• Anonym (förtv­ivlad)
    Äldre 2 Nov 14:59
    13878 visningar
    115 svar
    115
    13878

    Tror inte på att han inte har nå känslor

    Mannen jag har ett "förhållande" med säger att han inte har nå känslor för mig, men jag litar inte på de. Enligt han har vi inte ett förhållande utan en kk-relation. Men vi umgås precis som i ett förhållande, skillnaden mellan de och kk kanske är hårfin men ändå. Har träffat hans barn och hans mamma vet om mig också, så är de för mycket gos, vi gör så mycket annat och träffas utan sex. Nu vill han även para ihop en kompis med nån av mina kompisar.

    Vi har gått igenom så mycket, han har en jobbig separation i bagaget som jag har stöttat han igenom. Och jag tror att den är anledningen till att han säger att han inte har känslor och att han inte vill ha ett förhållande. Men vid 3 tillfällen har han efter några öl sagt att han hsr känslor, men va länge sen han sa de sist. Han vågar inte och va inställd från början att va singel många år. Han har varit där för mig när jag har haft de tufft med. Jag har försökt många gånger att gå vidare, men de går inte.

    Min magkänsla säger att de finns känslor där, och jag har inte fel! Jag känner han och de har varit flera saker han visst har ändrat sig om många månader senare. Tex va han helt inställd på att sälja huset, jag sa att han kommer ångra sig och visst blev de så, nu 9 månader senare ska han bo kvar. Har varit en del sånna saker, jag känner han och min magkänsla har rätt.

    Men vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 12:06
    #61
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2015-11-09 11:52:20 följande:

    Men varför kommunicera via SMS??? Öppnar ju för hur mycket tolkningar som helst. Väx upp, prata med varandra. Oerhört fegt beteende.

    Förbered dig på att han säkert kommer vara väldigt luddig i vad han vill och hur ni ska gå vidare, och du verkar ju vilja läsa in och tolka saker på ditt eget sätt vilket gör att jag tror du efter ert samtal kommer känna dig hoppfull, men i realiteten kommer ingenting att ändras. Som jag tolkar det så

    1. nej han vill inte  ha fler barn

    2. han är inte redo att ge sig in i ett nytt förhållande

    3. han kommer säga precis det som behövs för att du ska stanna kvar, han kommer ge dig ett litet halmstrå som du kommer hugga men ingenting kommer sedan i verkligheten förändras.

    Så lägg inte det här beslutet hos honom. Tänk igenom ordentligt vad DU vill och vad som är viktigt för DIG. Om han inte vill ge dig det eller besked kring hur han ställer sig till dina behov så gå vidare. Han är inte den sista mannen på jorden vet du.


    Ja vi ska prata imorgon, vet dock inte hur bra de kommer gå eftersom jag har väldigt svårt att få fram nåt när jag är ledsen. Jag ville som sagt träffas igår för att prata, håller med helt om att sms inte funkar

    Du har nog rätt

    Jag känner mig iallafall bestämd på vad jag vill, och blir det inte så så kommer jag inte fortsätta träffa han. Allt eller inget blir de. Nu verkar ju han förstå hur jobbigt det är för mig också.
  • Äldre 9 Nov 12:15
    #62
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 11:06:37 följande:

    Visst förstår jag att han tycker de är jobbigt, men han förstår varför jag tycker att det är jobbigt och jag blir som jag blir då, han vet hur jag är.

    Igår uppfatta han mig som tjatig ja, vilket jag var och jobbig med. Men han har kunnat släppa mig lika lite som jag kan släppa han. Han har aldrig sagt att han vill sluta träffas, de kom upp igår att han tycker att de nog är bäst att avsluta. Det är hans vilja om att träffas imorgon och prata om vi ska avsluta de. Fattar inte de där OM, eller att vi ska glömma "det här" och träffas i veckan. Förvirrande.. Men de va väl bara dåliga formuleringar från han.

