• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2016-08-28 13:50:20 följande:

    Känns det inte ganska larvigt att vara en del av denna smutskastning?


    Det är positivt att makten granskas. Förekommer det oegentligheter som valfusk ska det naturligtvis belysas.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-08-28 14:06:36 följande:
    Det är positivt att makten granskas. Förekommer det oegentligheter som valfusk ska det naturligtvis belysas.
    Absolut, det tycker jag också! Det jag vänder mig emot är att det finns personer som väljer att att smutsa politiska motståndare med saker som inte stämmer.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuv
    Kung Markatta skrev 2016-08-28 14:06:36 följande:
    Det är positivt att makten granskas. Förekommer det oegentligheter som valfusk ska det naturligtvis belysas.
    Jag skulle dock tro att det mesta av valfusket passerar under radarn. Numera förhandsröstar jag men i min ungdom stod det representanter för Socialdemokraterna utanför vallokalen och delade ut valsedlar. Om det var någon som inte tog en av deras valsedlar fick de en "skugga" efter sig som stod bakom och tittade vilken valsedel som valdes. Det kanske inte var ett direkt valfusk men nog skapade det ett rätt hårt tryck på de som röstade.
  • FDFMGA
    nattuv skrev 2016-08-28 18:38:53 följande:
    Jag skulle dock tro att det mesta av valfusket passerar under radarn. Numera förhandsröstar jag men i min ungdom stod det representanter för Socialdemokraterna utanför vallokalen och delade ut valsedlar. Om det var någon som inte tog en av deras valsedlar fick de en "skugga" efter sig som stod bakom och tittade vilken valsedel som valdes. Det kanske inte var ett direkt valfusk men nog skapade det ett rätt hårt tryck på de som röstade.
    Hm, så du blev skuggad in i vallokalen och skuggan kontrollerade vilka valsedlar du tog från bordet.

    Har aldrig hänt mig trots att jag inte tar emot valsedlar utanför vallokalen - men det är klart, jag brukar sällan känna mig förföljdSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 10:48:59 följande:
    Som sagt. Om du slutar med att radera den text som är tänkt att återges när du använder citatfunktionen så ska du se att det går bättre. 

    Ja, det handlar ju i grund och botten om dig men om du ber om den extra hjälpen så ...

  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-08-29 09:26:45 följande:

    Ja, det handlar ju i grund och botten om dig men om du ber om den extra hjälpen så ...


    Nja, det där med citat kan nog vara svårt att förstå. att citera handlar om att återge en text, t ex som jag nu gör när jag citerar dig.

    Om man däremot som du gör citerar personer men tar bort texten så uttrycker du bara din egen innehållslöshet, inte andras.

    Nåja, igår påpekade Anna Kinberg Batra att SD är ett rasistiskt parti. Jag kan tänka mig att det inte är något skrikhögern gärna citerarSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 11:04:00 följande:
    Då tycker jag att alla ska läsa Uvells blogg. För de flesta borde det stå klart att Uvell insinuerar att det ska ha skett oegentligheter inom den valskola som arrangerades i Örebro år 2010 och att detta ska ha resulterat i ett omval. Detta är inte sant.

    Så här skriver Rebecca Uvell:


    När Baastad var ordförande för Socialdemokraterna i Örebro och kommunalråd genomförde partiet "röstskolor" i utanförskapsområden för att få utlandsfödda att rösta. På Socialdemokraterna givetvis. 
    ----------------- 
    De blev polisanmälda. Dåvarande partisekreterare Ibrahim Baylan förstod inte ens kritiken och "det är svårt att belägga anklagelserna". 
    ----------------- 


     


    Valmyndigheten hade en annan åsikt än Baylan så valet i Örebro fick göras om i de stadsdelarna.


    Så här skriver Valprövningsnämnden (som slutgiltigt prövade frågan) om röstskolan i Örebro:


    "Vad gäller valskolan finner alltså Valprövningsnämnden inte visat att någon handlat på ett sätt som varit otillbörligt"


    Du "glömde" en del av texten. Typ den viktiga biten:

    När Baastad var ordförande för Socialdemokraterna i Örebro och kommunalråd genomförde partiet "röstskolor" i utanförskapsområden för att få utlandsfödda att rösta. På Socialdemokraterna givetvis.

