• LängtanSåStor

    BF Februari/Mars 2016 :)

    Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

    Jag har BF 24 Februari!

  • Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Längtan 30
    Life_as_supermom skrev 2015-06-27 16:36:16 följande:
    Jag har inte heller några speciella symtom :) får mer symtom innan mens (pms) än vad jag fått nu när mensen uteblivit ;) Svullen mage och lite dov/svag molvärk ibland är allt jag känt. Jobbigt dock det här med svullen mage :/ 3e barnet för mig så garanterat att det kommer synas snabbt att jag är gravid..kommer säkert få höra en del spekulationer från familj och vänner snart. Vilket kan vara jobbigt när jag helst vill vänta till v 12 då risken för missfall minskat innan vi berättar. Har ni berättat för vänner och familj eller tänker ni vänta och hur länge i såfall?

    Vad gäller att känna symtom så är det alltid olika, i vårt fall som fått assisterad befruktning tror jag har gjort att jag går runt och känner efter väldigt mycket och symtomen är rätt lika hur jag kände innan mens och ÄL tidigare månader när vi inte ens försökt och jag omöjligt kunde vara gravid. Molvärken är det jag känner efter för mest eftersom jag är nervös att det gått "för lätt för att kunna vara sant" och är rädd för mf, trots att jag, peppar peppar, inte varit med om nån gång innan + att jag tog hormoner för att bli gravid och är orolig för biverkningar. Jag har berättat för min mamma och syster, sambon har inte berättat för nån vad jag vet om. Jag har sagt att det kan dröja med att berätta för hans familj till jul när vi träffas haha om jag inte skulle lyckas springa på nån av dem när det börjar synas för svärmor och ena svägerskan klagade över att vi berättade så tidigt som vecka 14 med blivande storasyskonet.
  • Life_as_supermom
    Längtan 30 skrev 2015-06-27 17:44:26 följande:

    Vad gäller att känna symtom så är det alltid olika, i vårt fall som fått assisterad befruktning tror jag har gjort att jag går runt och känner efter väldigt mycket och symtomen är rätt lika hur jag kände innan mens och ÄL tidigare månader när vi inte ens försökt och jag omöjligt kunde vara gravid. Molvärken är det jag känner efter för mest eftersom jag är nervös att det gått "för lätt för att kunna vara sant" och är rädd för mf, trots att jag, peppar peppar, inte varit med om nån gång innan + att jag tog hormoner för att bli gravid och är orolig för biverkningar. Jag har berättat för min mamma och syster, sambon har inte berättat för nån vad jag vet om. Jag har sagt att det kan dröja med att berätta för hans familj till jul när vi träffas haha om jag inte skulle lyckas springa på nån av dem när det börjar synas för svärmor och ena svägerskan klagade över att vi berättade så tidigt som vecka 14 med blivande storasyskonet.


    Menar du att svärmor och svägerskan tyckte att berätta v.14 var för tidigt?? Hade de velat veta senare?? Min svärmor har varit på mig ända sen hon fick veta att vi vill ha en till :p hade hon fått välja så hade hon fått veta dagen jag plussade. Lite jobbigt det med som om att man inte är stressad som det är både över att bli gravid och sen behålla bebben :s
  • gullan83

    Mina föräldrar vet och några vänner vet. Mina barn vet inte ännu tänker vänta tills de verkligen syns och dom kan känna

  • Längtan 30
    Life_as_supermom skrev 2015-06-27 18:20:32 följande:
    Menar du att svärmor och svägerskan tyckte att berätta v.14 var för tidigt?? Hade de velat veta senare?? Min svärmor har varit på mig ända sen hon fick veta att vi vill ha en till :p hade hon fått välja så hade hon fått veta dagen jag plussade. Lite jobbigt det med som om att man inte är stressad som det är både över att bli gravid och sen behålla bebben :s

    Stackare det kan jag tänka mig, lite gulligt också men lätt för mig att säga som utomstående Om det var båda som tyckte det vet jag inte men svärmor berättade iaf att hon och svägerskan pratat om att vi väntade barn och svägerskan hade då klagat över att vi berättade när det var så lång tid kvar till bf. :-/ Svärmor skrattade lite ändå och sa att svägerskan var den sista som skulle klaga eftersom hon berättade för svärmor samma dag som hon plussade typ, men men de får veta tids nog. Jag kommer inte skicka nån ultraljudsbild denna gången iaf..
  • gullan83

    Haha var inne på maxi nyss för köpa godis till barnen gissa om jag började må illa och brösten började spänna

  • Life_as_supermom
    Längtan 30 skrev 2015-06-27 18:35:47 följande:

    Stackare det kan jag tänka mig, lite gulligt också men lätt för mig att säga som utomstående Om det var båda som tyckte det vet jag inte men svärmor berättade iaf att hon och svägerskan pratat om att vi väntade barn och svägerskan hade då klagat över att vi berättade när det var så lång tid kvar till bf. :-/ Svärmor skrattade lite ändå och sa att svägerskan var den sista som skulle klaga eftersom hon berättade för svärmor samma dag som hon plussade typ, men men de får veta tids nog. Jag kommer inte skicka nån ultraljudsbild denna gången iaf..


    Jag förstår..men att berätta i v.14 skulle inte jag kalla tidigt :p utan snarare bra gjort att du klarade hålla dig så länge :) själv vill jag typ skrika ut det för jag är så glad :p men vill samtidigt hålla mig till v.12 så jag får bara ta och bita i tungan :p har ju er att prata med så det är skönt ;)

    Svärmor ska jag försöka vänta med att berätta för med men hon är en så sjukt nyfiken person och helt exalterad över att vi planerar syskon så hon frågar titt som tätt om jag är gravid och ger lite pikar här och där. Tom pratat med min mage vid ett tillfälle! Där blev jag bara galen. Känns inte okej alls :s hade inte ens hunnit bli gravid vid det tillfället...
  • Rocket

    Jag är extremt svullen och öm i magen. Ser ut att var typ i v.20 redan. Och det molar och drar konstant. Ibland gör det riktigt ont. Och brösten gör det ont i så fort man kommer åt dom. Men alltså jag är verkligen jättestor om magen ????

  • Delacore
    Fushia skrev 2015-06-27 00:14:35 följande:
    Tack så mycket! Och detsamma!! :D

    Jag mår väldigt bra, har lite molvärk som kommer och går bara men än så länge stör de inte så värst. Känns mest tidigt på morgonen och sent på kvällen. 

    Hur mår du själv? 
    Tack! =) 

    Härligt! hoppas det håller  i sig;)

    Jadu, har haft lite molvärk,lätt illamående och ömma bröstvårtor.. idag har det dock varit väldigt lugnt och då sätter ju tankarna igång :P
    men det känns som om det börjar "ordna till sig" nu mot kvällen.. illamående och törst kryper på =)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)