• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • mooonwalker
    Lee*** skrev 2018-11-21 15:44:13 följande:
    Tror vi behövde betala 5 000 kr/år. Men det är inte alls mkt med var vi redan har betaltat, då vi har gått privat. Men vi kände att vi inte ville göra mer behandlingar så vi valde att slänga stråna.

    Jag har 2 embryo kvar i frysen.

    Har testdag den 28 nov.

    När börjar du din behandling ?
    Jaha, jag missförstod. Men jag hoppas verkligen att det blir ett syskon!

    Jag får nog komma igång i mitten av januari och så äggplock i slutet av januari. 
  • Kallamakka

    Yes! Idag kom mensen, lite tidigare än beräknat. Men det betyder att nästa ägglossning borde komma tidigare, runt 5 december tror appen! Hoppas hoppas på en bra veckodag, allt utom måndag!

    Svårt att beräkna när de tycker att insättning borde bli med blastocyst?

    Sist var ägglossningen en lördag, insättningen blev på fredag, sedan ägglossning på en söndag med planerad insättning på en fredag med. Så jag antar att 5 eller 6 dagar efter är okej?

  • askyfullofstars
    Kallamakka skrev 2018-11-23 21:59:55 följande:

    Yes! Idag kom mensen, lite tidigare än beräknat. Men det betyder att nästa ägglossning borde komma tidigare, runt 5 december tror appen! Hoppas hoppas på en bra veckodag, allt utom måndag!

    Svårt att beräkna när de tycker att insättning borde bli med blastocyst?

    Sist var ägglossningen en lördag, insättningen blev på fredag, sedan ägglossning på en söndag med planerad insättning på en fredag med. Så jag antar att 5 eller 6 dagar efter är okej?


    Åh va skönt! Hur många embryos har ni i frysen? :)
  • Kallamakka
    askyfullofstars skrev 2018-11-23 22:37:19 följande:

    Åh va skönt! Hur många embryos har ni i frysen? :)


    Två. Så chanserna är minst sagt begränsade.
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2018-11-23 21:59:55 följande:

    Yes! Idag kom mensen, lite tidigare än beräknat. Men det betyder att nästa ägglossning borde komma tidigare, runt 5 december tror appen! Hoppas hoppas på en bra veckodag, allt utom måndag!

    Svårt att beräkna när de tycker att insättning borde bli med blastocyst?

    Sist var ägglossningen en lördag, insättningen blev på fredag, sedan ägglossning på en söndag med planerad insättning på en fredag med. Så jag antar att 5 eller 6 dagar efter är okej?


    Hur går det? Fått utslag än eller kommer det om några dagar? =)
    Lee*** skrev 2018-11-21 15:44:13 följande:
    Tror vi behövde betala 5 000 kr/år. Men det är inte alls mkt med var vi redan har betaltat, då vi har gått privat. Men vi kände att vi inte ville göra mer behandlingar så vi valde att slänga stråna.

    Jag har 2 embryo kvar i frysen.

    Har testdag den 28 nov.

    När börjar du din behandling ?

    Hur har det gått för dig?
  • Kallamakka
    mooonwalker skrev 2018-12-03 19:00:52 följande:

    Hur går det? Fått utslag än eller kommer det om några dagar? =)Hur har det gått för dig?


    Inget utslag än! Pjuh, klarade måndagen allafall haha! :)
  • mooonwalker
    Kallamakka skrev 2018-12-03 19:17:08 följande:
    Inget utslag än! Pjuh, klarade måndagen allafall haha! :)
    Okej, spännande! Håll oss uppdaterade =)
    Lee*** skrev 2018-12-03 21:40:56 följande:

    Hej,

    Tyvärr fäste inte embryot, så nya tag efter nyår.



    Vad tråkigt! Kram till dig! Gör ni nytt försök direkt i den här cykeln eller väntar ni en? 
  • Lee***
    mooonwalker skrev 2018-12-04 16:43:07 följande:

    Okej, spännande! Håll oss uppdaterade =)Vad tråkigt! Kram till dig! Gör ni nytt försök direkt i den här cykeln eller väntar ni en? 


    Nej, vi väntar till januari. Min sambo vill inte "förstöra" julen o det kan vara skönt också..
Svar på tråden Avsaknad av spermier