• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • todo nada
    Sobieski skrev 2015-10-22 13:15:35 följande:

    För dig är det ingen mening att servera några länkar, du läser dom ändå inte, faktum är att fler och fler platser ämnade för våra gamla riktas om till annat som flödar hit nu.

     


    Ja precis, jag bara gissade att det inte stod ett smack i din artikel om att de gamlas situation påverkas av att deras gamla tomma rehabiliteringslokal blir boende. Pricksäker gissning va?

    Nä, någon spåtant är jag inte. Klart jag läste artikeln du länkade till som sa annat än det du skrev i ditt inlägg.

    Lust att svara på varför du gör din egen tolkning av nyheter och presenterar som underlag?
  • Solidaritet
    Sobieski skrev 2015-10-22 14:35:46 följande:

    Men för guds skull, eller ja, ursäkta, för löfvens skulle så du förstår vad jag menar.


    Vi testar igen.


    Här är dina lögner bemötta och motsagda med fakta artiklar verkliga händelser i massor.


     


    Sobieski skrev 2015-10-22 13:31:11 följande:

    Fördomar? Eller du kanske menar att du fördummar dig själv genom att bortse från fakta?


    www.friatider.se/nyanl-nda-invandrare-v-grar-kliva-av-buss


    Igen bara en av många fall där dom anser att det vi erbjuder inte duger.


    Jaså inte? Varför har vi då områden där granater flygger, automateld hörs regelbunden och polis inte vågar sig in på?


    www.skd.se/2015/10/20/kriminella-stoppar-renovering-pa-seved/


    I två år i detta fall har man hållit området med dess invånare gisslan, för att inte ens svänga in på dom övriga 150 områden i Sverige som håller samma nivå.
    Det blir säkert bättre nu när vi fraktar hit folk med krigsvana uppvuxna med våld och inom kort kommer släppa ut dom på våra gator.


    Länk högre upp, lyxmigranter som inte nöjer sig att komma till ett land i fred, vi är typ land nummer tio ifred på vägen, när dom väl anländer hit så vill dom bara ha pengar lyxigt boende och fungerande nattliv i staden.


    Vi har absolut en aning vilket kompetens det är som kommer hit.


    www.tino.us/2015/10/norska-ssb-bekraftar-lag-utbildningsniva-bland-nyanlanda-syrier/


    Nej, jag menar horder av dom som nu masssvämmar oss som en flodvåg, 1,5 miljoner, MILJONER alltså till Tyskland, vi själva räknar helt plötsligt med nära på 200 000, finns inga solidariska lägenheter eller jobb till dom.


    I och med du skiter i våra gamla eller barn som lider just nu utan lyfter upp en annan grupp så ställer du grupper mot varandra, vi andra gör inte det, vi har en grupp som inte ska vara i Sverige, då ställer vi inte dom mot inhemska grupperingar med rättigheter, vi säger bara att gruppen som kommer hit nu ska ut för dom har inga rättigheter här överhuvudtaget.


    Vi ska absolut vara humana mot dom som söker sig hit och våldtar våra barn, för att slippa utvisning av humana skäl för dom kan bli drabbade av konsekvens för tidigare likadana brott i hemländer 


    www.friatider.se/ahmed-21-v-ldtog-svensk-flicka-fick-permanent-uppeh-llstillst-nd-trots-att-han-var-d-md-till


    Eller nej, det ska vi inte.
    Hur som helst jag ställer inte grupper mot varandra, jag säger att DEN gruppen som består (lyxmigranter) ska inte ta ifrån andra halvan av den gruppen som inte hade ork eller resurser att fly, det är fortfarande samma folk från samma områden, EN grupp.


    Nej, sektmedlemar, ni då har inte insett nånting i och med samma verklighetsfrånvända sörja produceras likt avföring dagligen, utan sans utan vett utan hejd utan en gnutta logik bakom sig.


    För att kunna bistå andra länder måste man ha en eget land med överskott som vi kan ge bort av, svetsarn har grusat alla prognoser och måste ta absurda lån nu på mini 70 miljarder för att ens hålla Sverige flytande nån månad till, hur menar du att vi är i stånd att hjälpa nån om vi INTE stänger gränserna och börjar hantera situationen hemma?


