• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • Världsmedborgare

    De terrorister som förekommer i Flyktingströmmarna är väldigt få, och är där för dom gör vad alla fiender som blandar sig med motståndaren alltid gör.
    Dom inhämtar information, infiltrerar, d.v.s det vi vanligen kallar för att spionera.

  • Lars E
    Världsmedborgare skrev 2015-11-16 11:13:20 följande:
    De terrorister som förekommer i Flyktingströmmarna är väldigt få, och är där för dom gör vad alla fiender som blandar sig med motståndaren alltid gör.
    Dom inhämtar information, infiltrerar, d.v.s det vi vanligen kallar för att spionera.
    Hur kan du veta det? Bara gissningar som vanligt. Frågan är istället hur många vilande terrorceller vi nu har här och när slår dom till? Risken är att det blir nu i julhandeln som även vi får smaka på massmord på oskyldiga människor. Men hoppas jag har fel. 
  • Moderno
    Världsmedborgare skrev 2015-11-16 11:13:20 följande:

    De terrorister som förekommer i Flyktingströmmarna är väldigt få, och är där för dom gör vad alla fiender som blandar sig med motståndaren alltid gör.
    Dom inhämtar information, infiltrerar, d.v.s det vi vanligen kallar för att spionera.


    Hur kan du veta allt detta?
  • Sobieski

     


    Moderno skrev 2015-11-16 11:22:35 följande:
    Hur kan du veta allt detta?

    Förnekelse och falsk trygghet.


    Dom som kommer hit nu behöver inte "infiltrera eller samla information", dom har massor av anhängare runt om Sverige i våra nästan 200 nogo zoner, där finns det vapen droger och pengar, alla resurser dom behöver för att kunna agera strax efter ankomst.


    Jag har i alla fall redan julhandlat till alla, inte en chans jag låter nån av mina röra sig runt folksamlingar i jul eller mellandagsrea.


     

  • Världsmedborgare
    Moderno skrev 2015-11-16 11:22:35 följande:
    Hur kan du veta allt detta?
    Rätt enkelt faktiskt.
    Du behöver bara följa vad som rapporteras på nyhetskanalerna som finns på sat-tv, det räcker med dom engelskspråkiga.
    Sen finns förstås Nätet, men det tar rätt lång tid att lära sig var och hur man ska söka för att finna.
    Utan erfarenhet så hittar du bara det vanliga och mest sökta, och då är det enklare att ligga och titta/lyssna på tv, då kan jag ju göra en del annat samtidigt åxå.

    Anledningen att jag kan göra det, är att jag äger all min tid, och lägger säkert ner 15-20 tim/dygn, på att följa vad som händer i Världen.
    Det är inget nytt för mig, det är vad jag gjort under lång tid, dels p.g.a av företagande och div kapital investeringar, men även enbart av intresse för omvärlden, och den snabba utveckling den nu genomgår inom ett antal omr.
  • Världsmedborgare
    Sobieski skrev 2015-11-16 11:41:48 följande:

     


    Förnekelse och falsk trygghet.


    Dom som kommer hit nu behöver inte "infiltrera eller samla information", dom har massor av anhängare runt om Sverige i våra nästan 200 nogo zoner, där finns det vapen droger och pengar, alla resurser dom behöver för att kunna agera strax efter ankomst.


    Jag har i alla fall redan julhandlat till alla, inte en chans jag låter nån av mina röra sig runt folksamlingar i jul eller mellandagsrea.


     


    Fel, inga terrorister som tänker utföra ett bombdåd tar nån flyktingväg hit, det är mer slumpen om nån av dom finns med vid ett dåd.

    Det ligger i sakens natur att undvika flyktingvägarna av flera anledningar, dels för att dom inte ens kan veta om dom kommer fram till 1:a målet på resen, d.v.s till Europa.
    Dom kan drukna eller bli upplockade av nån räddningsbåt t.ex.
    Dels för att det inte går att följa en tidsplan, eller ens veta säkert var dom hamnar, eller t.o.m bli avslöjade.

    Så igen,, de som tar den vägen är väldigt få, och har andra primära syften med att ingå i flyktingströmmen, bland människor som är deras fiender. 

    Vad jag vet om terrordåden i Paris, så är alla utom en utpekade som EU medborgare, infödda sådana, en sägs ha följt flyktingströmmen då man funnit ett Syriansk pass som blivit registrerat hos en flykting.
    Jag vet inte säkert om det är kopplat till rätt person, så det finns/fanns en osäkerhet ifall passet tillhörde nån av attentasmännen, eller bara var där för att förvirra.
    Syriska pass kan vem som helst köpa på Nätet idag, så man överväger inom EU, att helt förklara dessa som en ogiltig ID-handling.

    (Reserverar mig för att jag kan ha fel ang de inblandade, jag har inte den senaste informationen nu när jag skriver, och saker kan alltså ha förändrats)

    Om den info jag nu har är rätt ang bomb-attentaten, så visar väl det med all tydlighet att det är inte bland flyktingarna vi ska lägga fokus, utan att fokus ska ligga på de som är eller riskerar bli radikaliserade.

  • Sobieski
    Världsmedborgare skrev 2015-11-16 12:14:18 följande:

    Fel, inga terrorister som tänker utföra ett bombdåd tar nån flyktingväg hit, det är mer slumpen om nån av dom finns med vid ett dåd.

    Det ligger i sakens natur att undvika flyktingvägarna av flera anledningar, dels för att dom inte ens kan veta om dom kommer fram till 1:a målet på resen, d.v.s till Europa.
    Dom kan drukna eller bli upplockade av nån räddningsbåt t.ex.
    Dels för att det inte går att följa en tidsplan, eller ens veta säkert var dom hamnar, eller t.o.m bli avslöjade.

    Så igen,, de som tar den vägen är väldigt få, och har andra primära syften med att ingå i flyktingströmmen, bland människor som är deras fiender. 

    Vad jag vet om terrordåden i Paris, så är alla utom en utpekade som EU medborgare, infödda sådana, en sägs ha följt flyktingströmmen då man funnit ett Syriansk pass som blivit registrerat hos en flykting.
    Jag vet inte säkert om det är kopplat till rätt person, så det finns/fanns en osäkerhet ifall passet tillhörde nån av attentasmännen, eller bara var där för att förvirra.
    Syriska pass kan vem som helst köpa på Nätet idag, så man överväger inom EU, att helt förklara dessa som en ogiltig ID-handling.

    (Reserverar mig för att jag kan ha fel ang de inblandade, jag har inte den senaste informationen nu när jag skriver, och saker kan alltså ha förändrats)

    Om den info jag nu har är rätt ang bomb-attentaten, så visar väl det med all tydlighet att det är inte bland flyktingarna vi ska lägga fokus, utan att fokus ska ligga på de som är eller riskerar bli radikaliserade.


    Förnekelse och falsk trygghet.


    Vi är mitt inne i ett krig om nån har missat det.


    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3318379/Hunt-Isis-killers-Syrian-passport-body-suicide-bomber-Stade-France.html


    Ja våra "egna" muslimer som vill ta död på oss får nu förstärkning från mellanöstern.


    Samtidigt som säpo säger att hotbilden är historiskt högst.


    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sapo-chefen-vi-har-aldrig-haft-ett-sadant-har-tryck


     


    Bra i alla fall du erkänner att dom så kallade krigsflyktingar från Syrien kan utan minsta problem vara förklädda terrorister och i många fall är.


     

  • FIame

    Det som är bra är att Sverige kan gå från EU-netto-bidragsgivare, till EU-netto-bidragstagare.

Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?