    De är klart att jag förstår att de blir jobbigt för han, jag tycker att de är extremt jobbigt och de påverkar ju han med för jag är dålig på att hålla de för mig själv.. Jag försöker bli bättre, men grubblar mycket.


    Det förstår jag, och han kanske säger till dig att han förstår. Men har man inte "rätt" känslor för någon så tröttnar man ju på tjatet, så för din egen skull så tycker jag att du slutar höra av dig helt. Lite för att återfå din heder igen.
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 12:31
    #63
    Zarch skrev 2015-11-09 12:15:02 följande:

    Det förstår jag, och han kanske säger till dig att han förstår. Men har man inte "rätt" känslor för någon så tröttnar man ju på tjatet, så för din egen skull så tycker jag att du slutar höra av dig helt. Lite för att återfå din heder igen.


    Ja men även om man förstår är de klart att de är tröttsamt, det blir det med eller utan känslor. Min heder är på plats, jag tycker inte att jag har reagerat konstigt eller fel med tanke på alla mixade signaler han sänder jämt. Jag har aldrig bönat och bett han om nånting, han har varit välkommen att gå. Han vill träffas och prata imorgon, med tanke på hur ledsen jag kommer vara så lär min heder, iallafall min stolthet, försvinna då. Spela roll? Jag kommer iallafall inte försöka få han att stanna mot sin vilja.
  • Stårsc­han
    Äldre 9 Nov 12:44
    #64
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 11:46:29 följande:
    Nej jag vet att de inte skulle ge mig hopp, va inte så jag tog de. Om han är konflikträdd borde han väl ha tagit de på sms? Jag gör de inte svårt att avsluta, men jag har gjort de svårt för han att fortsätta ha den där kravlöst relationen han ville ha. Har varit jobbigt på och ärlig med va jag vill, dryg kan jag erkänna. Men han har inte velat avsluta, de tog han upp nu. Då höll jag med och ville komma direkt för att få slut på de. Men de ville han ju inte heller.
    Men han tog det ju per sms, och så tjatade du dig till att ni skulle träffas, trots att han skrev att ni skulle avsluta...
  • Äldre 9 Nov 12:56
    #65

    Grabben är inte intresserad av det du är.

    Släpp det och gå vidare.

    Han har ju sagt vad han vill.

  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 13:01
    #66
    Stårschan skrev 2015-11-09 12:44:59 följande:

    Men han tog det ju per sms, och så tjatade du dig till att ni skulle träffas, trots att han skrev att ni skulle avsluta...


    Nja han skrev att han gärna träffas på tisdag, jag tjatade efter det om att träffas igår för att avsluta det
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 13:26
    #67

    Jag tycker att allt känns väldigt jobbigt, också jobbigt att träffas imorgon om de bara är för att dumpa mig. Men det är ju bättre att prata, verkligen prata ut och sen gå vidare.

    Jag försöker stå emot med all kraft att skriva till han nu, inget blir väl bättre av de (därför skriver jag här istället) Jag skulle vilja säga att jag tycker att han aldrig har gett mig en rättvis chans med att gå in med sin inställning från början, vi har inte fått en ärlig chans. Så vill jag fråga om det när "om"et, även om de säkert inte är nåt så hakar jag upp mig på de. Men allt kan väl vänta tills imorgon. Va ska jag göra?

    Jag kan inte sluta hoppas, även fast jag vet hur jävla korkat de är. Vi har haft de hur bra som helst, precis som ett förhållande, så känns så tråkigt att de ska bli såhär. Efter 1 år blir det väldigt konstigt, för mig är det helt knäppt att inte se han i framtiden. Jag vet att jag kommer gå vidare, det finns andra. Men som sagt är de bara knäppt

  • Anonym (-lool­-)
    Äldre 9 Nov 13:44
    #68
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 13:26:15 följande:

    Jag tycker att allt känns väldigt jobbigt, också jobbigt att träffas imorgon om de bara är för att dumpa mig. Men det är ju bättre att prata, verkligen prata ut och sen gå vidare.

