• Äldre 21 Mar 14:27
    1457922 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457922

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Thu 12 Jan 2023 21:01
    +1
    klyban skrev 2023-01-12 16:53:41 följande:

    En debatt ändrar inte att billström ljuger för de Turkiska medborgarna och de Svenska.
    Och bör avsättas av Regeringen, då man inte kan ha lögnare på en sådan post.


    Padirac skrev 2023-01-12 08:43:46 följande:
    Det är väl ett narrativ  som Kreml driver - att EU/västeuropa styrs av nazister 

    Hur kunde du plocka upp det?

    Hen är bara ledsen att man skickar lögnare ifrån Regeringen till Turkiet och ljuger för dom rätt ut och sen inbillar sig att det gick ljuga om detta i Sverige också.


     


    Och hur hen plocka upp det, ja, jag ställde frågan varför förbjuda en obetydlig PPK-flagga och när man har större fiskar att fritera och större terrororganisationer som nazist tex.
    Det var då det börjades prata om symboler istället och irrelevanta sådana.


     


    Sen ser man ad hominem och ödlor istället, det berättar allt vi behöver veta och att hen är redan medveten om felen, men hoppas ingen skulle märka.(Det slår aldrig fel Förvånad )


    Sa att det ska bli kul och inte att en massa mirakler skulle ske.

    Som jag försökte förklara så är det flaggor för terrorstämplade organisationer som Tobis Billström (M) tänkte förbjuda och det inkluderar säkert några nazistiska organisationer.

    Jag är rätt säker på att EU har terrorstämplat fler organisationer än PPK men du kanske behöver dubbelkolla.

    Ad hominem? 😂
  • Fri 13 Jan 2023 13:40
    Digestive skrev 2023-01-12 21:01:55 följande:
    Sa att det ska bli kul och inte att en massa mirakler skulle ske.

    Som jag försökte förklara så är det flaggor för terrorstämplade organisationer som Tobis Billström (M) tänkte förbjuda och det inkluderar säkert några nazistiska organisationer.

    Jag är rätt säker på att EU har terrorstämplat fler organisationer än PPK men du kanske behöver dubbelkolla.

    Ad hominem? 😂

    Helt säkert är nazism terrorism, men yttrandefriheten räddar dom båda ifrån bli terroriststämplade och få deras flaggor förbjudna.
    Turkarna är rätt korkade.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Fri 13 Jan 2023 17:51
    klyban skrev 2023-01-13 13:40:34 följande:

    Helt säkert är nazism terrorism, men yttrandefriheten räddar dom båda ifrån bli terroriststämplade och få deras flaggor förbjudna.
    Turkarna är rätt korkade.


    Varför skulle turkarna vara korkade? 
  • Sat 14 Jan 2023 12:03
    Digestive skrev 2023-01-13 17:51:53 följande:
    Varför skulle turkarna vara korkade? 
    Att inbilla sig att man kan förbjuda flaggor i Sverige
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 14 Jan 2023 13:21
    +1
    klyban skrev 2023-01-14 12:03:11 följande:
    Att inbilla sig att man kan förbjuda flaggor i Sverige

    En nyhet bland andra i SD-styrda Sverige. 

    www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/ekonomi/kina-kan-bli-indirekt-delagare-i-doktor-se/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 14 Jan 2023 14:47
    KillBill skrev 2023-01-14 13:21:45 följande:

    En nyhet bland andra i SD-styrda Sverige. 

    www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/ekonomi.../


    Hmm, de som ropar om Kina så ofta, undrar om det är bra nu då, för det fromleriet har jag sett många ggr innan.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 14 Jan 2023 16:45
    klyban skrev 2023-01-14 12:03:11 följande:
    Att inbilla sig att man kan förbjuda flaggor i Sverige
    Ok.
  • Sun 15 Jan 2023 09:17

    Ja så är det. Sverige har fått en statsminister och rering som kryper för en islamistisk regim.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sun 15 Jan 2023 09:24

    Att den moderata statsministern och utrikesministern reagerar mot skenavrättningar är i sig bra men man bör fokusera på riktiga skenavrättningar till exempel de som sker i Turkiet och inte på skenavrättningar av dockor. Statsministern och regeringen behöver kliva upp ur sandlådan.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Wed 18 Jan 2023 05:39

    Regeringen sviker igen...

    Länkad artikel handlar om att Handelsbanken återinför ränta för medel tillfälligt sparade på ISK-konton.

    Men i slutet av artikelns står...


    Handelsbankens besked kommer i kölvattnet av den rejält höjda skatten på ISK-sparande. Vid årsskiftet höjdes skatten ? som är kopplad till statslåneräntan ? från 0,375 procent till 0,882 procent, i linje med Riksgäldens höjning av statslåneräntan.


    Detta trots att regeringspartierna och Sverigedemokraterna i det så kallade Tidöavtalet kom överens om att slopa skatten på sparande upp till 300 000 kronor. När budgetpropositionen väl lades fram i november saknades något sådant förslag.

    Handelsbanken inför ränta på ISK-sparande (msn.com)

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?