• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 2 Nov 14:59
    13883 visningar
    115 svar
    115
    13883

    Tror inte på att han inte har nå känslor

    Mannen jag har ett "förhållande" med säger att han inte har nå känslor för mig, men jag litar inte på de. Enligt han har vi inte ett förhållande utan en kk-relation. Men vi umgås precis som i ett förhållande, skillnaden mellan de och kk kanske är hårfin men ändå. Har träffat hans barn och hans mamma vet om mig också, så är de för mycket gos, vi gör så mycket annat och träffas utan sex. Nu vill han även para ihop en kompis med nån av mina kompisar.

    Vi har gått igenom så mycket, han har en jobbig separation i bagaget som jag har stöttat han igenom. Och jag tror att den är anledningen till att han säger att han inte har känslor och att han inte vill ha ett förhållande. Men vid 3 tillfällen har han efter några öl sagt att han hsr känslor, men va länge sen han sa de sist. Han vågar inte och va inställd från början att va singel många år. Han har varit där för mig när jag har haft de tufft med. Jag har försökt många gånger att gå vidare, men de går inte.

    Min magkänsla säger att de finns känslor där, och jag har inte fel! Jag känner han och de har varit flera saker han visst har ändrat sig om många månader senare. Tex va han helt inställd på att sälja huset, jag sa att han kommer ångra sig och visst blev de så, nu 9 månader senare ska han bo kvar. Har varit en del sånna saker, jag känner han och min magkänsla har rätt.

    Men vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor
  • Påven Johann­a
    Äldre 6 Nov 09:36
    #31
    Stårschan skrev 2015-11-06 09:10:59 följande:

    Men är det alltid du som kommer krypande tillbaka efter att ni har gjort slut? Eller kommer han och tjatar på dig om att komma tillbaka också?


    Det här verkar vara en ledtråd:

    "Jag har sagt upp kontakten flera gånger men de hålls inte (båda hållens fel)."

    Eftersom ts bara är "ett håll" så torde väl hennes KK vara det andra "hållet" som det talas om då. 
  • Stårsc­han
    Äldre 6 Nov 09:43
    #32
    Påven Johanna skrev 2015-11-06 09:36:44 följande:
    Det här verkar vara en ledtråd:

    "Jag har sagt upp kontakten flera gånger men de hålls inte (båda hållens fel)."

    Eftersom ts bara är "ett håll" så torde väl hennes KK vara det andra "hållet" som det talas om då. 
    Så sant. En mycket talande ledtråd som jag hade glömt. My bad.
  • Anonym (Y)
    Äldre 6 Nov 10:13
    #33
    Påven Johanna skrev 2015-11-06 09:36:44 följande:

    Det här verkar vara en ledtråd:

    "Jag har sagt upp kontakten flera gånger men de hålls inte (båda hållens fel)."

    Eftersom ts bara är "ett håll" så torde väl hennes KK vara det andra "hållet" som det talas om då. 


    Läste också det, skulle dock vara intressant att veta hur det är mera i praktiken. Går han "med" på att träffa TS när hon hör av sig, eller ringer han ofta o tjatar o trycker på? Om det nu spelar nån roll iofs.
  • Anonym (been there)
    Äldre 6 Nov 11:23
    #34

    Även om han tjatar på TS att komma tillbaka så betyder det inte att han har andra känslor än att vara kåt och att TS är bekväm att ha. Tyvärr.

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 7 Nov 13:11
    #35

    Det har aldrig varit nån av oss som har tjatat

    Jag fattar liksom inte, han är så mixad - säger en sak men beter sig tvärtemot. Igår skrev han och fråga om jag ville komma när han sluta jobbet på kvällen. Han sa att jag kunde åka hem till han tidigare, titta på tv och lägga mig och sova om jag blev trött. Har varit hemma själv vid han tidigare också och lagat mat. På fm tog vi en promenad innan han skulle iväg till jobbet. Han sa att jag gärna fick stanna hemma vid han, vila, kika på tv, värma mat. Han va faktiskt väldigt på om att han ville att jag skulle stanna. Tycker att de är jättekonstigt varför han vill de..

    Han är så omtänksam, överdrivet. Nämner jag tex att jag är hungrig så kan han ställa sig mitt i natten och laga mat. Jag får absolut inte frysa. Idag nämnde jag att jag hade huvudvärk, då fråga han var 10de minut hur de va, om vi verkligen skulle ta en promenad/om de blev värre.

  • Anonym (Y)
    Äldre 7 Nov 14:16
    #36

    Hur ofta åker du till honom resp. han till dig? Jag menar om det är mest den ene som åker till den andre.

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 7 Nov 15:10
    #37
    Anonym (Y) skrev 2015-11-07 14:16:11 följande:

    Hur ofta åker du till honom resp. han till dig? Jag menar om det är mest den ene som åker till den andre.


    Nu är de blivit att jag åker mest till han, men han skulle nog komma till mig om jag föreslog de istället. Fast han bor i hus på en underbar plats, har mer saker att göra och äta (i och med barn). Jag trivs helt super där och känner mig som hemma, så de är nog därför vi är vid han nu. Ibland brukar vi bara träffas för en promenad, då brukar vi träffas halvvägs nånstans
  • Anonym (Y)
    Äldre 7 Nov 16:46
    #38
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-07 15:10:07 följande:

    Nu är de blivit att jag åker mest till han, men han skulle nog komma till mig om jag föreslog de istället. Fast han bor i hus på en underbar plats, har mer saker att göra och äta (i och med barn). Jag trivs helt super där och känner mig som hemma, så de är nog därför vi är vid han nu. Ibland brukar vi bara träffas för en promenad, då brukar vi träffas halvvägs nånstans


    Ja men prova att föreslå att han kommer hem till dig nån dag istället, antar att han varit hemma hos dig nån gång iaf? Vill han inte det den gången, eller nästa, eller nästa så blir det ju väldigt tydligt att det bara ska va på hans villkor.
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 01:30
    #39
    Anonym (Y) skrev 2015-11-07 16:46:21 följande:

    Ja men prova att föreslå att han kommer hem till dig nån dag istället, antar att han varit hemma hos dig nån gång iaf? Vill han inte det den gången, eller nästa, eller nästa så blir det ju väldigt tydligt att det bara ska va på hans villkor.


    Ja han har varit vid mig hur mycket som helst, varit själv på morgonen när jag har åkt till jobbet. Han känner sig som hemma här. Men ska absolut säga att han kan komma hit nästa gång
  • Anonym (been there)
    Äldre 8 Nov 11:06
    #40
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-08 01:30:06 följande:
    Ja han har varit vid mig hur mycket som helst, varit själv på morgonen när jag har åkt till jobbet. Han känner sig som hemma här. Men ska absolut säga att han kan komma hit nästa gång
    Passa då också på att ta diskussionen Förklara att du verkligen inte vill ha det så här längre och att han måste respektera det. Antingen klurar han ut vad han vill ha eller så ses ni inte mer. När han vet är han välkommen att höra av sig, aj det vill säga, om han vill samma sak som du...

    Grejen är att män inte alltid vet vad de vill ha förrän de förlorar det.
    Då kommer de rännandes och vill helt plötsligt.

    MEN då måste du vara beredd på att säga nej om han försöker få igång samma skit som nu.
Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor