• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-24 13:54:47 följande:
    Ser du hot i mina tvekande 3 punkter...  det var ingenting jag avsåg eller ens tänkte. Snarare att det är ett stort glapp i tanken om du inte förstått vad jag undrar i fråga om på vilket sätt memet skulle vara  "en slags konversationsstartare och i linje med hur jag själv ville föra det pågående diskussionsämnet. " , vart tänkte du att din linje i det pågående diskussionsämnet skulle föres av memet?

    Jag tror att det kanske är alldelses för mycket känlsor inblandade från din sida, men vad vet jag ...- mina undranden är varken hotfulla eller upprymda på annat sätt utan just undrande var du tänkte att duiskussionen skulle ta vägen.
    Digestive skrev 2022-03-24 12:47:55 följande:
    1. Du tolkade alltså bildkommentaren ordagrant för att dessa tankar vandrade runt i ditt huvud: Hur tänkte skribenten som lade in detta meme här.. vad försöker skribenten säga och är det en referens till någon annan skribents verkliga eller en av skribenten för andra påhittad uppfattning.

    Förstod du inte frågan? Tolkar du frågan lika väl som du tolkar en meme? Misstolkar du frågan med flit och sådant fall varför? Misstolkar du även memen med flit och sådant fall varför?

    2. Och ändå tolkade du utan vidare bildkommentaren ordagrant. Inte heller var dina frågor inledande utan din inledning var Ett meme lika begåvat som Fox-reportens påstående att gass-priset inte kan bero på fler saker vid olika tidpunkter, och andra inlägget var en upprepning av det första.

    Varför beskriver du ett resonligt förnuft som du själv inte besitter som svar på en rak fråga? Vad är det som du försöker dölja?
    Nej,

    Jag vet inte -förklara gärna frågan igen om du anser att du inte fick det svar du tänkte dig frågan tarvade.

    Vad du menade eller inte menade med memet är väl ändå en annan fråga än om memet liknande eller inte liknade Fox-reporterns fråga och premisser eller om memet var lika (o)begåvad som Foxreporterns fråga och premisser

    Vill du analysera memet och Fox-reporterns premisser och fråga och se på vilket sätt dessa liknar varandra och om de är mer eller mindre begåvad än varandra?
    Varför skrev du inte det istället? I min mening så är det helt uppenbart varför man klipper en mening på det viset. Jag hoppas att du förstår det, för annars...

    1. Vad fick dig att tolka memen ordagrant och inte sarkastiskt?

    2. Du har redan beskrivit sambandet mellan memen och FOX-reportern. Du har alltså ändrat på premisserna? Vad blev fel första gången eller spelar du fult? Varför är det så svårt att svara på en rak fråga? Vad döljer du?

    Det är för mig obegripligt när folk inte ens skriver färdigt meningar, ändrar på premisser, skriver minst sagt förvirrade svar på raka frågor och sedan på ett potentiellt hotfullt vis kräver att man ska förstå.

    Det finns verkligen folk till allt. Död
  • klyban
    Digestive skrev 2022-03-24 11:53:07 följande:
    Attans då. Att tillfredsställa dig är ändå det primära i ett diskussionsforum.

    Själv önskar jag att bli bemött med faktiskt valida argument i ett diskusinforum men jag lämnas nog också otillfredsställd - bland människor som i princip tror att kisa med ögonen och se skeptisk ut är att styrka sin sak.

    Nä, ingen tillfredsställelse, konstigt tänk av dig.
    Det ger mer en fundering istället i varför det är så svårt för dig, och orsaken till det är så svårt.

    Och även det osmakliga i detta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-24 15:21:44 följande:

    Nä, ingen tillfredsställelse, konstigt tänk av dig.
    Det ger mer en fundering istället i varför det är så svårt för dig, och orsaken till det är så svårt.

    Och även det osmakliga i detta.


    Vad är svårt för mig? Vad är osmakligt?

