• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • NZZZZ

    Hur går det för er i tråden? Någon kvar?

  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-10-19 01:02:17 följande:

    Hur går det för er i tråden? Någon kvar?


    Jodå. Vi är inne på 3:e inseminationsförsöket. Tredje försöket i tisdagas. Det tär på en. Försöker va positiv men svårt ibland. Hoppas på att det ska funka denna gången.

    Själv?
  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-10-19 05:59:04 följande:

    Jodå. Vi är inne på 3:e inseminationsförsöket. Tredje försöket i tisdagas. Det tär på en. Försöker va positiv men svårt ibland. Hoppas på att det ska funka denna gången.

    Själv?


    Hej!

    Vad tråkigt att det inte tagit sig! Finns ju dock annat att testa i samband med nya försök, har inte läkaren föreslagit exempelvis ägglossningsspruta för att säkerställa ÄL? Eller VUL?

    Tredje gången gilt då!
  • MariaC

    Vi väntar på mens som bör komma i början på nästa vecka. Sen blir det IVF med donerade spermier. Hoppas så att vi ska lyckas denna gång, blir tredje försöket men första med donerat.

  • Vifårse
    Anonym (Sara90) skrev 2017-10-19 05:59:04 följande:

    Jodå. Vi är inne på 3:e inseminationsförsöket. Tredje försöket i tisdagas. Det tär på en. Försöker va positiv men svårt ibland. Hoppas på att det ska funka denna gången.

    Själv?


    Ush vad trist! Vi har nu gjort två inseminationer och väntar på läkartid för att påbörja ivf med donerade spermier...

    Hur många försök får ni?
  • NZZZZ
    MariaC skrev 2017-10-19 20:50:56 följande:

    Vi väntar på mens som bör komma i början på nästa vecka. Sen blir det IVF med donerade spermier. Hoppas så att vi ska lyckas denna gång, blir tredje försöket men första med donerat.


    Hänger inte med sen senast då det är så många inlägg! Har ni fått besked att donation är aktuellt för er?

    Hur kommer det sig att du går på IVF direkt och inte insemination?
  • NZZZZ
    Vifårse skrev 2017-10-19 22:05:07 följande:

    Ush vad trist! Vi har nu gjort två inseminationer och väntar på läkartid för att påbörja ivf med donerade spermier...

    Hur många försök får ni?


    Var gjorde ni inseminationen? Testar de bara inseminationer 2 ggr innan de går på IVF?!
  • Anonym (Sara90)
    Vifårse skrev 2017-10-19 22:05:07 följande:

    Ush vad trist! Vi har nu gjort två inseminationer och väntar på läkartid för att påbörja ivf med donerade spermier...

    Hur många försök får ni?


    Okej, hoppas då att det lyckas med ivf! Är det via landstinget? Vi gör privat så vi får väl egentligen hur många försök som vi betalar för..
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-10-19 19:39:34 följande:

    Hej!

    Vad tråkigt att det inte tagit sig! Finns ju dock annat att testa i samband med nya försök, har inte läkaren föreslagit exempelvis ägglossningsspruta för att säkerställa ÄL? Eller VUL?

    Tredje gången gilt då!


    Ja tredje gången gilt! De har ju tidigare kolllat

    UL o sett ägg, ägglossningsprov har ju också vart bra! Så nä, inget de pratat om...
  • MariaC
    NZZZZ skrev 2017-10-19 22:29:44 följande:

    Hänger inte med sen senast då det är så många inlägg! Har ni fått besked att donation är aktuellt för er?

    Hur kommer det sig att du går på IVF direkt och inte insemination?


    Vi fick det beskedet för ett år sen ungefär, efter att ha gjort två IVF.er i samband med Mikro-Tese.

    Det blir IVF direkt för att det är mycket större chans att det tar sig än vid insemination. Vi har hållt på länge nu och jag är 34. Mitt AMH värde är på 0,7 så vi kan inte chansa på att försöka för länge för då kanske äggen tar slut. Och vi vill ju gärna ha syskon också...
Svar på tråden Avsaknad av spermier