• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Flash Gordon

    Widar Anderssson fortsätter att särskåda sitt S-parti: och varna för framtiden:

    http://www.corren.se/asikter/kronikor/manga-skal-att-se-upp-om4413392.aspx

    Sossarna har blivit ett parti för invandrare och pensionärer som röstar på dem av gammal vanas skull. De yrkesaktiva i medelåldern överger däremot partiet.

    Det som framförallt problematiserar den bilden är partiets stora tapp med tio procentenheter mellan maj 2014 och november 2016 i den yrkesaktiva och traditionellt sett samhällsinflytelserika åldersgruppen 45–54 år.

  • FDFMGA
    Ewald01 skrev 2016-12-17 18:21:28 följande:
    Vilket parti röstar ni alla på respektive vilken gillar nu och varför? smile1.gif
    Kan se vissa förtjänster hos alla ickerasistiska partier, utom möjligen KD.

    Men jag kommer att rösta på det parti som har bäst potential att se till att så många som möjligt får ta del av Sveriges framgångrika ekonomiska utveckling och också se till att denna utveckling inte bryts.

    Då blir det självklart S
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon

    Med nästan varannan invandrare somidag säger sig sympatisera med S så kan givetvis dagens invandring vara partiets räddning.

  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-12-17 21:05:40 följande:
    Med nästan varannan invandrare somidag säger sig sympatisera med S så kan givetvis dagens invandring vara partiets räddning.
    Inte så förvånande, invandrare är ju personer som ofta har fått ta sig igenom mycket svåra omständigheter.

    Även om man naturligtvis inte ska underskatta upplevelsen en skrikhögeraktivist kan tvingas genomlida när hen blir uppmärksammad på att Åhlens gör reklam med hjälp av en svart Lucia. 

    Lidandet är ju personligt och relativtSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-12-17 21:21:38 följande:
    Det ser stabilt ut i decembersifo. Socialdemokraterna får 27,6. M tappar mest och hamnar på 22,2%. KD ligger under riksdagsspärren och SD får låga 15,2%.
    De rödgröna är större en alliansen.

    www.svd.se/svd-sifo-c-far-hogsta-siffran-pa-e...
    Spännande!

    M fortsätter att tappa till C i sina försök att locka tillbaka väljare som flytt till SD.

    Fel fokus där kan man lugnt konstatera.

    Annars ser det bra ut. De rödgröna är större än alliansen även om man räknar in KD som hamnar under fyra procent.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

    Apropå den historiska diskussionen. I SvD kan man jämföra hela Sifos mätserie från 1967 fram till idag.

    En premiumartikel, och mot bakgrund att somliga inte är villiga att betala den krona det kostar att få tillgång till den så kan jag dra lite siffror.

    S har minskat med 14,9 procent
    L med 14,5
    C med 5,4
    V har ökat med 3,4
    Och slutligen M som ökat med 4,7 procent sedan mätningen för nästan 50 år sedan.

    www.svd.se/unik-matserie-djupdyk-i-den-politiska-historien


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-17 21:54:06 följande:
    Apropå den historiska diskussionen. I SvD kan man jämföra hela Sifos mätserie från 1967 fram till idag.

    En premiumartikel, och mot bakgrund att somliga inte är villiga att betala den krona det kostar att få tillgång till den så kan jag dra lite siffror.

    S har minskat med 14,9 procent
    L med 14,5
    C med 5,4
    V har ökat med 3,4
    Och slutligen M som ökat med 4,7 procent sedan mätningen för nästan 50 år sedan.

    www.svd.se/unik-matserie-djupdyk-i-den-politi...
    Hm, måste ha drabbats av skrikhögersnuva.

    Procentenheter ska det vara, inte procent.

    Procentuellt är Liberalernas minskning störst.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Bakslag
    FDFMGA skrev 2016-12-16 23:05:38 följande:
    Nu finns det ingen här som kallar alla meningsmotståndare för skrikhöger.

    Förra gången en skrikhögeraktivist påstod att jag gör detta förklarade jag att det vore mig främmande att kalla vanliga hederliga borgerliga väljare för skrikhöger.

    För mig är skrikhögern personer som som kämpar för att alliansen ska drabbas av brunröta, d v s börja samarbeta med ett rasistiskt parti.

    Inte sällan utmärks skrikhögern av att aktivisterna har en synnerligen begränsad fattningsförmåga, dock ej alltid.
    Du skriker rätt mycket på vargen va?
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?