• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (hehe)
    Missermajser skrev 2020-12-18 23:33:16 följande:
    Tja de har ju tidigare ingått i samma regering som SD skulle vilja ingå i så det är väl inte så kontroversiellt. Både SD har ju har politiker som själva är pedofiler, Det måste ju vara värre än att frotterar sig med pedofiler.... M kan ju tänka sig att bilda regering med båda dessa partier beroende på regeringsunderlag. KD åker ju med i alla konstellationer de med....
    Anonym (hehe) skrev 2020-12-18 00:18:06 följande:
    Så du tycker det är okej att toppolitiker frotterar sig med pedofiler och mördare.

    Men att en annan politiker köper ett hur anser du vara hänsynslöst.

    Jag skulle aldrig kalla en centerpartist för "toppolitiker" (lika lite som någon från SD) eftersom de enligt mig inte producerar någon toppolitik.  


     


    Haha, du menar att Löfvén producerar toppolitik? Dagens asgarv
  • Missermajser
    Anonym (hehe) skrev 2020-12-18 23:40:23 följande:
    Haha, du menar att Löfvén producerar toppolitik? Dagens asgarv
    Nu står det lite väl still där uppe va? Jag skrev "centerpartist" och jag kan upplysa dig om att han Löven är med i ett annat parti. Det där nervösa skrattet är förstås klädsamt för dig när du är så osäker. 
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-12-17 22:37:24 följande:
    Drev mot Ebba Busch? Vilket dravel! Ebba Busch förtjänar absolut att granskas. Personen som hon processar mot känner sig inte tillräknelig och har ansökt om att få en god man. Att under de premisserna och mot den gamle mannens vilja vilja driva igenom försäljningen visar vilken hänsynslös person hon är.
    Hade hon varit socialdemokrat så hade du försvarat henne agerande genom att påpeka att det var säljarens släktingar som försökte blåsa gamlingen. Och att Ebbas intresse för fastigheten riskerade att sätta en käpp i släktingens hjul.
  • nattuw
    Missermajser skrev 2020-12-16 22:09:28 följande:

    Några av de värsta dreven i media jag beskådat är väl de mot Mona Sahlin och Håkan Juholt i så fall gällande politiker. Det har ju förekommit andra drev om betydligt värre saker men de har klingat av fortare.


    Nja jag håller nog drevet mot Trump eller för den delen vilken republikansk president som helst högre eftersom de tenderar att pågå under längre tid och utan något tecken på försoning.

    Samma sak kan sägas om drevet mot SD/Åkesson. Det hatet har inte många andra partier eller politiker behövt utstå.

    Sahlin har iallafall fått chans efter chans som hon missbrukat. Och även om fallet Juholt fick mig att känna avsmak för media så handlade det i fallet Juholt om en socialdemokratisk maktkamp där det senare förekommit en viss självrannsakan (inte hos S då utan hos vissa företrädare för media).
    Juholt: "Drevet mot Juholt styrs inifrån S" SVD 2011-10-14
    ( www.svd.se/drevet-mot-juholt-styrs-inifran-s )
  • Padirac
    nattuw skrev 2020-12-20 13:20:51 följande:
    Nja jag håller nog drevet mot Trump eller för den delen vilken republikansk president som helst högre eftersom de tenderar att pågå under längre tid och utan något tecken på försoning.

    Samma sak kan sägas om drevet mot SD/Åkesson. Det hatet har inte många andra partier eller politiker behövt utstå.

    Sahlin har iallafall fått chans efter chans som hon missbrukat. Och även om fallet Juholt fick mig att känna avsmak för media så handlade det i fallet Juholt om en socialdemokratisk maktkamp där det senare förekommit en viss självrannsakan (inte hos S då utan hos vissa företrädare för media).
    Juholt: "Drevet mot Juholt styrs inifrån S" SVD 2011-10-14
    ( www.svd.se/drevet-mot-juholt-styrs-inifran-s )
    SDs/Åkessons nyssnazism och hat mot 'vänsterliberaler' och människor som inte rör sig på ett svensk sätt slår lätt det du räknar upp

    www.expressen.se/sport/zlatan-ar-inte-svensk/

    "Henke Larsson är svensk.
    Men inte Zlatan Ibrahimovic.
    Det hävdar sverigedemokraternas talesman för invandringspolitik - Mattias Karlsson.
    - Han har ett kroppspråk som jag inte uppfattar som direkt svenskt, säger han till Ekot."

    www.svt.se/nyheter/inrikes/akesson-vagrade-beskriva-zlatan-som-svensk

    "
    I kvällens Hübinette i SVT blev Jimmie Åkesson pressad med frågan om Zlatan Ibrahimovic var att betrakta som svensk eller inte. SD-ledaren antydde att så nog inte är fallet.