    Jag försöker stå emot med all kraft att skriva till han nu, inget blir väl bättre av de (därför skriver jag här istället) Jag skulle vilja säga att jag tycker att han aldrig har gett mig en rättvis chans med att gå in med sin inställning från början, vi har inte fått en ärlig chans. Så vill jag fråga om det när "om"et, även om de säkert inte är nåt så hakar jag upp mig på de. Men allt kan väl vänta tills imorgon. Va ska jag göra?

    Jag kan inte sluta hoppas, även fast jag vet hur jävla korkat de är. Vi har haft de hur bra som helst, precis som ett förhållande, så känns så tråkigt att de ska bli såhär. Efter 1 år blir det väldigt konstigt, för mig är det helt knäppt att inte se han i framtiden. Jag vet att jag kommer gå vidare, det finns andra. Men som sagt är de bara knäppt


    Vad menar du, gett dig en rättvis och ärlig chans? Han trodde kanske att ni var mer överens än vad ni var, om vilken typ av förhållande ni hade. Han vill ju inte bilda någon ny familj, det mest ärliga han kan göra då är att släppa taget om dig. Men då måste också du göra detsamma, hur ledsen du än är och hur jobbigt det än känns.
  • Äldre 9 Nov 13:45
    #69
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 12:31:34 följande:

    Ja men även om man förstår är de klart att de är tröttsamt, det blir det med eller utan känslor. Min heder är på plats, jag tycker inte att jag har reagerat konstigt eller fel med tanke på alla mixade signaler han sänder jämt. Jag har aldrig bönat och bett han om nånting, han har varit välkommen att gå. Han vill träffas och prata imorgon, med tanke på hur ledsen jag kommer vara så lär min heder, iallafall min stolthet, försvinna då. Spela roll? Jag kommer iallafall inte försöka få han att stanna mot sin vilja.


    Jag förstår vad du menar men jag står fast vid att du bör skita i att träffa honom och "prata ut". Du borde ha bölat ur och gått vidare när han sa att han inte hade känslor för dig, så utsätt dig inte för en till diss. Det är ju som att ännu en gång sätta handen på en skållhet platta.

    Kom ihåg vad jag skrev till dig, du kan börja framstå som en stalker. En man som hade betett sig på samma sätt som du just nu hade jag blivit lite småskrämd av, ha det i bakhuvudet. Man ska alltid vara självkritisk.
  • Anonym (förtv­ivlad) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 14:01
    #70
    Anonym (-lool-) skrev 2015-11-09 13:44:00 följande:

    Vad menar du, gett dig en rättvis och ärlig chans? Han trodde kanske att ni var mer överens än vad ni var, om vilken typ av förhållande ni hade. Han vill ju inte bilda någon ny familj, det mest ärliga han kan göra då är att släppa taget om dig. Men då måste också du göra detsamma, hur ledsen du än är och hur jobbigt det än känns.


    Jag menar väl att om man går in i nåt med den inställningen han gjorde så är det inte konstigt att man inte ser en framtid. Orättvist för jag hade ingen chans då, man kan inte vara negativ till en framtid, man måste ju våga tänka sig en framtid för att de ska bli nåt.

    Jag berättade för han redan i våras att jag började få känslor. Vi hade efter det ingen kontakt på 1-2 månader. Då kom han tillbaka. Jag skällde ut han för hans beteende, va klar och tydlig över att jag inte ville ha en kk. Sen hade vi en perfekt sommar, ett förhållande där vi t.om gjorde saker med barnen. Det har varit upp och ner, jag har alltid varit så tydlig med vad jag känner och vill. Han har då sagt att han inte vill ha nå seriöst, men samtidigt har han sänt alla mixade signaler. Hur vi umgås, med barnen, allt. När man har känslor spelar de ju ingen roll va nån säger om hela beteendet säger en annan sak, det man vill ha..
Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor