• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-03 11:06:53 följande:
    Redan glömt bort dina krumbukter för att ursäkta Veronika Palms angolaresa i revolutionsromantikens tecken. ?
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
    Jag har tidigare förklarat att jag INTE vurmar för Angola och jag har hänvisat till Utrikesdepartementets rapport om Angola. Rapporten kom under tiden då Carl Bildt var utrikesminister. Fråga; Anser du att UD och Carl Bildt vurmar för Angola?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-09-03 12:16:54 följande:

    Jag har tidigare förklarat att jag INTE vurmar för Angola och jag har hänvisat till Utrikesdepartementets rapport om Angola. Rapporten kom under tiden då Carl Bildt var utrikesminister. Fråga; Anser du att UD och Carl Bildt vurmar för Angola?


    Jaså, det låter så nu.

    Tja UD kan väl knappast såga den regim de pumpat fulla med pengar, oavsett vem som författat rapporten i fråga och vem som råkade vara utrikesminister just då.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • Flash Gordon

    S har legat på 24-25% i över ett år nu. 

    http://status.st/

    Senast de låg på 30% eller högre i sammanräknade mätningar var i februari 2015 men det var en siffra man bara passerade i rutschkanan på väg utför ned mot dagens nivåer.

    S låg stabil på 32-33% senast i april-maj 2014.

    Kan de komma lägre än dagens nivå. Ja. Ett par-tre procentenheter lägre framåt nästa väl är fullt realistiskt.

    Ett S på 21-22% i nästa val skulle inte förvåna.

  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-03 20:23:40 följande:

    S har legat på 24-25% i över ett år nu. 

    http://status.st/

    Senast de låg på 30% eller högre i sammanräknade mätningar var i februari 2015 men det var en siffra man bara passerade i rutschkanan på väg utför ned mot dagens nivåer.

    S låg stabil på 32-33% senast i april-maj 2014.

    Kan de komma lägre än dagens nivå. Ja. Ett par-tre procentenheter lägre framåt nästa väl är fullt realistiskt.

    Ett S på 21-22% i nästa val skulle inte förvåna.


    Det är är mer regel än undantag att partier i regeringsställning tappar. Tittar du exempelvis på Alliansregeringen så tappade moderaterna ännu mer än vad socialdemokraterna, den här tiden in i mandatperioden. Det som är anmärkningsvärt är att partier som KD och SD har tappat så mycket i opinionen.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-09-03 20:44:17 följande:

    Det är är mer regel än undantag att partier i regeringsställning tappar. Tittar du exempelvis på Alliansregeringen så tappade moderaterna ännu mer än vad socialdemokraterna, den här tiden in i mandatperioden. Det som är anmärkningsvärt är att partier som KD och SD har tappat så mycket i opinionen.


    Har SD tappat? Från 13% till 18-23% beroende på undersökning?
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-09-04 09:43:40 följande:
    Har SD tappat? Från 13% till 18-23% beroende på undersökning?

    Jag uppfattar att frågan gäller opinionsläget det senaste året. Jag trodde att alla hade noterat  att SD har tappat rätt mycket i opinionen det senaste året.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon

    På förekommen anledning: detta är tråden om sossarna.

    SD har trådar så det räcker för den som känner ett behov av att diskutera deras parti.

  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-04 10:35:24 följande:

    På förekommen anledning: detta är tråden om sossarna.

    SD har trådar så det räcker för den som känner ett behov av att diskutera deras parti.


    Får man inte dra paralleller utan att du ska leka polis?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-09-05 18:59:06 följande:
    Får man inte dra paralleller utan att du ska leka polis?
    Det skulle uppskattas om du lät bli att styra bort från ämnet genom att prata om SD överallt och alltid.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-05 19:37:18 följande:
    Det skulle uppskattas om du lät bli att styra bort från ämnet genom att prata om SD överallt och alltid.
    Var inte så känslig. Du hävdar att Socialdemokraterna har tappat i oppunion sedan februari för ett år sedan. Då är det väl relevant att titta på hur det har sett ut för tidigare regeringar vid samma tid imandatperioden eller att titta på hur andra partier har klarat sig i oppunionen. Relativt andra partier så har Socialdemokraterna klarat sig bra i oppunionen det senaste året.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?