• Johan70

    Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?

    Jag kom i kontakt med en kvinna på en dejtingsajt. Bland det första som framkom om henne var att hon har ett barn.

    När jag sade att jag helst ville träffa någon som inte redan har barn, blev hon tydligen sur eftersom hon skrev förolämpningar och skickade hånande smilisar.

    Vad gjorde jag för fel? Får man inte vara av uppfattningen att man helst inte vill bli styvfar?

  • Svar på tråden Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?
  • Johan70
    HäckHäxan skrev 2015-09-01 22:29:35 följande:
    Japp och vet du om du får barn så kommer den kvinnan som fött ditt barn resonera likadant och du kommer alltid hamna bakom barnet, som en naturlag liksom.

    Är du säker på att du vill ha barn alls? Det är liksom helt okej att inte vilja ha barn, jag skulle inga ha men det blev så ändå.
    Jag skulle givetvis inte hamna bakom på samma sätt om jag vore barnets riktiga pappa.

    Ja, jag vill ha barn, även om det inte är en absolut nödvändighet.
  • Anonym (Jaha)

    Jag har fått samma respons från män som haft barn när jag nätdejtade som singel och barnfri kvinna, så det där är tyvärr vanligt även bland männen.

  • Johan70
    Anonym (Jaha) skrev 2015-09-02 01:19:45 följande:

    Jag har fått samma respons från män som haft barn när jag nätdejtade som singel och barnfri kvinna, så det där är tyvärr vanligt även bland männen.


    Ja, där ser man. Det är förstås inte könsbundet. Otrevlighet kan finnas hos alla. Tråkigt att det verkar vara så utbrett bara.
  • Johan75
    Johan70 skrev 2015-08-31 11:45:55 följande:
    Jag är 40, men när jag registrerade mig var namnet med -75 upptaget.
    You snooze - you lose. 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75

    För att koppla till trådstarten:
    Det är klart att människor blir ledsna och besvikna när de blir bortvalda. Vissa av dessa människor kommer att reagera på ett sätt som upplevs som felaktigt och orättvist gentemot den som valt bort dem. 

    Klart att mamman i trådstarten gjorde fel - men kanske kan man hitta någon slags förståelse för detta och inte dra för stora slutsatser? Att en leden och besviken människa gör fel betyder väl knappast på något sätt att det skulle finnas någon koncensus om att TS inte får tycka/tänka som han vill. 


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (heå) skrev 2015-09-01 22:49:55 följande:

    Jo. Om han inte tillhör familjen, är han ingen särskild för henne. Det är väl klart att de kan ha trevligt ihop, de är väl artiga och väluppfostrade båda två, men om han bara är någon vuxen vem som helst så kan det väl vara lika lite tråkigt med vilken annan vuxen människa som helst. Varför tycker du att hon inte skall se honom som din partner?


    Så man är bara speciell om man tillhör samma familj? det är väl inte du som bestämmer om han är nån särskild för henne? Min bästa än är väldigt speciell för min dotter och hon är inte heller familj. Men det känns så :) hon själv ser inte honom som sin pappa så varför skulle jag göra det? Bara acceptera att alla inte tycker som du. Och bara för att man har blodsband till varandra eller kallar någon för styvfar behöver inge de betyda mer än andra människor i ens liv.
  • Anonym (heå)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-09-02 12:30:10 följande:
    Så man är bara speciell om man tillhör samma familj? det är väl inte du som bestämmer om han är nån särskild för henne? Min bästa än är väldigt speciell för min dotter och hon är inte heller familj. Men det känns så :) hon själv ser inte honom som sin pappa så varför skulle jag göra det? Bara acceptera att alla inte tycker som du. Och bara för att man har blodsband till varandra eller kallar någon för styvfar behöver inge de betyda mer än andra människor i ens liv.
    Det är ju du som säger att han inte är speciell för henne.
  • Anonym (heå)
    Johan75 skrev 2015-09-02 10:23:09 följande:
    You snooze - you lose. 
    Hehe!
  • Anonym (heå)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-09-02 12:30:10 följande:
    Så man är bara speciell om man tillhör samma familj? det är väl inte du som bestämmer om han är nån särskild för henne? Min bästa än är väldigt speciell för min dotter och hon är inte heller familj. Men det känns så :) hon själv ser inte honom som sin pappa så varför skulle jag göra det? Bara acceptera att alla inte tycker som du. Och bara för att man har blodsband till varandra eller kallar någon för styvfar behöver inge de betyda mer än andra människor i ens liv.
    Det är du som säger att han inte är hennes styvfar trots att han är tillsammans med dig. Det betyder att du drar, eller i alla fall vill dra, en klar och tydlig linje mellan dem. De skall inte ha en speciell relation, utan skall bara vara vanliga människor i förhållande till varandra, trots att de i alla normala avseenden är styvfar och styvdotter. Det är inte jag som säger att de inte har en speciell relation, det är du som säger att de inte skall ha det, att du är emot att de har det.
Svar på tråden Varför blir singelmamman sur när jag söker någon utan barn?