• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2022-02-09 07:57:27 följande:
    Man ser ju fram mot såssarnas svar på partiet Nyans, när det går upp för dem att nyans går efter deras kärnväljare i förorterna. 
    DET är ju någonting att se fram emot. Hur Nyans klara sig i de av polisen utpekade: Särskilt Socialdemokratiskt Utsatta Områdena.

    Nyans kommer ju inte in i Riksdagen mer än vad AfS gör men de kan plocka tillräckligt många röster från S och MP för att förändra balansen i Riskdagen till  det blå-gula blockets fördel.

    Något enstaka kommunfullmäktige kan de däremot mycket väl komma in i.

    I Malmö räcker det med ungefär 3200 röster för att komma in i kommunfullmäktige.

    I Södertälje behövs bara ca 750-800 röster för ett mandat.

    Det räcker med att imamen i en moské utfärdar en fatwa att församlingen skall rösta på Nyans så är saken i princip klar.

    .
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2022-02-09 09:39:07 följande:
    1994 hade Morgans företrädare 55000 i månadslön. Idag har Morgan 145000.

    Automatiskt 3000 extra varje år till Morgan.

    För det är han värd!
    Hmm, vill minnas att jag hade 14000 eller nåt sånt 1994, han har haft något bättre löneutveckling än vad jag haft. Sådär 1600-1700 mer varje år, (per månad då)
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2022-02-09 13:17:52 följande:
    www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/polisinsats...

    Men det är kjollängder på IES som är problemet enligt regimens ledarsidor.
    Det gick fort. Från en ny lägsta-nivå i Västerås häromdagen till Leksand idag.

    Sprider sig visst fort, det senaste inom rån-branschen.

    Men ingen fara: "Sverige är tryggare än någonsin".
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Mentat
    Rataxes skrev 2022-02-09 09:58:00 följande:
    Hmm, vill minnas att jag hade 14000 eller nåt sånt 1994, han har haft något bättre löneutveckling än vad jag haft. Sådär 1600-1700 mer varje år, (per månad då)
    Det är utmärkt att ministrar har bra betalt, deras ersättningar var på tok för låga tidigare!
    Problemet är inte ministrarnas löner utan att vi har fel personer som ministrar. 
  • Flash Gordon

    I Botkyrka räcker det med lite drygt 600 röster för ett mandat i kommunfullmäktige. Partiet Nyans har smash-läge. Jag garanterar att de kan få 600 muslimer att rösta på dem om de lovar att jobba för obligatoriska bönerum i alla kommunens skolor.

    En socialdemokrat i Skärholmen intervjuats av radion och är mycket kritisk till Nyans och kallar dem populister och jämför dem med SD.

    Jodå, det vet vad de riskerar. Miljöpartiet var 26360 röster från att åka ur förra valet.

    Skillnaden mellan det röd-gröna blocket och det blå-gula blocket är ofta under 50000 röster i mätningarna.

    Varje röst i förorten som SVMP förlorar är viktig.
    .


    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-02-09 16:29:40 följande:
    I Botkyrka räcker det med lite drygt 600 röster för ett mandat i kommunfullmäktige. Partiet Nyans har smash-läge. Jag garanterar att de kan få 600 muslimer att rösta på dem om de lovar att jobba för obligatoriska bönerum i alla kommunens skolor.

    En socialdemokrat i Skärholmen intervjuats av radion och är mycket kritisk till Nyans och kallar dem populister och jämför dem med SD.

    Jodå, det vet vad de riskerar. Miljöpartiet var 26360 röster från att åka ur förra valet.

    Skillnaden mellan det röd-gröna blocket och det blå-gula blocket är ofta under 50000 röster i mätningarna.

    Varje röst i förorten som SVMP förlorar är viktig.
    .
    SDs makthunger är stor
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2022-02-09 18:56:05 följande:
    SDs makthunger är stor
    På ett unikt sätt som inte finns representerat i något annat parti?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?