• Anonym (förtvivlad)

    Tror inte på att han inte har nå känslor

    Mannen jag har ett "förhållande" med säger att han inte har nå känslor för mig, men jag litar inte på de. Enligt han har vi inte ett förhållande utan en kk-relation. Men vi umgås precis som i ett förhållande, skillnaden mellan de och kk kanske är hårfin men ändå. Har träffat hans barn och hans mamma vet om mig också, så är de för mycket gos, vi gör så mycket annat och träffas utan sex. Nu vill han även para ihop en kompis med nån av mina kompisar.

    Vi har gått igenom så mycket, han har en jobbig separation i bagaget som jag har stöttat han igenom. Och jag tror att den är anledningen till att han säger att han inte har känslor och att han inte vill ha ett förhållande. Men vid 3 tillfällen har han efter några öl sagt att han hsr känslor, men va länge sen han sa de sist. Han vågar inte och va inställd från början att va singel många år. Han har varit där för mig när jag har haft de tufft med. Jag har försökt många gånger att gå vidare, men de går inte.

    Min magkänsla säger att de finns känslor där, och jag har inte fel! Jag känner han och de har varit flera saker han visst har ändrat sig om många månader senare. Tex va han helt inställd på att sälja huset, jag sa att han kommer ångra sig och visst blev de så, nu 9 månader senare ska han bo kvar. Har varit en del sånna saker, jag känner han och min magkänsla har rätt.

    Men vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor
  • Anonym (förtvivlad)
    Zarch skrev 2015-11-09 13:45:41 följande:

    Jag förstår vad du menar men jag står fast vid att du bör skita i att träffa honom och "prata ut". Du borde ha bölat ur och gått vidare när han sa att han inte hade känslor för dig, så utsätt dig inte för en till diss. Det är ju som att ännu en gång sätta handen på en skållhet platta.

    Kom ihåg vad jag skrev till dig, du kan börja framstå som en stalker. En man som hade betett sig på samma sätt som du just nu hade jag blivit lite småskrämd av, ha det i bakhuvudet. Man ska alltid vara självkritisk.


    Jag kommer träffa han, jag behöver det. Kommer inte kunna släppa det annars. Jag ser de inte som dig, "ännu en diss". Vi ska prata. Jag känner han tillräcklig väl och litar på han för att blotta mig så..
  • Anonym (-lool-)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:01:28 följande:
    Jag menar väl att om man går in i nåt med den inställningen han gjorde så är det inte konstigt att man inte ser en framtid. Orättvist för jag hade ingen chans då, man kan inte vara negativ till en framtid, man måste ju våga tänka sig en framtid för att de ska bli nåt.

    Jag berättade för han redan i våras att jag började få känslor. Vi hade efter det ingen kontakt på 1-2 månader. Då kom han tillbaka. Jag skällde ut han för hans beteende, va klar och tydlig över att jag inte ville ha en kk. Sen hade vi en perfekt sommar, ett förhållande där vi t.om gjorde saker med barnen. Det har varit upp och ner, jag har alltid varit så tydlig med vad jag känner och vill. Han har då sagt att han inte vill ha nå seriöst, men samtidigt har han sänt alla mixade signaler. Hur vi umgås, med barnen, allt. När man har känslor spelar de ju ingen roll va nån säger om hela beteendet säger en annan sak, det man vill ha..
    Han har kanske varit oärlig med dig, som har låtit dig tro (?) att det finns hopp om en framtid när han har känt till dina känslor, men att han skulle vara skyldig dig en ärlig chans till en framtid tillsammans, det håller jag inte med om.

    Han är vad, 38? Om jag hade varit singel vid 38 och hade barn varannan vecka, det hade inte funnits på kartan att jag hade övervägt att börja på en ny kula med någon som ville ha egna barn i framtiden, för att gå igenom småbarnsåren igen. Aldrig i helvete, där har min dörr stängts. Påklädningar, frukostbråk, bråk i hallen, lämning, hämtning, magsjukor, förkylningar, förhandlingar - ingenting kunde få mig att vilja göra om det, ingenting. Jag tror som sagt att du underskattar både åldersskillnaden mellan er och kraften i viljan att aldrig aldrig aldrig mer gå igenom det.

