• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2022-03-07 11:49:24 följande:
    Jag tror såhär: de som överhuvudtaget överväger det där gänget har inga problem med din bild på bensinpumpen.

    Däremot om du tar ifrån dem deras biodynamiskt odlade morötter ... DÅ JÄVLAR!
    Rataxes skrev 2022-03-07 12:01:49 följande:
    Man får ju offra lite om man ska vara klimatduktigaste politikern i klassen, då kan man klappa sig själv på axeln, och klappa företagare och skattebetalare - som betalar ens lön - på huvudet .
    Och le lite självbelåtet.

    Har ni redan glömt varför priserna är som de är.
    Kanske inte SD skulle putin.


     


    Men monologen fortsätter, då ni inte klarar av den saklighet som krävs att backa upp era saker.
    Mycket talande.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2022-03-07 09:49:05 följande:
    Kom ihåg det här i september...
    Yes, jag ska komma ihåg att du tror att de är MP som driver Putins krig och med det sanktioner och höjda bränslepriser
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2022-03-07 18:20:46 följande:
    Yes, jag ska komma ihåg att du tror att de är MP som driver Putins krig och med det sanktioner och höjda bränslepriser
    Tja, när Bill och Bull-högern tänker till så är det nog MP som ligger bakom såväl Rysslands anfallskrig mot Ukraina som västvärldens sanktioner mot RysslandSkrattande
  • klyban
    Padirac skrev 2022-03-07 18:20:46 följande:
    Yes, jag ska komma ihåg att du tror att de är MP som driver Putins krig och med det sanktioner och höjda bränslepriser smile2.gif
    Det är politisk agenda som ges i form av en monolog, då de redan vet att de har fel.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Dunderthunder skrev 2022-03-07 20:32:06 följande:
    Mitt förtroende sjönk som en sten för Magdalena Andersson, när hon uttryckte sig på detta sätt: www.dn.se/varlden/magdalena-andersson-andra-l.../

    Hon är inte min statsminister! 

    Det hon berättar är att det finns ett tak, hur kan du missa det?
    Och om du bor i Sverige och röstar, så är hon din statsminister även om du röstar på annat parti.
    Det är vad demokrati är och vad ryssland vill få bort i Ukraina.


     


    Kanske du är emot demokrati?


    Dunderthunder skrev 2022-03-07 21:05:12 följande:
    Jag bor i ett land. Vart bor du? 

    Ojdå, så defensiv du nu blev och på en så enkel och obetydlig fråga.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Padirac
    Dunderthunder skrev 2022-03-07 21:05:12 följande:
    Jag bor i ett land. Vart bor du? 
    Jag bor i ett land där Magdalena Andersson är statsminister - alla som bor i det landet har Magdalena Andersson som statsminster  - för det finns bara en statminister i lander där jag bor.

    Hur fungerar det i landet där du bor? Har ni fler samtidiga statminstrar eller bara en statsminister?  Vad har denne statsminisiter för namn då?
  • Padirac
    Dunderthunder skrev 2022-03-07 21:05:12 följande:
    Jag bor i ett land. Vart bor du? 
    Padirac skrev 2022-03-07 21:17:30 följande:
    Jag bor i ett land där Magdalena Andersson är statsminister - alla som bor i det landet har Magdalena Andersson som statsminster  - för det finns bara en statminister i lander där jag bor.

    Hur fungerar det i landet där du bor? Har ni fler samtidiga statminstrar eller bara en statsminister?  Vad har denne statsminisiter för namn då?
    Jag bor iofs i ett hus - i landet har jag potatis och grönsaker {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?