    Det var en bit in i intervjun som programledaren Karin Hübinette plockade fram ett citat som Jimmie Åkesson gjorde apropå 
    ">Zlatans bragdmål mot Italien i fotbolls-EM 2004
    , klacken i 85:e minuten som gav 1-1.


    -Han spelade i alla fall för Sverige. Sedan om han var legosoldat eller inte det vet jag inte, sa Jimmie Åkesson då Sydsvenska Dagbladet den 21 april 2007 bad honom kommentera Zlatan."





    lite nazism och rasism och antidemokrati är hekt OK enligt SDs främsta företrädareDöd Kräks


  • KillBill
    nattuw skrev 2020-12-20 13:00:22 följande:
    Hade hon varit socialdemokrat så hade du försvarat henne agerande genom att påpeka att det var säljarens släktingar som försökte blåsa gamlingen. Och att Ebbas intresse för fastigheten riskerade att sätta en käpp i släktingens hjul.

    Jaha så nu försvara du Ebba Busch?


    Den gamle mannen har själv blivit intervjuad och förklarat att han ångrat sig. Nu kan det i och för sig vara så att den gamle mannen inte är i sina sinnes fulla bruk och att man därför inte helt kan lita på vad han utryckte i intervjun. Frågan är då vad som är värst, att KDs partiledare vill driva igenom en affär mot en gammal människas vilja eller att KDs partiledare vill driva igenom en affär med en person som pga. medicinska skäl/ minnesproblem/demens ansökt om god man eller förvaltare.


    En sak är säker. Snyggt är det inte.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (hehe)
    Missermajser skrev 2020-12-19 11:51:49 följande:
    Nu står det lite väl still där uppe va? Jag skrev "centerpartist" och jag kan upplysa dig om att han Löven är med i ett annat parti. Det där nervösa skrattet är förstås klädsamt för dig när du är så osäker. 
    Jag ställde en fråga.
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-12-20 15:02:32 följande:

    Jaha så nu försvara du Ebba Busch?


    Den gamle mannen har själv blivit intervjuad och förklarat att han ångrat sig. Nu kan det i och för sig vara så att den gamle mannen inte är i sina sinnes fulla bruk och att man därför inte helt kan lita på vad han utryckte i intervjun. Frågan är då vad som är värst, att KDs partiledare vill driva igenom en affär mot en gammal människas vilja eller att KDs partiledare vill driva igenom en affär med en person som pga. medicinska skäl/ minnesproblem/demens ansökt om god man eller förvaltare.


    En sak är säker. Snyggt är det inte.


    Eftersom kontraktet är skrivet ska affären genomföras. Alternativt bryts kontraktet och säljaren får då ersätta köparen med vad det kostar att bryta kontraktet.

    Men du menar att alla säljare har rätt att säga:"Jag bara skojade" och strunta i gällande kontrakt. En mycket märklig syn.

    Notera att mäklare har gjort upp denna affär och ev. kritik bör väl då riktas mot mäklaren.
  • KillBill
    Anonym (hehe) skrev 2020-12-20 20:52:58 följande:

    Eftersom kontraktet är skrivet ska affären genomföras. Alternativt bryts kontraktet och säljaren får då ersätta köparen med vad det kostar att bryta kontraktet.

    Men du menar att alla säljare har rätt att säga:"Jag bara skojade" och strunta i gällande kontrakt. En mycket märklig syn.

    Notera att mäklare har gjort upp denna affär och ev. kritik bör väl då riktas mot mäklaren.


    Människor med empati försöker inte driva igenom affärer mot gamla människors vilja, framförallt inte om personen ifråga är dement eller har andra typer av minnesproblem, det borde en partiledare förstå.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-12-20 21:38:08 följande:
    Människor med empati försöker inte driva igenom affärer mot gamla människors vilja, framförallt inte om personen ifråga är dement eller har andra typer av minnesproblem, det borde en partiledare förstå.
    Känner du till begreppet "mäklare"?

    Som köpare har jag kontakt med mäklaren i en fastighetsaffär. Vem som säljer är totalt ointressant. Mäklaren ska tillse att båda parters intressen tas tillvara.

    Det du förespråkar skulle vara ett dråpslag mot äldre. Hur ska de kunna sälja sina fastigheter? Vem vill skriva kontrakt med någon som inte behöver stå för sin del menar du?

    F.ö anser jag att Federley borde be om ursäkt.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?