• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-09-05 20:17:03 följande:
    Var inte så känslig. Du hävdar att Socialdemokraterna har tappat i oppunion sedan februari för ett år sedan. Då är det väl relevant att titta på hur det har sett ut för tidigare regeringar vid samma tid imandatperioden eller att titta på hur andra partier har klarat sig i oppunionen. Relativt andra partier så har Socialdemokraterna klarat sig bra i oppunionen det senaste året.
    Ditt ständiga "Men SD då?" är rätt uttjatat vid det här laget.
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-09-02 10:07:16 följande:

    Håkan Juholts tal är inte raderade från Socialdemokraternas Youtubekanal. De är däremot dolda från Socialdemokraternas tidslinje, på samma sätt som ett femtiotal andra klipp med olika socialdemokratiska företrädare, bland andra Stefan Löfven och Carin Jämtin. Anledningen till detta var en allmän rensning av långa klipp, som skedde under valrörelsen. Denna rensning skedde tyvärr rätt godtyckligt och var absolut inte riktad mot Håkan Juholt. Det ligger för övrigt flera klipp med Juholt direkt synliga på vår tidslinje.


    SR/P1 dagens "studio ett" (2016-09-08) Håkan Juholt intervjuas. Han tyckte att det var lite underligt att just hans tal försvann/doldes från tidlinjen. Han tycks inte riktigt dela uppfattningen att det inte var riktat mot honom personligen.
  • Rikard
    Gert skrev 2015-05-15 18:20:46 följande:

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Partier kan sjunka hur långt som helst och helt försvinna.
    Hattar och Mössor finns ju exempelvis inte kvar i politiken längre.
  • Rataxes

    SSU anordnar ett evenemang där endast vissa hudfärger är välkomna.



    Jag antar att arrangörerna har något slags färgkarta vid insläppet för att separera icke önskvärda besökare från de önskvärda.

    Glöm nu inte att såssarna rekryterar ministrar direkt från SSU.


    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • KillBill
    nattuv skrev 2016-09-08 16:46:55 följande:
    SR/P1 dagens "studio ett" (2016-09-08) Håkan Juholt intervjuas. Han tyckte att det var lite underligt att just hans tal försvann/doldes från tidlinjen. Han tycks inte riktigt dela uppfattningen att det inte var riktat mot honom personligen.
    Det är väl mänskligt att önska att allt man har gjort ska sparas för evigt men så fungerar det inte. Ibland måste företag och organisationer rensa bland publicerat materiel.

    På socialdemokraternas tidslinje på Youtube kan jag genom en snabb kontroll hitta 4 klipp med Juholt, det finns troligtvis fler men jag orkar inte leta igenom hela listan då jag surfar via telefonen. På Juholts egen kanal finns många fler videos.

    Det blev ju ingen lycklig skilsmässa när Juholt lämnade partiledarjobbet hos socialdemokraterna och kanske är han bitter, vad vet jag. Det som är märkligast är att så många högerväljare är upprörda över att Socialdemokraterna har rensat på sin youtubekanal. Detta är emellertid väldigt positivt eftersom det ökar trafiken till youtubekanalen. m.youtube.com/user/socialdemokraterna
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2016-09-08 17:14:35 följande:

    SSU anordnar ett evenemang där endast vissa hudfärger är välkomna.

    Jag antar att arrangörerna har något slags färgkarta vid insläppet för att separera icke önskvärda besökare från de önskvärda.

    Glöm nu inte att såssarna rekryterar ministrar direkt från SSU.


    Det var visst fler än jag som reagerat på detta såssespektakel:

    www.gp.se/ledare/rasism-p%C3%A5-socialdemokratiska-1.3767064


    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • K Markatta
    Rataxes skrev 2016-09-08 17:36:14 följande:
    Det var visst fler än jag som reagerat på detta såssespektakel:

    www.gp.se/ledare/rasism-p%C3%A5-socialdemokra...

    Gör de verklighet av detta och nekar någon i dörren pga hudfärg begår de ett lagbrott och kan dömas i domstol. Dessutom är det en islamist som bjudits in som talare.

    Här måste moderpartiet agera kraftfullt om S ska ha någon som helst trovärdighet kvar.
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-09-08 18:00:35 följande:
    Gör de verklighet av detta och nekar någon i dörren pga hudfärg begår de ett lagbrott och kan dömas i domstol. Dessutom är det en islamist som bjudits in som talare.

    Här måste moderpartiet agera kraftfullt om S ska ha någon som helst trovärdighet kvar.
    Såssarna har ingen trovärdighet kvar.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • K Markatta

    I en twitterdiskussion ger en lokal SSU-ordförande sitt stöd för apartheid och etnisk diskriminering i de egna leden:



    Ett avståndstagande från att man bjudit in en islamist lyser också med sin frånvaro.

    Löfven!!!?!?!?!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?