• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Världsmedborgare
    redwine skrev 2015-11-14 18:05:36 följande:
    Men invandringen ger ju terrorister i vårt land
    vi vet att det kommer att komma fler terror attacker även i Sverige.
    Är det då inte dags att totalförbjuda invandringen?
    Inte alls, då skulle det ge ett långt bättre resultat, om de som med lögner försöker skrämma upp svenskar och måla upp en hotbild som inte finns, blev totalförbjudna.
    Alltså precis det som sägs över hela Världen just nu, att vi inte ska låta oss skrämmas, för det är exakt vad dessa terrorister vill, så varför ska vi då gå dom till möstes?

    Jag förstår inte, om du nu är emot terrorism, känns det då inte fel att sprida budskapet som terroristerna ber dig/oss framföra?
  • apburen
    Nerfherder skrev 2015-11-15 14:00:53 följande:

    Intressant att folk nu helt plötsligt verkar tro att ALLA flyktingar är terrorister...


    Nej det är det nog ingen som tror.
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-11-15 12:18:15 följande:
    Om det ändå vore möjligt...
    Så du är åxå inne på att gå terroristernas önskningar till mötes?
    Förklara gärna varför du har böjt dig, och nu står och bugar och bockar inför terroristernas krav.
  • Nerfherder
    Fascistrasist skrev 2015-11-15 14:22:13 följande:

    1. Alla flyktingar är inte terrorister eller t.ex. våldtäktsmän.

    2. Terrorism och t.ex. våldtäkter ökar lavinartat om det tas emot flyktingar.

    Hur kan det vara så svårt för er toleranta att förstå detta?


    Det var en fin motsägelse
  • apburen
    Världsmedborgare skrev 2015-11-15 14:05:42 följande:
    Så du är åxå inne på att gå terroristernas önskningar till mötes?
    Förklara gärna varför du har böjt dig, och nu står och bugar och bockar inför terroristernas krav.
    Har inte böjt mig för någon, den åsikten hade jag innan terrordåden också.
  • Världsmedborgare
    apburen skrev 2015-11-15 14:29:39 följande:
    Har inte böjt mig för någon, den åsikten hade jag innan terrordåden också.
    Men du är medveten om att du stöder terroristerna?
    Allt som demokratin står för är vad IS är motståndare till, så är du för t.ex stängda gränser, så går du terroristerna till mötes.
    Allt som görs som inskränker vår frihet och tummar på de demokratiska värderingarna, det jublar terroristerna över, så det får vi aldrig ge efter för, då är vi på god väg att förlora kriget mot terroristerna.
  • Epepe
    Nerfherder skrev 2015-11-15 14:00:53 följande:

    Intressant att folk nu helt plötsligt verkar tro att ALLA flyktingar är terrorister...


    Klassisk resonemang, så har det alltid varit. Om den inte är flyktingar, så är det muslimer gemeneman. Och om inte det, så ligger det sedan nära till hands att se misstänksamt på alla mörkhåriga personer. Tyvärr är det bara så.
  • K Markatta

    Folk har fått sova i tält utanför Migrationsverkets lokaler i Malmö eftersom det inte finns plats någon annanstans. I natt hade man dessutom ingen värme på i tälten. Toaletterna som ställts upp i anslutning till de ouppvärmda tälten sköts inte heller särskilt bra vilket syns på bilderna här:

    www.pppress.se/bilder/main.php

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?