• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-28 08:01:39 följande:
    Eftersom han hittar på och skarvar om vad hon egentligen skrev så är det inte mycket att fästa någon vikt vid.

    Det går bara att läsa hela hennes inlägg för sttt bilda sig en egen uppfattning om vad som står och sägs, här:

    http://www.uvell.se/2016/08/18/baastads-röstskola-33024785
    Här riktas kritik mot DN och Erik Helmersson för spridningen av felaktig fakta som kommer från Uvells blogg: www.dagensarena.se/opinion/veckan-nar-dns-ledarsida-blev-fox-news/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-28 08:09:39 följande:
    Om det nu inte vore för att sossarnas presschef erkänner i tidningen att talen blev undanrensade och "dolda, men går att hitta via google".

    Man måste alltså ta till en extra anstränging för att hitta hans tal, jämfört med andras. Enligt deras egen presschef.

    Istället för att reflexmässigt försvara allt vad sossarna gör, oavsett vad, går det att säga: "Ja det var korkat gjort".
    Har du hittat information som talar för din sak så lägg fram den här inkl länkar till dina källor. Det är enbart dravligt att insinuera att det finns komprometterande information på nätet utan att ange källor.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 08:35:34 följande:
    Har du hittat information som talar för din sak så lägg fram den här inkl länkar till dina källor. Det är enbart dravligt att insinuera att det finns komprometterande information på nätet utan att ange källor.
    Finns i första inlägget jag gör om saken. Men du kanske inte läser?

    .
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 08:20:03 följande:
    Varför fortsätter du att sprida Uvells lögner?

    Valet i Örebro gjordes inte om pga den val-skola som genomfördes. Valprövningsnämnden hade inget att invända mot val-skolan. Det var framförallt tveksamhet kring hur 17 bud-röster hade hanterats i vallokalen som ledde till omval (denna fråga var inte kopplad till något politiskt parti). Socialdemokraterna i Örebro ökade förövningar kraftigt i det omval som genomfördes i efterdyningarna av valet 2010.
    Det finns igna "Uvell lögner" eftersom Uvell inte skriver det någon ledrarskribent vinklar det till att hon skriver.

    Återigen, har du inte läst? Uvells inlägg i detta fall.

    Överhuvudtaget vore det nyttigt om du inte använde ordet "lögner" så ofta som du gjort i flera trådar på sistone.

    Bättre att du faktiskt läser vad som står i de länkar och texter som diskuteras. 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-28 08:37:46 följande:
    Finns i första inlägget jag gör om saken. Men du kanske inte läser?

    .
    Du har skrivet ett antal inlägg om saken kan du ange vilket inlägg # du pratar om ?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-28 08:40:23 följande:
    Det finns igna "Uvell lögner" eftersom Uvell inte skriver det någon ledrarskribent vinklar det till att hon skriver.

    Återigen, har du inte läst? Uvells inlägg i detta fall.

    Överhuvudtaget vore det nyttigt om du inte använde ordet "lögner" så ofta som du gjort i flera trådar på sistone.

    Bättre att du faktiskt läser vad som står i de länkar och texter som diskuteras. 

    Uvell skriver bla att 2014 har S fortfarande osannolika 67 % respektive nästan 72 % av rösterna i Vivalla, där röstskolorna hållits. Detta är en lögn. Socialdemokraterna backade i valet 2014 och hamnade strax under 60 procent i de tre distrikten i Vivalla.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 08:54:25 följande:
    Du har skrivet ett antal inlägg om saken kan du ange vilket inlägg # du pratar om ?
    Det här är det fjärde(?) inlägget om saken, jag har lagt in tre länkar i diskusionen och jag skrev "det första".

    Orkar du inte ens klicka visa endast för att leta rätt på detta inlägg?
    KillBill skrev 2016-08-28 09:00:32 följande:

    Uvell skriver bla att 2014 har S fortfarande osannolika 67 % respektive nästan 72 % av rösterna i Vivalla, där röstskolorna hållits. Detta är en lögn. Socialdemokraterna backade i valet 2014 och hamnade strax under 60 procent i de tre distrikten i Vivalla.



    Det är fullständigt irrelevant för hela inlägget och dess poäng att hon länkat til fel valresultat  i en (i praktiken) fotnot i texten men det är bra att ha någon smådetalj att fokusera på när man vill misstänkliggöra eller låtsas att det sagts saker som inte sagts.

