• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • MariaC
    lompan skrev 2016-02-23 16:00:48 följande:

    händer det något här inne? har det gått frammåt för någon?


    Undrar också hur det går för er andra.

    Jag börjar med spray imorgon.

    Kram till er
  • Hannis83

    Efter en miss på ett blodprov från labb i november, julledighet och sedan en utebliven mens i januari så är det äntligen dags för vårt första inseminationsförsök :) I går på ultraljudet hade äggblåsan växt till bra storlek så på kvällen blev det att ta ägglossningssprutan. På fredag åker vi in... Känns så konstigt efter att ha väntat på detta så många år, nästan lite overkligt :)

  • GoC
    Hannis83 skrev 2016-02-25 04:54:38 följande:

    Efter en miss på ett blodprov från labb i november, julledighet och sedan en utebliven mens i januari så är det äntligen dags för vårt första inseminationsförsök :) I går på ultraljudet hade äggblåsan växt till bra storlek så på kvällen blev det att ta ägglossningssprutan. På fredag åker vi in... Känns så konstigt efter att ha väntat på detta så många år, nästan lite overkligt :)


    Stort lycka till! Håll oss uppdaterade! :)

    Vi själva var på rul igår. Allt såg bra ut och igår hade jag gått halvtid. Så nu väntar vi på att börja mäta magen och föräldrakurser. Sen är det dags! :)
  • Hannis83
    GoC skrev 2016-02-25 08:51:00 följande:
    Stort lycka till! Håll oss uppdaterade! :)

    Vi själva var på rul igår. Allt såg bra ut och igår hade jag gått halvtid. Så nu väntar vi på att börja mäta magen och föräldrakurser. Sen är det dags! :)
    Härligt! Absolut det ska jag, måtte den här tiden gå snabbt nu blir ju helt tokig av att bara vänta :)
  • sebbejonte

    Hej får man vara med här. Vi fick besked i fredags att min sambo har bara enstaka rörliga spermier resten var döda. Nu väntar vi på att få en tid till en urolog för att ta fler tester.

    Vi är båda 33 i år, jag har två söner sedan tidigare.

  • 999
    MariaC skrev 2016-02-23 18:55:44 följande:

    Undrar också hur det går för er andra.

    Jag börjar med spray imorgon.

    Kram till er


    Hur går det för dig? Några biverkningar? Du får gärna uppdatera mig och berätta... Jag är så nervös inför min IVF-behandling.
  • MariaC
    999 skrev 2016-03-02 20:56:43 följande:

    Hur går det för dig? Några biverkningar? Du får gärna uppdatera mig och berätta... Jag är så nervös inför min IVF-behandling.


    Jag har tagit sprayen i 8 dagar nu, vad händer då.....Jo, jag får ett virus och är jättesjuk!! Så tröttsamt.......är hemma från jobbet och sängliggande. Pratade med Carlanderska idag och de sa att jag ska fortsätta spraya men är jag inte frisk till när jag ska börja med sprutorna så måste vi avbryta. Känns så jobbigt nu när vi äntligen kommit igång. Jag som typ aldrig är sjuk blir det såklart nu!

    De biverkningarna jag hann känna av sprayen var att jag blev väldigt trött och hade muskelvärk i ryggslutet. Samt lite extra känslig.

    Förstår att du är nervös. Det var/är jag också.

    Var det som gör dig nervös?
  • 999
    MariaC skrev 2016-03-03 17:00:26 följande:

    Jag har tagit sprayen i 8 dagar nu, vad händer då.....Jo, jag får ett virus och är jättesjuk!! Så tröttsamt.......är hemma från jobbet och sängliggande. Pratade med Carlanderska idag och de sa att jag ska fortsätta spraya men är jag inte frisk till när jag ska börja med sprutorna så måste vi avbryta. Känns så jobbigt nu när vi äntligen kommit igång. Jag som typ aldrig är sjuk blir det såklart nu!

    De biverkningarna jag hann känna av sprayen var att jag blev väldigt trött och hade muskelvärk i ryggslutet. Samt lite extra känslig.

    Förstår att du är nervös. Det var/är jag också.

    Var det som gör dig nervös?


    Är dels nervös för sprutorna (lite rädd för sprutor) men mest för eventuella biverkningar och att kroppen kan spöka, att jag inte ska orka vara på jobbet etc. Och så självklart att allt det kommer vara i onödan i slutändan.
  • lompan
    MariaC skrev 2016-03-03 17:00:26 följande:

    Jag har tagit sprayen i 8 dagar nu, vad händer då.....Jo, jag får ett virus och är jättesjuk!! Så tröttsamt.......är hemma från jobbet och sängliggande. Pratade med Carlanderska idag och de sa att jag ska fortsätta spraya men är jag inte frisk till när jag ska börja med sprutorna så måste vi avbryta. Känns så jobbigt nu när vi äntligen kommit igång. Jag som typ aldrig är sjuk blir det såklart nu!

    De biverkningarna jag hann känna av sprayen var att jag blev väldigt trött och hade muskelvärk i ryggslutet. Samt lite extra känslig.

    Förstår att du är nervös. Det var/är jag också.

    Var det som gör dig nervös?


    Hur gick det för dig?
  • Tevira

    Nu har vi varit på biopsi. De HITTADE spermier!! :D Så glada är vi nu och ser fram emot att få försöka med ivf!

Svar på tråden Avsaknad av spermier