     


     


    Enskilda nyhetsartiklar kombinerat med dina åsikter är inte fakta. 
    Förstår du? 

    Det är grova generaliseringar av enskilda händelser. Förstår du?
  • Rataxes
    Världsmedborgare skrev 2015-10-22 14:44:35 följande:
    Friatider och fakta!? smile2.gifsmile2.gif
    Duger Östersunds-Posten (som länkas i artikeln) bättre?

    Jag kollar alltid vilka källorna är hos dessa, ibland tveksamma "nyhetssajter". Saknas källor/länkar kan man avfärda dem direkt. Ofta länkas till lokalpress, polis m.m. Då är de inte sämre än annan skvallerpress.

    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • themia
    Sobieski skrev 2015-10-22 14:35:46 följande:

    Men för guds skull, eller ja, ursäkta, för löfvens skulle så du förstår vad jag menar.


    Vi testar igen


    Här är dina lögner bemötta och motsagda med fakta artiklar verkliga händelser i massor.


    Söker man bara på siter som bekräftar ens fördomar, får man sin fördomar bekräftade.

    Elementärt min gode Sobieski
  • Lady Blau
    Saltman1 skrev 2015-10-21 21:13:37 följande:

    Jag kan tänka mig få en del påhopp i och med detta inlägg, men vill bara se om det är fler som håller med mig än som inte gör det.

    Någonstans får det räcka. Det spelar ingen roll hur stort hjärta Sverige har man kan inte hjälpa alla. Vi borde inte försöka hjälpa alla eftersom detta bara kommer leda till ett sämre funktionellt Sverige.

    Det kommer ta lång tid, flera flera år innan dom som fått asyl kommer att generera pengar för Sverige. Vägen dit är fantastiskt jobbig (inte bara för dom som kommer hit utan även för oss som redan bor i Sverige).

    Det kommer bli fler sjuka att ta hand om - Sjukvården fungerar som bekant ohyggligt dåligt redan i dagsläget. 

    Det kommer bli fler skolbarn att ta hand om - Även skolväsendet fungerar som bekant ohyggligt dåligt.

    Innan dom asylsökande har kommit in i Svenska samhället kommer både dom och vi alltså ha ett helvete. Varför i hela Fan gör vi så här?

     

    Jag tycker att det är oerhört fint av Sverige, av oss att försöka hjälpa dom som är i nöd. Men när är det nog? När kommer Vi inse att det kanske inte är jätte smart att ta in 160 000 asylsökande per år.

    Känns väldigt tråkigt om Svenskarna kommer börja att utvandra på grund av detta och vad det för med sig. Kan ärligt säga att jag tror att det kanske kan bli verklighet.


    I Sverige lever redan hundratusentals invandrare som aldrig kommer in i det svenska samhället. De flesta kommer bara kosta och inte leverera en endaste krona.

    Vi har 198 no go zones i Sverige. Dessa kommer mångfördubblas.
  • Tom Araya
    "23 tolkar som har jobbat för den svenska försvarsmakten i Afghanistan beviljades i fjol uppehållstillstånd i Sverige. De kom hit som kvotflyktingar genom det så kallade vidarebosättningsprogrammet."
    ..................................................................................................................................

    "Nästa år räknar Migrationsverket med att 170?000 personer kommer att söka asyl i Sverige. Många av dem kommer också att beviljas asyl eftersom de har asylskäl. Men 20 personer som har hjälpt svenska soldater i Afghanistan finns det enligt svenska myndigheter inga möjligheter att hjälpa. Det är faktiskt helt obegripligt"

    www.helahalsingland.se/opinion/ledare/svenska-myndigheter-riskerar-livet-pa-vara-soldater
  • Lars E

    Det bidde bara en tumme av partiernas flyktinguppgörelse så fortsatt marsch mot stupet tryvärr. Blev bara ett treårigt beslut om TUP som dock inte gäller barnfamiljer eller ensamkommande barn.

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?