• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-10-20 08:06:11 följande:
    Som jag skrev har jag inte ambitionen att hjälpa dig - meningen ovan kan du lämpligen ta med någon som nyss börjat med grammatik och fått lära sig det mest grundläggande.

    Jag gillar dina texter - det är många år sen jag störde mig på dem. Under den tid du var mot SD var de precis lika flummiga, vilket rubbade mina cirklar en smula. Jag vill ju gärna att de som ser SD och SD-samarbete som något negativt ska kunna motivera varför.
    Vad mycket du fick sagt då.

    Jag visste inte att jag hade slutat vara emot SD och SD-samarbeten. Man lär sig alltid någonting nytt om sig själv i dina dagdrömmar.

    Mvh,
    Din Drömman
  • KN75
    FDFMGA skrev 2021-10-19 21:24:08 följande:
    Det är lugnt - ingen kommer att hindra dig från att kalla den brunblå alliansen för  blågul.

    Det finns inga språkpoliser med befogenheter, bara en och annan aspirant, så fortsätt du att kalla den brunblå samlingen för blågul.
    Nej, nu har du gått bort dig riktigt ordentligt IGEN...

    Lyckas du verkligen inbilla dig själv att det skulle vara jag som skrivit det där på Wikipedia?

    Eller har jag kallat det så vid något tillfälle men lyckats glömma bort det? Visa i så fall gärna var JAG skulle ha kallat det så.

    Och återigen, återigen och återigen, på förekommen anledning är det väl bäst att jag upplyser dig och den högljudda extremt lilla minoriteten på 9%:
    OBS jag är inte SD:are.
  • KN75
    Padirac skrev 2021-10-20 00:07:16 följande:
    Det är SD och deras vänner som försöker gul-washa SDs bruna gener.

    Majoriteten av befolkningen i Sverige ser SD som det part de tycker sämst om - SDs bruna gener och att de trots påståenden om att vara gula fortfarande visar upp bataljoner och brigader av bruna medlemmer som utesluts eller inte utesluts är nog ett av skälen till hur avskydda SD är.
    Du räknar Wikipedia som SD:s vänner?

    Ja, ja, representanter får små extrema minoriteter (t ex 9% som i den här tråden) brukar ju klara att inbilla sig själva både det ena och det andra, och komma med mer eller mindre extrema och häpnadsväckande påståenden.

    Exemplen bara i den här tråden visar ju snarast på mer häpnadsväckande påståenden.

    Att som du räkna Wikipedia som "SD:s vänner" bör väl av en övertygande majoritet betraktas som ett mer häpnadsväckande påstående, även för att komma från dig...
  • KN75

    Nej, jag liksom allt fler har tappat förtroendet för regeringen.
    Ännu mera har jag tappat förtroendet för de extremt få men väldigt högljudda i den här tråden. Jag tror aldrig jag har hört någon liten minoritet med bara stöd av 9% ta sig sådana otroliga brösttoner.
    De extrema få 9% verkar klara av att inbilla sig själva att de sitter på den enda sanningen medan den stora majoriteten på 85 eller 91% enligt de högljudda extrema inte fattar någonting.
    Troligt?
    Ja faktiskt, i de extremas lilla värld lyckas de inbilla sig själva att det inte bara är troligt utan helt sant!

    Om SD skulle bli ett stödparti till en M/KD-regering så kommer de självfallet inte ha mera makt eller inflytande än vad V har haft över S/MP-regeringen.

    Har de högljudda extremt få alltid försökt skrämma människorna på samma sätt för V som du försöker skrämma dem för SD?

    De extremt få framstår som desperata i de pinsamma försöken att hota och skrämma människor.

    De allra flesta väljare, faktiskt näst intill alla, är mycket smartare än vad ni extrema vänsterpropagandister inbillar er själva.
    Ni inbillar er själva att ni är någon sorts elit, ni inbillar er att ni själva skulle veta bättre än alla vanliga Svenska innevånare, det är ert allvarligaste problem. Er inbillade världsbild och er extrema tro om er själva är så tokfel. 

