• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • todo nada
    Nuada skrev 2015-10-21 08:11:00 följande:

    Halleluja.

    Ett rätt har du, jag mår riktigt illa varje gång jag slår upp nyheter och bättre blir det inte när jag ser yrande sektmedlemmar i delirium där verklighet består av det vad eran sektledare svetsarn dikterar

    Vi andra , då vanliga människor som lever i vad svetsarn skapar påhejad av sina anhängare mår mindre bra.

    Föräldrar till döttrar som i svetsarns Sverige kan nu bli anfallna och våldtagna även om dom rör sig i grupp vilket tidigare var rätt bra säkerhet börjar bli riktigt oroliga.

    nyheteridag.se/aklagaren-om-gruppvaldtakten-i-solna-det-var-ett-tjugotal-pa-platsen/

    När kvinnor nu riskerar att bli gruppvåldtagna, det efter att redan ha blivit gruppvåldtagna, i anslutning till olika asylboende blir dom också mer och mer oroliga, inte sektmedlemmar då i sin rosa fluffiga verklighet. 

    ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3395770-kvinna-valdtogs-tva-ganger-av-olika-man

    Föräldrar till barn som kan få vuxna terrorister i sina klasser blir mer och mer bekymrade.

    Kristna och judar som får hit muslimska extremister blir rädda på riktigt.

    Nyheter var det sen, det första jag såg idag.

    www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/antalet-hemlosa-barnfamiljer-okar-kraftigt

    Var är köpelägenhet och förstahandskontrakt till denna familjen svetsarn så frikostligt bjuder lögnare från tredje världen på?

    När jag ser nån skriva nått vettigt och adressera problemen så svarar jag, du gör inte det halleluja.

     


    Självföraktet av att vara den argaste av dem alla när man uttryckt hat och rädsla mot "arga män" kan inte vara lätt. Alla har väl demoner att kämpa mot i någon form, men att själv vara det man föraktar, att vara sin egen demon måste vara tufft.

    Det är förmodligen därför du gör dig själv till ett komiskt inslag snarare än en seriös debatör, du måste känna själv att du inte är värd att bli tagen på allvar..

    Människor som inte förstår bättre blir man inte arg på, det vore omoraliskt att bli det eftersom du inte vet bättre.

    Ska det delas ut köpelägenheter..? Det var som.. Var kan jag läsa mer om detta..?
  • Rataxes
    Lady Blau skrev 2015-10-21 13:54:31 följande:

    I Malmö demonstrerade en massa Palestinierdär de skrekhttp://www.expressen.se/kvallsposten/rasar-mot-hyllning-av-knivattacker-i-israel/


    Sverige i ett nötskal.


    En svensk artist skriver något på sin FB-sida om att han vill se Jimmie Åkesson som statsminister och på varenda kultursida ska han intervjuas för att förklara sig.


    Två förtroendevalda politiker Hillevi Larsson (S) och Daniel Sestrajcic (V), deltar i en demonstration i Malmö där det skriks slagord som uppmanar till att mörda judar. Ingen bryr sig annat än några judar och Israels ambassadör.


    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Gert
    Lars E skrev 2015-10-21 15:48:11 följande:

     


    Tydligen går gränsen för att kallas barn vid 21 numera?
    Det har det väl gjort länge för Migrationsverket.
    Give ´em Hell!
  • themia
    Lars E skrev 2015-10-21 15:08:22 följande:

     


    Zabi 16 år på semester i Turkiet med välansat skägg.
    Hur länge har den här envisa debatten om skäggiga barn pågått nu? Den börjar bli tröttsam.

    Men jag kan berätta att jag hade en ungdomsvän som vid 15 år ålder hade ett präktigt helskägg á la Mohammed.
    Han var från Skövde och garanterat helyllesvensk.
  • apburen
    themia skrev 2015-10-21 17:09:56 följande:
    Hur länge har den här envisa debatten om skäggiga barn pågått nu? Den börjar bli tröttsam.

    Men jag kan berätta att jag hade en ungdomsvän som vid 15 år ålder hade ett präktigt helskägg á la Mohammed.
    Han var från Skövde och garanterat helyllesvensk.
    Och hör till vanligheterna?
  • judgment day
    Lars E skrev 2015-10-21 15:08:22 följande:

     


    Zabi 16 år på semester i Turkiet med välansat skägg.

    Men herregud alltså, detta är fan helt barockt.


    avpixlat.info/2015/10/20/ensambluff-i-nytt-land/


     


    themia skrev 2015-10-21 17:09:56 följande:
    Hur länge har den här envisa debatten om skäggiga barn pågått nu? Den börjar bli tröttsam.

    Men jag kan berätta att jag hade en ungdomsvän som vid 15 år ålder hade ett präktigt helskägg á la Mohammed.
    Han var från Skövde och garanterat helyllesvensk.

    Var han 25 i själva verket och sökte knullkompisar på dejtsidor som åttaåring?

  • Världsmedborgare
    themia skrev 2015-10-21 17:09:56 följande:
    Hur länge har den här envisa debatten om skäggiga barn pågått nu? Den börjar bli tröttsam.

    Men jag kan berätta att jag hade en ungdomsvän som vid 15 år ålder hade ett präktigt helskägg á la Mohammed.
    Han var från Skövde och garanterat helyllesvensk.
    Det är väl avundsjuka, inte så kul att som vuxen svensk man fortfarande bara ha lite fjun och ingen riktig mogen mans skäggväxt.
    Å andra sidan så blir många unga svenska män skalliga och ser ut som gammla gubbar redan vid 30 års ålder idag.
    Så det jämnar ut sig i längden.

    PS. Hade själv en rejäl skäggväxt vid 16-års ålder, såg ut som en riktig blond Viking, en vacker fornnordisk gud. DS.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?