• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-09-06 11:15:56 följande:
    Då kanske du kan nämna vad för produkter (utan olja) som utvecklats och sålts från dessa länder med framgång. låt säg det sista 30-40 åren.
    Kom igen nu!
    Du påstod att arabvärlden inte bidragit med några "revulutionerande uppfinningar". Det du påstår är felaktigt. Det finns nästan aldrig något aldrig.

    Varför ska olja räknas bort? Tror du sköter sig själv iom kontakt med syre?

    Några exempel på innovation:

    Aziz Sancar. Turkisk forskare. Nobels kemipris 2015 för "mekaniska studier av DNA-reparation.

    Ahmed Zewail. Egyptisk kemist. Nobels kemipris 1999. 

    Mohammad Abdussalam. Pakistansk fysiker. Nobels fysikpris 1979.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    ds3 skrev 2019-09-07 01:51:00 följande:
    "Inte kunnat beläggas"
    Förvisso sant, man går efter trovärdighet. Enligt din uppfattning är det arabernas "kunskap" fast det inte kan beläggas?
    Nej, inte "förvisso sant" utan vetenskapliga belägg saknas, men det är en intressant teori.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-09-06 11:18:01 följande:
    Hon stödjer sina uppgifter från statistik som du inte verkar tro på....
    På vilket sätt är egna påståenden om vem man skyller något på statistik?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    ds3 skrev 2019-09-07 01:52:23 följande:
    Bifoga gärna fakta
    Fakta är att du pratar i nattmössan när du påstår att arabländernas utveckling stannade år 1250. Skriv något seriöst istället.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Lena1979
    nihka skrev 2019-09-07 15:20:30 följande:
    Nej, det är inte dina "sanningar". Det är vem du lastar för dina "sanningar". Jag ber dig förklara vilka "sanningar" du syftar på.

    Det var du som drog upp SD och deras "sanningar". Vilka "sanningar" syftar du på?
    Jag har gjort mitt bästa för att på ett seriöst sätt besvara dina frågor och försöka förklara för dig vad jag menar. Jag har verkligen försökt på bästa sätt berätta för dig vad som är min sanning.
    Men jag tror inte längre att du är ute efter min förklaring utan du är bara ute för att försöka nedvärdera och smutskasta mig?
    Du väljer bara att bemöta mig på ett tölpaktigt sätt och du bär dig åt som en drummel. Varför väljer du bemöta mig så? 
    Har jag bemött dig på ett sådant sätt???

    Har du bestämt att det är inte tillåtet ha en annan åsikt än du?

    Var skulle jag ha påstått att SD kommer med sanningen, var har jag dragit upp SD och deras sanningar? Citera gärna tack!

    Återigen är det väl påkallat att jag garanterar, lovar och svär:
    Jag har aldrig röstat på SD.
  • Lena1979
    nihka skrev 2019-09-07 15:36:13 följande:
    Du är rolig du. Man öppnar inte skygglappar. 
    Tack för att du tycker jag är rolig, det tar jag som en komplimang.

    Jo, att öppna skygglapparna är ett mycket vedertaget och vanligt sätt att beskriva t ex att någon behöver ha en öppnare och mera vidsynt syn. Alltså att inte vara så inskränkt i sitt synsätt utan att också vara öppen för andra intryck än bara strikt sina egna.
  • Lena1979
    nihka skrev 2019-09-07 16:16:21 följande:
    På vilket sätt är egna påståenden om vem man skyller något på statistik?
    Det borde inte vara okänt ens för dig att det finns tydligt statistik som visar att vi i Sverige har fått omfattande nya samhällsproblem till en grad som inte andra jämförbara länder har fått.
    Om du inte klarar finna sådan statistik så får du väl öppna ögonen för verkligheten. Om du inte klarar det så får du väl bara ta in det allmänna nyhetsflödet!
    T ex är det enkelt finna statistik om våra nordiska grannländer som visar att de inte drabbats lika hårt av de nya samhällsproblemen.
    På detta grundar jag min uppfattning.

    Men om du kan visa statistik som tydligt redogör för att jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lika stora nya samhällsproblem som vi i Sverige så är jag omgående beredd ändra min uppfattning.
    Visa i så fall gärna sådan statistik!
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-09-07 16:22:20 följande:
    Jag har gjort mitt bästa för att på ett seriöst sätt besvara dina frågor och försöka förklara för dig vad jag menar. Jag har verkligen försökt på bästa sätt berätta för dig vad som är min sanning.
    Men jag tror inte längre att du är ute efter min förklaring utan du är bara ute för att försöka nedvärdera och smutskasta mig?
    Du väljer bara att bemöta mig på ett tölpaktigt sätt och du bär dig åt som en drummel. Varför väljer du bemöta mig så? 
    Har jag bemött dig på ett sådant sätt???

    Har du bestämt att det är inte tillåtet ha en annan åsikt än du?

    Var skulle jag ha påstått att SD kommer med sanningen, var har jag dragit upp SD och deras sanningar? Citera gärna tack!

    Återigen är det väl påkallat att jag garanterar, lovar och svär:
    Jag har aldrig röstat på SD.
    Nej, du har inte svarat på vilka "sanningar" du så obskyrt talar om.

    Det är väl påkallat och jag garanterar, lovar och svär att jag aldrig har påstått att du har röstat på SD. Det var du som drog upp SD. Klicka på ett av dina inlägg och "Visa endast" så ser du det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-09-07 16:55:44 följande:
    Tack för att du tycker jag är rolig, det tar jag som en komplimang.

    Jo, att öppna skygglapparna är ett mycket vedertaget och vanligt sätt att beskriva t ex att någon behöver ha en öppnare och mera vidsynt syn. Alltså att inte vara så inskränkt i sitt synsätt utan att också vara öppen för andra intryck än bara strikt sina egna.
    Nej, man öppnar inte skygglappar. Seså ta till dig ny kunskap när den bjuds!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-09-04 14:47:02 följande:
    I dag säger politiska partier och enskilda politiker, liksom grannar och arbetskamrater, sådana saker som endast SD vågade säga för bara 5-6 år sedan.

    "den enda sanningen".

     dölja sanningen.

    "den enda sanningen"
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?