    Däremot hade jag gärna tackat ja till lite kravlöst sex och närhet från en person som är villig att ha ett kk-förhållande med mig. Kommer det varma känslor på det, inga problem. Är det någon som trivs med barnen, ännu bättre. Men där går gränsen.
  • Kjell2

    TS: Klart han har känslor för dig. Han tycker om dig, uppskattar ditt sällskap, trivs att leka familjeliv, gillar att göra roliga saker med dig mm. Men han ser ingen framtiden med dig och framförallt, han vill inte ha barn. Resten uppskattar han.

    Då ett långsiktgt förhållande och barn är viktigt för dig så går det inte ihop för eller senare. Visst, ni kan fortsätta träffas, och han skulle säkert gilla det, men slutresultatet blir ändå det samma, inga barn och till sist tar det slut.

    Alla signaler du får från honom är att han gärna fortsätter träffa dig och ha skoj men det är inte samma sak som att han vill leva med dig för all framtid och skaffa barn med dig.

    Det enda vettig du kan göra är att ringa honom och säg att ni aldrig mer kommer ses och att ni nu går vidare med era respektive liv. Någon framtid tillsammans har ni inte.

  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (-lool-) skrev 2015-11-09 14:10:40 följande:

    Han har kanske varit oärlig med dig, som har låtit dig tro (?) att det finns hopp om en framtid när han har känt till dina känslor, men att han skulle vara skyldig dig en ärlig chans till en framtid tillsammans, det håller jag inte med om.

    Han är vad, 38? Om jag hade varit singel vid 38 och hade barn varannan vecka, det hade inte funnits på kartan att jag hade övervägt att börja på en ny kula med någon som ville ha egna barn i framtiden, för att gå igenom småbarnsåren igen. Aldrig i helvete, där har min dörr stängts. Påklädningar, frukostbråk, bråk i hallen, lämning, hämtning, magsjukor, förkylningar, förhandlingar - ingenting kunde få mig att vilja göra om det, ingenting. Jag tror som sagt att du underskattar både åldersskillnaden mellan er och kraften i viljan att aldrig aldrig aldrig mer gå igenom det.

    Däremot hade jag gärna tackat ja till lite kravlöst sex och närhet från en person som är villig att ha ett kk-förhållande med mig. Kommer det varma känslor på det, inga problem. Är det någon som trivs med barnen, ännu bättre. Men där går gränsen.


    Nej skyldig mig är han väl inte. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag menar med det..

    Jag förstår självklart att man känner så. Men man umgås inte som vi har gjort, inte när man vet att den andra har känslor och vill ha barn. Jag tror att han har känslor med, men att de är säkert som du säger med att börja om på ny kula. Jag skulle vilja prata och komma fram till nån lösning, men är ju ganska omöjligt..
  • Anonym (-lool-)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:21:25 följande:
    Nej skyldig mig är han väl inte. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag menar med det..

    Jag förstår självklart att man känner så. Men man umgås inte som vi har gjort, inte när man vet att den andra har känslor och vill ha barn. Jag tror att han har känslor med, men att de är säkert som du säger med att börja om på ny kula. Jag skulle vilja prata och komma fram till nån lösning, men är ju ganska omöjligt..
    Problemet är att du bedömer hans beteende efter dina egna normer, från din egen förståelsehorisont.  Jag tror inte att ni kommer att komma fram till någon lösning som är tillfredsställande för dig, tyvärr.
  • Anonym (förtvivlad)
    Kjell2 skrev 2015-11-09 14:12:07 följande:

    TS: Klart han har känslor för dig. Han tycker om dig, uppskattar ditt sällskap, trivs att leka familjeliv, gillar att göra roliga saker med dig mm. Men han ser ingen framtiden med dig och framförallt, han vill inte ha barn. Resten uppskattar han.

    Då ett långsiktgt förhållande och barn är viktigt för dig så går det inte ihop för eller senare. Visst, ni kan fortsätta träffas, och han skulle säkert gilla det, men slutresultatet blir ändå det samma, inga barn och till sist tar det slut.