    2010 ansvarade Alaa Idris för dessa, som då satt i kommunfullmäktige för just sossarna. Högst ansvarig för röstskolorna var givetvis Baastad. 

    Dåvarande partiordförande Mona Sahlin talade på sista passet i Vivalla, och sedan ledde hon deltagarna till det tält sossarna slagit upp och där de sedan hjälpte dem att rösta i förtid. 


    De blev polisanmälda. Dåvarande partisekreterare Ibrahim Baylan förstod inte ens kritiken och "det är svårt att belägga anklagelserna". 
    Leda utlandsfödda i handen till en vallokal precis efter att endast deltagare för ett (1) parti - Socialdemokraterna - pratar om vikten av att rösta och där partiordföranden själv deltog är inget märkligt för en sosse.

    ...

    Valmyndigheten hade en annan åsikt än Baylan så valet i Örebro fick göras om i de stadsdelarna."

    Uvell pekar inte ut röstskolan (som i "informationen" som gavs i ett slutet rum) explicit som ansvarigt för att valet fick göras om. Hon beskriver hela förloppet och att detta underkändes av myndigheterna.

    Den exakta delorsaken till att valet underkändes som berörde delmomentet med röstskolan var att sossarna efter den gemensamma marschen till vallokalen skickade in folk i vallokalen för att "kontrollera" att de som just gått i röstskolan verkligen röstade. Ett brott mot val-lagen.

    Sossarna utövade även otillbörlig påverkan genom att ha sitt kampanjtält för nära vallokalen men detta var inte direkt kopplat till röstskolan.

    - Sossarna valfuskade i Örebro.
    - Sossarna såg inget problem med detta.
    - Baastad var ansvarig för fusket.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-08-28 12:17:58 följande:
    Det lär bara vara några enstaka personer i detta land som blir upprörd över att Socialdemokraterna har organiserat om på sin Youtubekanal. Uppgifterna att Juholts tal skulle ha dolts är felaktiga (Juholt har på Youtubekanalen, i likhet med andra S-politiker, fått en egen spellista). Att S har rensat på sin tidslinje och att S rensar bland Youtube-klippen är något som har drabbat flera än Juholt och kan väl knappast betraktas som en nyhet som tidningen Expressen borde ägna sig åt att sprida?

    Jag rekommenderar alla att själva bilda sig en uppfattning genom att titta på den aktuella Youtube-kanalen:

    m.youtube.com/user/socialdemokraterna
    Alltså, presschefen erkänner att det blivit undanstoppat och mer svåråtkomligt.


  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-08-29 09:50:49 följande:
    Alltså, presschefen erkänner att det blivit undanstoppat och mer svåråtkomligt.


    Hm, det var väl där du jämförde med Stalin. Jag kopierar in din Stalinorgel som ett exempel på hur man kan citera en text. Du ställde visst frågan hur tänkte de nu.

    Jag tror svaret finns att söka i det faktum att S inte i första hand vänder sig till skrikhögerns och förmodligen fäster avseende vid Stalinjämförelser i allra sista handSkrattande
    Stalin retuscherade bort Trotskij och andra obehagliga element ur bilderna.
    www.moderskeppet.se/live/klassiska-fotomanipu.../

    Socialdemokraterna raderar nu bort Juholt ur det kollektiva minnet:
    www.expressen.se/nyheter/juholts-tal-dolda-fr.../

    Juholts tal är raderade från Socialdemokraternas partikanal på Youtube.

    Ingvar Carlssons, Göran Perssons, Mona Sahlins och Stefan Löfvens tal lämnas däremot kvar för alla att ta del av.

    Alltså, hur tänkte de nu?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-08-29 09:50:49 följande:
    Alltså, presschefen erkänner att det blivit undanstoppat och mer svåråtkomligt.


    Man ska inte ska lita på allt som står i kvällspressen (framförallt inte om nyheten är skapad av Niklas Svensson) En kontroll som tar mindre än 20 sekunder (om man sitter vid en dator) skulle undvikit att du trampat i klaveret.

    Har du ens idag kollat upp hur det ser ut på Socialdemokraternas Youtubekanal? Jag kan garantera dig att Juholts egen spellista var upplagd samma kväll som Expressen släppte sitt scoop att socialdemokraterna har organiserat om på sin Youtubekanal.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?