    Sittande regering är oduglig. Det är bara att titta på vad de har gjort och hur Sveriges samhällsproblem och kriminaliteten har utvecklats under deras tid vid makten.
    De har lyckats ställa till det så att kriminaliteten har blivit fruktansvärd och också så att nu måste alla som arbetar betala ännu mycket mera i skatt.
    Det råder ingen tvekan om att de har misslyckats. Det allra största misslyckandet är ett oproportionerligt stort inflytande av ett extremistparti MP som bara representerar 3-4% av väljarna.

    Om det skulle bli så att vi får en M/KD-regering för landet Sverige och för Svenskarnas bästa så kommer självfallet denna regering att ha makten och inte något stödparti.
    Om SD skulle vara stödparti till regeringen M/KD så kommer självfallet SD att i högre utsträckning sköta sina kort rätt om de överhuvudtaget vill ha något litet inflytande i någon enda liten detaljfråga.
    SD skulle vara just ett stödparti, de skulle ju inte sitta i regeringen utan i jämförelse vara i ungefär motsvarande position som V (VPK) har varit till S/MP-regeringen.  


    Under nuvarande regering har V, trots sin betydligt större storlek än MP, haft mycket litet inflytande i jämförelse med det pyttelilla partiet MP som faktiskt suttit i regeringen och har haft mycket stort inflytande. Ett vansinnigt inflytande som väljarna nu har tröttnat på.


    Det finns inget som tyder på att SD skulle kunna ha större inflytande än vad V har haft, inte på annat sätt än att SD:s sakpolitik i för väljarna viktiga frågor i högre utsträckning stämmer överens med dem som i sådant fall har den riktiga makten, alltså M/KD.


    KD skulle sannolikt vara ett  mindre parti men ha mycket större makt än SD. Precis som MP har haft i relation till VPK.

    SD skulle inte alls få någon makt på det sätt som t ex lilla MP som ju faktiskt har suttit i regeringsställning.

    Det fungerar inte längre att försöka skrämma människor för SD.
    Alltfler önskar byta regering, särskilt med hänsyn till väljarnas viktigaste frågor, och då är det enda vettiga alternativet en M/KD-regering.
    Det begriper väljarna.


    V har kommit med massor av högljudda uttalanden som i praktiken visat sig inte ha någon effekt överhuvudtaget eftersom makten har tillhört S/MP.
    På samma sätt kan SD komma med uttalanden som inte har någon effekt eftersom makten skulle tillhöra M/KD.

    Det är ju hur självklart som allra helst, alla fattar det (utom de extrema få 9%?) att vare sig V eller SD kan någonsin få igenom ett enda förslag i Riksdagen om förslaget går emot de partier som har makten.



    Så det fungerar inte att försöka skrämma människor för SD,
    vare sig för SD eller för VPK.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-20 10:20:56 följande:
    Vad mycket du fick sagt då.

    Jag visste inte att jag hade slutat vara emot SD och SD-samarbeten. Man lär sig alltid någonting nytt om sig själv i dina dagdrömmar.

    Mvh,
    Din Drömman
    Testa att läs dina inlägg i den uråldriga "Hata SD-tråden" så ska du nog se att snömoset är sig likt - trots att du då var centerpartist och skällde som en bandhund på SD.

    Jag minns att jag ogillade dina inlägg då eftersom jag ogillar substanslös SD-kritik.

    Men det har runnit mycket brunt vatten i dikena sen dess.
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-20 10:56:40 följande:
    Nej, nu har du gått bort dig riktigt ordentligt IGEN...

    Lyckas du verkligen inbilla dig själv att det skulle vara jag som skrivit det där på Wikipedia?

    Eller har jag kallat det så vid något tillfälle men lyckats glömma bort det? Visa i så fall gärna var JAG skulle ha kallat det så.

