måste höjas med tio procent!


    "Sverigedemokraterna har lagt ett budgetförslag gällande det nationella utjämningssystemet, som ser till att alla kommuner har likartade möjligheter att ge bra välfärd till medborgarna oavsett var i landet man bor.  Förslaget innebär enligt riksdagens utredningstjänst att intäkterna för Älvdalens kommun minskar med 109 miljoner kronor per år. Budgeten för Älvdalens kommun är totalt på ca 450 miljoner kronor per år och en minskning med 109 miljoner kronor eller ca 25 procent för oerhörda konsekvenser för välfärden i kommunen"


     - - -- -


    "Att sänka kostnaderna med 109 mkr är därmed helt omöjligt för Älvdalens kommun. Det enda intäktsalternativet är att höja skatten och då rör det sig om en höjning i storleksordningen 10 kr per intjänad hundralapp. För en undersköterska eller byggnadsarbetare innebär det en skattehöjning på ca 2500 kr per månad vilket förstås får stora konsekvenser för den enskilda familjen att handla mat och kunna bo kvar i lägenheten eller det egna huset. Summa summarum innebär en röst på Sverigedemokraterna en röst på ett helt verklighetsfrämmande parti med en helt verklighetsfrämmande politik som totalt skulle rasera hela den välfärd vi idag tar för given i välfärdsstaten Sverige"


    www.dalademokraten.se/artikel/dalarna/debatt-sd-s-budgetforslag-skulle-innebar-att-vi-tvingas-hoja-kommunalskatten-med-tio-procent-i-alvdalen
    RUT förses ofta med vansinniga förutsättningar och resultatet av kalkylerna kan bli därutefter.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2018-07-24 13:17:01 följande:
    Då tycks du inte ha förstått att vi har varit på väg åt ett annat håll en tid.
    Nej, vi är på väg åt samma håll som tidigare.
    Framåt.
    Det är bara att några vill gå bakåt till ett bakåt som aldrig funnits.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya
    nihka skrev 2018-07-24 20:08:44 följande:
    Nej, vi är på väg åt samma håll som tidigare.
    Framåt.
    Det är bara att några vill gå bakåt till ett bakåt som aldrig funnits.
    Nej, du har fel! Jag har förklarat så många gånger förut, så jag ger mig inte in i denna diskussion igen, kan bara konstatera att du helt enkelt inte förstår.

    S och M säger sig i alla fall ha förstått vad de gjort för fel i detta, återstår att se om det verkligen är så och om de tänker göra något åt det i praktiken.

    Mp och C fortsätter på inslagen bana de inte ser eller förstår det destruktiva i.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2018-07-24 22:02:24 följande:
    Nej, du har fel! Jag har förklarat så många gånger förut, så jag ger mig inte in i denna diskussion igen, kan bara konstatera att du helt enkelt inte förstår.

    S och M säger sig i alla fall ha förstått vad de gjort för fel i detta, återstår att se om det verkligen är så och om de tänker göra något åt det i praktiken.

    Mp och C fortsätter på inslagen bana de inte ser eller förstår det destruktiva i.
    Eller så är det du som inte ser the big picture.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?