    Nä, Uvell har aldrig sagt att det var den exakta valskolan som ledde till omval - vilket är NA:s huvudargument för att "hon ljuger". och att det "stås i högar med avträde" 

    Det hon (och avlnämnden) skriver är att hela den sammantagna processen kring detta med sossarnas valskola dömdes ut av valnämnden och hon har tre bra poänger i inlägget:

    - Sossarna valfuskar.

    - Sossarna förstår/tycker inte att valfusk är ett problem (så länge de själva utför det).

    - Baastad är ansvarig för den organisation som valfuskade.

    Detta är alltså sossarnas nya partisekreterare.

    Så återigen, för den som vill läsa vad som verkligen står och inte ta del av det hela genom filtret hos en ledarskribent:
    http://www.uvell.se/2016/08/18/baastads-röstskola-33024785
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-28 09:43:22 följande:
    Det här är det fjärde(?) inlägget om saken, jag har lagt in tre länkar i diskusionen och jag skrev "det första".

    Om du hade "citerat" mig utan att ta bort texten från citatet hade vi undvikit detta missförstånd. Nu uppfattade jag att vi diskuterade Uvell och utgick från att ditt inlägg handlade om detta.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 10:10:06 följande:

    Om du hade "citerat" mig utan att ta bort texten från citatet hade vi undvikit detta missförstånd. Nu uppfattade jag att vi diskuterade Uvell och utgick från att ditt inlägg handlade om detta.


    I ett utbyte där du pratar om Juholt och där jag svarar dig tror du alltså att jag pratar om valfusket i Örebro?!

    Jaja, vi behöver inte göra en meta-diskusion om detta då du verkar ha förstått nu.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-28 09:43:22 följande:
    Det är fullständigt irrelevant för hela inlägget och dess poäng att hon länkat til fel valresultat  i en (i praktiken) fotnot i texten men det är bra att ha någon smådetalj att fokusera på när man vill misstänkliggöra eller låtsas att det sagts saker som inte sagts.

    Nä, Uvell har aldrig sagt att det var den exakta valskolan som ledde till omval - vilket är NA:s huvudargument för att "hon ljuger". och att det "stås i högar med avträde" 

    Det hon (och avlnämnden) skriver är att hela den sammantagna processen kring detta med sossarnas valskola dömdes ut av valnämnden och hon har tre bra poänger i inlägget:

    - Sossarna valfuskar.

    - Sossarna förstår/tycker inte att valfusk är ett problem (så länge de själva utför det).

    - Baastad är ansvarig för den organisation som valfuskade.

    Detta är alltså sossarnas nya partisekreterare.

    Så återigen, för den som vill läsa vad som verkligen står och inte ta del av det hela genom filtret hos en ledarskribent:
    http://www.uvell.se/2016/08/18/baastads-röstskola-33024785

     


    Jag ser att Uvell har lagt till mer information i sin blogg nu. Återigen så försöker hon sig på att lura i läsaren att det hon skriver är sant. Uvell har infogat ett urklipp från Valprövningsnämndens beslutsprotokoll.

    Problemet är att Uvells  urklipp inte visar Valprövningsnämndens beslut. Uvells klipp visar i stället kritik mot valskolan från Örebro kommuns Valnämnd (som bara är representerad av lokalpolitiker). Det är ju inte svårt att förstå att Alliansen i Örebro var mycket upprörd efter att ha förlorat med 1 röst mot Socialdemokraterna och därför gjorde allt som stod i deras makt för att ogiltigförklara valet.  Detta gjordes via den kommunala valnämnden.

    Längre ner i protokollet återfinns Valprövningsnämndens bedömning av valskolan. Valprövningsnämndens som lyder under Sveriges riksdag är högsta instans i ärendet. Valprövningsnämndens är representerad av en domare. Valprövningsnämndens skriver:

    "Vad gäller valskolan finner alltså Valprövningsnämnden inte visat att någon handlat på ett sätt som varit otillbörligt"

    Jag vet inte vad din moral säger dig men jag tycker att det är bedrägligt att lyfta fram kritiken från den kommunala Valnämnden utan att nämna att den högre instansen Valprövningsnämndens som lyder under riksdagen senare helt har friat Socialdemokraterna från all kritik.

    Det är också så att Socialdemokraterna gick starkt framåt i det nyval som genomfördes 2011 så att som Uvell gör insinuera att Lenna Baastad ska ha varit framgångsrik i Örebro med hjälp av fusk är ohederligt. 


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?