• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • NZZZZ
    Anonym (Man ska börja tidigt) skrev 2017-04-20 19:21:23 följande:

    Det är sant dock. Jag måste sitta här med min skrikande bebis nu och kan inte göra nåt förrän hn sover.


    Men är du helt dum i huvudet? Tror du vi barnlösa finner ngn tröst i din kommentar? Vi kan INTE SOVA ÄNDÅ pga barnlöshet. Försvinn härifrån nu.
  • MariaC
    NZZZZ skrev 2017-04-20 21:24:12 följande:

    Men är du helt dum i huvudet? Tror du vi barnlösa finner ngn tröst i din kommentar? Vi kan INTE SOVA ÄNDÅ pga barnlöshet. Försvinn härifrån nu.


    Sluta mata trollen. De vill bara provocera. Finns i alla trådar.
  • Anonym (Man ska börja tidigt)
    NZZZZ skrev 2017-04-20 21:24:12 följande:

    Men är du helt dum i huvudet? Tror du vi barnlösa finner ngn tröst i din kommentar? Vi kan INTE SOVA ÄNDÅ pga barnlöshet. Försvinn härifrån nu.


    Ehh det är just det ni kan. Man somnar alltid förr eller senare medan en skrikande knodd gärna stör nattsömnen.
  • Anonym (Dubbelt trubbel)

    Hej!

    Jag har läst tillbaka sedan trådens start och verkar hittat rätt för att ställa lite frågor :)

    Jag har låg äggreserv och min man har efter prov påvisad dåliga spermier, eller rättare sagt oanvändbara. Vi har därför efter mycket fram och tillbaka bestämt oss för donator men läkarna vill inte ge någon uppskattad siffra på min äggreserv, hur stor chansen är att vi ska bli gravida med mina ägh och jag vill inte göra ÄD. Någon som varit i samma sits och lyckats trots låg äggreserv?

  • Anonym (Li)
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-05-02 14:51:53 följande:

    Hej!

    Jag har läst tillbaka sedan trådens start och verkar hittat rätt för att ställa lite frågor :)

    Jag har låg äggreserv och min man har efter prov påvisad dåliga spermier, eller rättare sagt oanvändbara. Vi har därför efter mycket fram och tillbaka bestämt oss för donator men läkarna vill inte ge någon uppskattad siffra på min äggreserv, hur stor chansen är att vi ska bli gravida med mina ägh och jag vill inte göra ÄD. Någon som varit i samma sits och lyckats trots låg äggreserv?


    Hur låg är din äggreserv?
  • Anonym (Dubbelt trubbel)
    Anonym (Li) skrev 2017-05-02 19:48:33 följande:

    Hur låg är din äggreserv?


    0.356
  • Anonym (Li)
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-05-02 19:58:58 följande:

    0.356


    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av så låg äggreserv, tror jag har 1.

    Däremot skulle jag testa ivf med egna ägg , har läst att många har lyckats även med låg äggreserv. Lycka till
  • Anonym (Dubbelt trubbel)

    Tack! :)

    Ska absolut försöka med det men hade varit skönt att läkarna var rak även om jag förstår att det är svårt att ge några absoluta besked.

  • mooonwalker

    Hej allihopa!

    Lite uppdatering från mig. Idag ha vi varit hos reproduktionsmedicin. Läkaren verkade inte ens ha bestämt sig för om han skulle rekommendera Micro-tese + direkt IVF eller donation, men när vi sa att vi verkligen ville ge micro-tese ett försök sa han ja till det (dock kunde vi inte använda oss av det fria vårdvalet och välja Carlanderska, men vi fick väldigt bra intryck av läkaren så det gör ingenting). Om det inte fungerar kommer vi få donerade spermier.

    Han berättade även att de hade hittat 10 st spermier på min man när de gjorde testikelbiopsin, så han bedömde chansen till att hitta spermier som går att använda till direkt IVF till ca 40 %. Men sen berättade han även om oddsen att embryot fortsätter växa och oddsen för missfall osv, så chanserna att det faktiskt blir ett barn är väldigt låga. Om de inte skulle hitta några spermier så kommer mina ägg frysas ned så jag slipper göra om äggutplockningen om vi måste använda oss av donator. Han sa först att eftersom de inte är vana vid att samköra äggutplock med micro-tese kommer vi troligtvis inte få någon tid innan sommaren, men att i september eller oktober skulle det nog bli vår tur. Han sa att vi skulle bli kallade på ett till besök för ett nytt vaginalt ultraljud på mig och info om IVF, men vi hann bara ut i trapphuset innan läkaren sprang ikapp oss och sa att hans nästa patient inte skulle komma förrän om en kvart så han kunde göra ultraljudet på en gång! Vi fick även all information om hur IVF går till av en barnmorska. Så eftersom vi slipper vänta på nästa besök kanske, kanske det kan bli innan sommaren, men det räknar vi inte med. 

    Jag känner att mitt hopp börjar återvända, tänk om jag och min man skulle kunna få ett biologiskt barn tillsammans! 

  • 999
    Anonym (Man ska börja tidigt) skrev 2017-04-24 05:31:40 följande:

    Ehh det är just det ni kan. Man somnar alltid förr eller senare medan en skrikande knodd gärna stör nattsömnen.


    Lämna min tråd nu. Du har ingenting här att göra med dina provocerande inlägg. Och stackars dina barn, om du nu har några. Du är en av dem som jag anser inte ens förtjänar ett barn om du är så pass elak att du sparkar på människor som redan ligger ner. Ingen bra förebild direkt.
Svar på tråden Avsaknad av spermier