• Äldre 21 Mar 14:27
    1457912 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457912

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Martin­etto
    Tue 18 Oct 2022 16:32
    KillBill skrev 2022-10-18 12:24:16 följande:

    Sveriges vise statsminister Ebbba Busch är inte bara dömd för grovt förtal (ett brott med fängelse i straffskalan) hon har inte koll på sin privatekonomi..

    www.dn.se/sverige/nya-vice-statministern-ebba-busch-hade-flera-skulder-hos-kronofogden/


    Fast inga betalningsanmärkningar som Strandhäll?
  • Martin­etto
    Tue 18 Oct 2022 16:44
    KillBill skrev 2022-10-18 12:24:16 följande:

    Sveriges vise statsminister Ebbba Busch är inte bara dömd för grovt förtal (ett brott med fängelse i straffskalan) hon har inte koll på sin privatekonomi..

    www.dn.se/sverige/nya-vice-statministern-ebba-busch-hade-flera-skulder-hos-kronofogden/


    Och personen som hon pratade om var ju skyldig (och dömd) för just det hon sa.
  • Tue 18 Oct 2022 17:06
    -1
    Martinetto skrev 2022-10-18 16:44:27 följande:
    Och personen som hon pratade om var ju skyldig (och dömd) för just det hon sa.

    Personen anser sig oskyldigt dömd. Ebba Rusch är lagstiftare och snack om att hon inte kunde lagstiftningen håller inte. Tvärtom har Ebba Busch legat på för att just för att förtalslagstiftningen bör skärpas. Gör sig Ebba Busch skyldig till mer brottslighet kan straffet skärpas till fängelse.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tue 18 Oct 2022 17:42
    Martinetto skrev 2022-10-18 16:44:27 följande:
    Och personen som hon pratade om var ju skyldig (och dömd) för just det hon sa.

    Dax du lär dig vad förtyal är, för detat blev galet tokigt för dig.


     


    Men igen, vad har "pedofili" att göra med fastighetsaffärer, jag inväntar spänt på höra svaret vad kopplingen är och varför det var viktigt att basunera ut till hela Sverige.
    Och varför stod det skumma människor utan för hans dörr och lämna över detta till fastighetsägaren?
    För det fanns bara en person som hade nått att tjäna på nått sånt, och det var då inte fastighetsägaren.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Martin­etto
    Tue 18 Oct 2022 18:48
    +1
    KillBill skrev 2022-10-18 17:06:05 följande:

    Personen anser sig oskyldigt dömd. Ebba Rusch är lagstiftare och snack om att hon inte kunde lagstiftningen håller inte. Tvärtom har Ebba Busch legat på för att just för att förtalslagstiftningen bör skärpas. Gör sig Ebba Busch skyldig till mer brottslighet kan straffet skärpas till fängelse.


    Likväl dömd?
    Fråga vilket fängelsehjon som helst om de är oskyldig och de kommer påstå det.
    Inte minst om du blir dömd för de saker som han blev dömd för.
  • Martin­etto
    Tue 18 Oct 2022 18:50
    klyban skrev 2022-10-18 17:42:29 följande:

    Dax du lär dig vad förtyal är, för detat blev galet tokigt för dig.


     


    Men igen, vad har "pedofili" att göra med fastighetsaffärer, jag inväntar spänt på höra svaret vad kopplingen är och varför det var viktigt att basunera ut till hela Sverige.
    Och varför stod det skumma människor utan för hans dörr och lämna över detta till fastighetsägaren?
    För det fanns bara en person som hade nått att tjäna på nått sånt, och det var då inte fastighetsägaren.


    Jag vet inte, fråga killbil, han tyckte att det var relevant i alla fall som smutskastning
  • Tue 18 Oct 2022 19:00
    Martinetto skrev 2022-10-18 18:50:07 följande:
    Jag vet inte, fråga killbil, han tyckte att det var relevant i alla fall som smutskastning

    Vad är det du inte vet?
    Undrar då jag precis berättade det för dig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Martin­etto
    Tue 18 Oct 2022 19:20
    klyban skrev 2022-10-18 19:00:56 följande:

    Vad är det du inte vet?
    Undrar då jag precis berättade det för dig.


    Nej du berättade inget för mig men snälla, låt dig berätta för mig vad förtal är och när du ändå är på gång, förklara för KillBill vad dömd innebär så att han inte behöver sitta med skämskudden
  • Tue 18 Oct 2022 19:26
    Martinetto skrev 2022-10-18 18:48:49 följande:
    Likväl dömd?
    Fråga vilket fängelsehjon som helst om de är oskyldig och de kommer påstå det.
    Inte minst om du blir dömd för de saker som han blev dömd för.
    Ja Ebbha Busch är dömd för grovt förtal ett brott med 2 års fängelse i straffskalan. Det är ett allvarligt brott.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Martin­etto
    Tue 18 Oct 2022 19:27
    -1
    klyban skrev 2022-10-18 19:00:56 följande:

    Vad är det du inte vet?
    Undrar då jag precis berättade det för dig.


    och när det gäller KillBill, nej, hon är inte dömd för grovt förtal till skillnad mot den ganska tveksamma rättshaverist som representerade gubben
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?