    Och återigen, återigen och återigen, på förekommen anledning är det väl bäst att jag upplyser dig och den högljudda extremt lilla minoriteten på 9%:
    OBS jag är inte SD:are.
    Nja, jag är övertygad om att ingen kommer att hinda dig om du kallar den brunblå alliansen för blågul.

    Vad du läser på Wikipedia har jag däremot ingen uppfattning om - mer än att du möjligen bedömer att Wikipedia är ditt rättesnöre.

    Men, som skrivet - ordet är fritt. Man får kalla den brunblå alliansen för blågul om man vill - eller något annat om man föredrar detSolig
  • KN75
    FDFMGA skrev 2021-10-20 14:01:07 följande:
    Nja, jag är övertygad om att ingen kommer att hinda dig om du kallar den brunblå alliansen för blågul.

    Vad du läser på Wikipedia har jag däremot ingen uppfattning om - mer än att du möjligen bedömer att Wikipedia är ditt rättesnöre.

    Men, som skrivet - ordet är fritt. Man får kalla den brunblå alliansen för blågul om man vill - eller något annat om man föredrar detSolig
    Jag gjorde ett inlägg med hänvisning till Wikipedia.
    Jag vet inte om du glömt det men du valde faktiskt att citera just det inlägget.
    Sedan försöker du påstå du att du har ingen uppfattning om just det som du valde att citera...

    Du försöker påstå, det är din uppfattning, att om jag länkar till något så är det mitt rättesnöre.
    Du har själv över tid länkat till en hel del olika saker i olika trådar på detta forum. Allt det som du själv har länkat till är alltså ditt rättesnöre?

    Hugaligen vad ni kan hitta på ni som är så högljudda, trots att ni representerar en så extremt liten minoritet!Obestämd
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-10-20 13:55:47 följande:
    Testa att läs dina inlägg i den uråldriga "Hata SD-tråden" så ska du nog se att snömoset är sig likt - trots att du då var centerpartist och skällde som en bandhund på SD.

    Jag minns att jag ogillade dina inlägg då eftersom jag ogillar substanslös SD-kritik.

    Men det har runnit mycket brunt vatten i dikena sen dess.
    Det har väl ingen som helst betydelse vad du tycker och tänker om mina inlägg?

    När du inte hanterar det jag skriver intellektuellt hederligt så borde du ändå förstå att din upplevelse av det samma blir värdelös.

    Borde är då nyckelordet här.
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-20 18:16:02 följande:
    Jag gjorde ett inlägg med hänvisning till Wikipedia.
    Jag vet inte om du glömt det men du valde faktiskt att citera just det inlägget.
    Sedan försöker du påstå du att du har ingen uppfattning om just det som du valde att citera...

    Du försöker påstå, det är din uppfattning, att om jag länkar till något så är det mitt rättesnöre.
    Du har själv över tid länkat till en hel del olika saker i olika trådar på detta forum. Allt det som du själv har länkat till är alltså ditt rättesnöre?

    Hugaligen vad ni kan hitta på ni som är så högljudda, trots att ni representerar en så extremt liten minoritet!Obestämd
    Jaha, men jag svarade förmodligen på dina funderingar kring begreppet blågul.

    Det är helt okej att kalla den brunblå alliansen för blågul om man så önskar, och det utan att man hänvisar till Wikipedia eller något annat man har behov att att tillskriva auktoritet på området.

    Själv tycker jag att brunblå är en träffsäker benämning.

    SvD har förövrigt en podd där pejorativa politiska benämningar diskuteras.

    www.svd.se/oppna-era-hjartan-for-jimmie-akesson
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-20 19:01:28 följande:
    Det har väl ingen som helst betydelse vad du tycker och tänker om mina inlägg?

    När du inte hanterar det jag skriver intellektuellt hederligt så borde du ändå förstå att din upplevelse av det samma blir värdelös.

    Borde är då nyckelordet här.
    Det är relationen fluff kontra innehåll jag uppskattar.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?