    Du hittar inget Putin-vänligt i mina texter i övrigt så varför skulle just min bildkommentar vara uppsåtligt postad i ett sådant ärende?

    Får du intrycket av att jag inte vågar säga vad jag tycker och tänker i dessa forum? Haha, min sits här hade ju inte ens förändras om jag skulle ha Putin-vänliga åsikter - jag blir blir dömd av dig och dina gelikar vilket som.

    - Å nej, om jag hade Putin-vänliga/högerextremistiska/säsongens åsikter så hade folk här behandlat mig likadant som de har gjort i över 10 år.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-03-24 15:52:22 följande:
    Vad är svårt för mig? Vad är osmakligt?

    Du hittar inget Putin-vänligt i mina texter i övrigt så varför skulle just min bildkommentar vara uppsåtligt postad i ett sådant ärende?

    Får du intrycket av att jag inte vågar säga vad jag tycker och tänker i dessa forum? Haha, min sits här hade ju inte ens förändras om jag skulle ha Putin-vänliga åsikter - jag blir blir dömd av dig och dina gelikar vilket som.

    - Å nej, om jag hade Putin-vänliga/högerextremistiska/säsongens åsikter så hade folk här behandlat mig likadant som de har gjort i över 10 år.

    Jag gör exit på denna, då jag inser att det aldrig får en tillfredsställande förklaring.
    För om det hade funnits en så hade den redan varit här.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Flash Gordon
    Så här ser socialdemokratisk korruption ut

    twitter.com/SvD/status/1506349579700166657

    "På WHO råder förvirring kring Anders Tegnells nya uppdrag på WHO, något som Folkhälsomyndigheten gick ut med för två veckor sedan. Någon post är inte spikad."
    .

    Regeringens Myndighet: Tegnell får en tjänst på WHO!

    WHO: Öh, va?! Sverige har erbjudit sig att betala för en tjänst på WHO men vi har inte tagit nåt beslut om att skapa den tjänsten åt honom.

    .
    Socialdemokraterna använder dina och mina skattepengar för att få bort Tegnell och corona-hanteringen ur blickfånget nu innan valet och samtidigt ge honom en belöning för trogen tjänst. 
  • Flash Gordon

    Vad sägs om att Tegnell får söka ett nytt jobb alldeles själv, kanske till och med inom det privata, utan att jag ska betala med mina skattepengar för hans nya påhittade arbete?

  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-24 16:05:53 följande:

    Jag gör exit på denna, då jag inser att det aldrig får en tillfredsställande förklaring.
    För om det hade funnits en så hade den redan varit här.


    Gör't. Jag ska vinka av dig med ett allmänt meddelande:

    Det är fegt att kliva in och se till att en ensam debattör får tre motdebattörer emot sig. Fegare är det att vara tre debattörer som skickar självbekräftande meddelanden över huvudet på en ensam motdebattör.

    Och om vi ska snacka om osmakligt så tror jag att klagomål över den ensamma debattörens prestationer i en sådan sits ändå är i en klass för sig, du stackars otillfredsställda stackare.

    - Titta, den där skribenten verkar ha åsikter som vi inte tycker om. Vi hoppar på honom allihopa och visar hur en riktigt, riktigt sund värdegrund ser ut!

    Glöm inte att berätta för alla du känner hur modig du har varit - ni var trots allt bara tre och kunde säkert ha varit fyra, ja, kanske till och med fem stycken om ni velat. Varenda bard kommer att stämma sin lyra.

    Adjö.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-03-24 14:17:19 följande:
    Varför skrev du inte det istället? I min mening så är det helt uppenbart varför man klipper en mening på det viset. Jag hoppas att du förstår det, för annars...

    1. Vad fick dig att tolka memen ordagrant och inte sarkastiskt?

    2. Du har redan beskrivit sambandet mellan memen och FOX-reportern. Du har alltså ändrat på premisserna? Vad blev fel första gången eller spelar du fult? Varför är det så svårt att svara på en rak fråga? Vad döljer du?