    Alla signaler du får från honom är att han gärna fortsätter träffa dig och ha skoj men det är inte samma sak som att han vill leva med dig för all framtid och skaffa barn med dig.

    Det enda vettig du kan göra är att ringa honom och säg att ni aldrig mer kommer ses och att ni nu går vidare med era respektive liv. Någon framtid tillsammans har ni inte.


    Är väl så..
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (-lool-) skrev 2015-11-09 14:24:31 följande:

    Problemet är att du bedömer hans beteende efter dina egna normer, från din egen förståelsehorisont.  Jag tror inte att ni kommer att komma fram till någon lösning som är tillfredsställande för dig, tyvärr.


    Nej det är väl väldigt stor sannolikhet att vi inte kommer komma dit jag vill. Men jag vill iallafall prata ut, så jag iallafall kan få ett avslut och kan gå vidare. Så jag känner att det här är "klart", färdigkämpat. Det kommer ju bli otroligt jobbigt. Men jag kan ju inte fortsätta såhär, de knäcker mig totalt.

    Så jag vill prata, jag kommer gå in med ett "allt eller inget"-förslag. Och jag vet att det troligtvis blir inget då, även om jag korkat nog hoppas. Jag inbillar väl mig lite att vi kommer prata oss fram till nån jättebra lösning, men vet ju att de inte finns nån. Imorgon vet jag ju de till 100% sen iallafall, kan släppa sen..
  • Kjell2
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:32:13 följande:

    Nej det är väl väldigt stor sannolikhet att vi inte kommer komma dit jag vill. Men jag vill iallafall prata ut, så jag iallafall kan få ett avslut och kan gå vidare. Så jag känner att det här är "klart", färdigkämpat. Det kommer ju bli otroligt jobbigt. Men jag kan ju inte fortsätta såhär, de knäcker mig totalt.

    Så jag vill prata, jag kommer gå in med ett "allt eller inget"-förslag. Och jag vet att det troligtvis blir inget då, även om jag korkat nog hoppas. Jag inbillar väl mig lite att vi kommer prata oss fram till nån jättebra lösning, men vet ju att de inte finns nån. Imorgon vet jag ju de till 100% sen iallafall, kan släppa sen..


    Eller så pratar du en massa och gråter lite. Han säger något diffust som du tolkar som framtidshopp. Nästa helg när han känner sig uttråkad/ensam/hungrig/kåt så hör han av sig och du kommer farande som en raket.

    Sen samma visa igen.

    Been there, done that.
  • Anonym (förtvivlad)
    Kjell2 skrev 2015-11-09 14:40:23 följande:

    Eller så pratar du en massa och gråter lite. Han säger något diffust som du tolkar som framtidshopp. Nästa helg när han känner sig uttråkad/ensam/hungrig/kåt så hör han av sig och du kommer farande som en raket.

    Sen samma visa igen.

    Been there, done that.


    Jag kan inte prata när jag gråter ;) seriöst nu, jag kan inte de.. blir nog massa tårar och lite prat från min sida. Jag tror inte att de blir så nu, han verkar äntligen ha förstått hur dåligt jag mår. Och om jag bryter ihop imorgon kommer han inte höra av sig mer om vi säger att de är avslutat. Det har varit så ja, men som sagt förstår han nu hur ledsen jag är och då tror jag inte att han gör de. Men man ska väl aldrig säga aldrig..
  • Kjell2
    Anonym (förtvivlad) skrev 2015-11-09 14:47:51 följande:

    Jag kan inte prata när jag gråter ;) seriöst nu, jag kan inte de.. blir nog massa tårar och lite prat från min sida. Jag tror inte att de blir så nu, han verkar äntligen ha förstått hur dåligt jag mår. Och om jag bryter ihop imorgon kommer han inte höra av sig mer om vi säger att de är avslutat. Det har varit så ja, men som sagt förstår han nu hur ledsen jag är och då tror jag inte att han gör de. Men man ska väl aldrig säga aldrig..


    Men vad spelar det för roll vad han gör? Det viktiga, och det som räcker, är att du bryter.
Svar på tråden Tror inte på att han inte har nå känslor