    Det är för mig obegripligt när folk inte ens skriver färdigt meningar, ändrar på premisser, skriver minst sagt förvirrade svar på raka frågor och sedan på ett potentiellt hotfullt vis kräver att man ska förstå.

    Det finns verkligen folk till allt. Död
    Ja, vi rör oss säkert i olika omgivningar ... och har olika erfarenheter ... av hur folk förväntas uppföra sig...

    Ja, upfront verkade den vara lika korkad som FOX-reporterns frågor och premisser - och sedan frågade jag dig vad du menade - och efter det på vilket sätt memet skulle vara  "en slags konversationsstartare och i linje med hur jag själv ville föra det pågående diskussionsämnet. "

    Konversationsstartare kan det ju verka som  - eller kanske inte med tanke på att det inte framkommer något svar på  i vilken linje du ville föra det pågående diskussionsämnet. Det hela verkar ha gått i stå, minst sagt.

    Det är olyckligt att du känner dig hotad och att du känner att det ställs krav på att du måste förstå, 

    Hur som helst kanske du kan tänka dig att berätta vart du ville föra det pågående diskussionsämnet då du hittade och postade ett meme som enligt din egen uppgift inte hade med vad någon i tråden gett utryck för som sin uppfattning.

    {#emotions_dlg.flower}
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-24 18:31:41 följande:
    Ja, vi rör oss säkert i olika omgivningar ... och har olika erfarenheter ... av hur folk förväntas uppföra sig...

    Ja, upfront verkade den vara lika korkad som FOX-reporterns frågor och premisser - och sedan frågade jag dig vad du menade - och efter det på vilket sätt memet skulle vara  "en slags konversationsstartare och i linje med hur jag själv ville föra det pågående diskussionsämnet. "

    Konversationsstartare kan det ju verka som  - eller kanske inte med tanke på att det inte framkommer något svar på  i vilken linje du ville föra det pågående diskussionsämnet. Det hela verkar ha gått i stå, minst sagt.

    Det är olyckligt att du känner dig hotad och att du känner att det ställs krav på att du måste förstå, 

    Hur som helst kanske du kan tänka dig att berätta vart du ville föra det pågående diskussionsämnet då du hittade och postade ett meme som enligt din egen uppgift inte hade med vad någon i tråden gett utryck för som sin uppfattning.

    {#emotions_dlg.flower}
    Det tar jag för givet att vi gör.

    Varför svarar du inte på mina frågor? Du verkar tröttna hyggligt fort när någon så kallat diskuterar precis som du själv gör. Jag är dock inte förvånad, det är väldigt tröttsamt.

    Jag har nämnt flertalet gånger att diskussionslinjen jag ville starta är att titta i backspegeln - för att förstå hur en nuvarande/rådande situation har uppstått, för att lära sig gårdagens läxor, för att inte hamna i samma situation igen.

    Men du ser inte alls hur bildkommentaren uppmanar till att se i backspegeln för att förstå nuvarande/rådande situation? Du missar alltså hela den dimensionen av memen trots flertalet påpekningar?

    Och sluta förställa det jag skriver, uppgiften jag har gett är att jag inte har någon aning om bildkommentaren stämmer in på någon här. Varför skulle jag ha tänkt på sådant när bildkommentaren inte var ämnad åt någon? - vilket du vid det här laget känner till.

    Haha, jag känner mig inte hotad - jag gjorde bara en Padirac! Och om två år ska jag också dimpa ner här och anklaga dig för hot även om vi nu, precis som då, har rett ut saken. Så får du också söka igenom två års käbbel i den här tråden för att inte framstå som kriminell. Jag hoppas att du ser fram emot det.

    Det är så du fungerar, Padirac. En total avsaknad av heder och alla medel är tillåtna. Måla upp en motdebattör som kriminell på fullständigt falska grunder? Javisst! Varför inte? - man ska ju ändå vara en god fäktare för sin värdegrund.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?