• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-09-06 10:00:39 följande:

    Jaja,  men det parti som jag uppfattat att du stödjer föreslår massiva sänkningar av statsbidragen till kommuner och landsting vilket kommer att drabba välfärden. det måste du förstå.


    Jag har i ärlighetens namn ingen aning om vad det parti jag röstade på sist vill göra med skatterna och statsbidragen men jag utgår från att de vill hålla dem låga - eftersom det är vad Alliansen haft som åsikt förr.

    .
    Vad gäller SD, som du naturligtvis vill skriva om även i denna tråd, så är det där taget ur sitt sammanhang. Deras teori är att med sänkta kostnader för invandringen så minskar behovet av statliga bidrag till kommuner och landsting. Det är alltså inte så att välfärden får mindre pengar som du vill antyda.


  • KillBill

    Regeringen har sedan ett år tillbaka ökat investeringar på järnvägsunderhållet mot tidigare års nivåer.  I fjol blev det 0,6 miljarder och o år blir det 1,24 miljarder extra. I förra veckan aviserade man ännu större investeringar kommer göras på Järnvägsunderhållet och fick beröm tom från moderaterna (som under sin tid vid makten satsade alltför lite på järnvägsunderhållet).


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-06 17:04:29 följande:
    Jag har i ärlighetens namn ingen aning om vad det parti jag röstade på sist vill göra med skatterna och statsbidragen men jag utgår från att de vill hålla dem låga - eftersom det är vad Alliansen haft som åsikt förr.

    .
    Vad gäller SD, som du naturligtvis vill skriva om även i denna tråd, så är det där taget ur sitt sammanhang. Deras teori är att med sänkta kostnader för invandringen så minskar behovet av statliga bidrag till kommuner och landsting. Det är alltså inte så att välfärden får mindre pengar som du vill antyda.
    Du borde faktiskt läsa tokstollarna i SDs budget för år 2016-2019. Det är faktiskt helt makalös läsning. eller vad säger du om följande:

    - Mindre utlandsbistånd
    - Sänkta barnbidrag
    - Sänkt bostadsbidrag
    - Mindre pengar till funktionshindrade barn
    - Mindre pengar till lönebidrag i Samhall (drabbar funktionsdrabbad och handikappade)
    - Mindre satsningar på arbetsmarknaden
    - Sänkta bidrag till lärarlöner
    - Sänkta satningar för att få fler anställda i lågstadiet
    - Sänkt stöd till vuxenutvildningen
    - Sänkt stöd till energieffektiviseringar
    - Sänkt kommunstöd för bostadsbyggande
    - Sänkt investeringsstöd för anordnande av hyreshus och studentbostäder
    - Sänkta klimatinvesteringar
    - Sänkt ersättning till LSS (assistansersättning etc)
    - Sänkt statsbidrag till kommunerna (med 87 miljarder!)skulle drabba kommunala vetrksamheter såsom skola och hemtjänst mycket hårt

    Här kan man läsa mer:polimasaren.se/analys-av-sds-budget-2016/


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-09-13 21:55:53 följande:
    Du borde faktiskt läsa tokstollarna i SDs budget för år 2016-2019. Det är faktiskt helt makalös läsning. eller vad säger du om följande:

    - Mindre utlandsbistånd
    - Sänkta barnbidrag
    - Sänkt bostadsbidrag
    - Mindre pengar till funktionshindrade barn
    - Mindre pengar till lönebidrag i Samhall (drabbar funktionsdrabbad och handikappade)
    - Mindre satsningar på arbetsmarknaden
    - Sänkta bidrag till lärarlöner
    - Sänkta satningar för att få fler anställda i lågstadiet
    - Sänkt stöd till vuxenutvildningen
    - Sänkt stöd till energieffektiviseringar
    - Sänkt kommunstöd för bostadsbyggande
    - Sänkt investeringsstöd för anordnande av hyreshus och studentbostäder
    - Sänkta klimatinvesteringar
    - Sänkt ersättning till LSS (assistansersättning etc)
    - Sänkt statsbidrag till kommunerna (med 87 miljarder!)skulle drabba kommunala vetrksamheter såsom skola och hemtjänst mycket hårt

    Här kan man läsa mer:polimasaren.se/analys-av-sds-budget-201 6/


    Om du nu absolut vill prata SD igen *suck* och lägger ned en sådan möda på att ställa upp ett inlägg ...

    ... vore det inte bättre att du då hänvisade direkt till SD:s budgetmotion, med tillhörande förklaringar till budgetposterna, istället för till en hemsida där ett gäng vänsteraktivister "analyserar" SD:s budget?

    https://sd.se/wp-content/uploads/2014/09/SDbudgetprop2016.pdf
    SD.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-14 07:38:49 följande:
    Du borde faktiskt läsa tokstollarna i SDs budget för år 2016-2019. Det är faktiskt helt makalös läsning. eller vad säger du om följande:

    - Mindre utlandsbistånd
    - Sänkta barnbidrag
    - Sänkt bostadsbidrag
    - Mindre pengar till funktionshindrade barn
    - Mindre pengar till lönebidrag i Samhall (drabbar funktionsdrabbad och handikappade)
    - Mindre satsningar på arbetsmarknaden
    - Sänkta bidrag till lärarlöner
    - Sänkta satningar för att få fler anställda i lågstadiet
    - Sänkt stöd till vuxenutvildningen
    - Sänkt stöd till energieffektiviseringar
    - Sänkt kommunstöd för bostadsbyggande
    - Sänkt investeringsstöd för anordnande av hyreshus och studentbostäder
    - Sänkta klimatinvesteringar
    - Sänkt ersättning till LSS (assistansersättning etc)
    - Sänkt statsbidrag till kommunerna (med 87 miljarder!)skulle drabba kommunala vetrksamheter såsom skola och hemtjänst mycket hårt

    Här kan man läsa mer:polimasaren.se/analys-av-sds-budget-201 6/


    Om du nu absolut vill prata SD igen *suck* och lägger ned en sådan möda på att ställa upp ett inlägg ...

    ... vore det inte bättre att du då hänvisade direkt till SD:s budgetmotion, med tillhörande förklaringar till budgetposterna, istället för till en hemsida där ett gäng vänsteraktivister "analyserar" SD:s budget?

    https://sd.se/wp-content/uploads/2014/09/SDbudgetprop2016.pdf
    SD.
    Varenda klipp som kommenteras i min länk är hämtat från SDs budget som du nu länkar till. Stämmer inte se uppuppgifter som jag listar i mitt inlägg? I så fall bör du tala om vilja uppgifter som inte stämmer!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-09-13 21:39:30 följande:

    Regeringen har sedan ett år tillbaka ökat investeringar på järnvägsunderhållet mot tidigare års nivåer.  I fjol blev det 0,6 miljarder och o år blir det 1,24 miljarder extra. I förra veckan aviserade man ännu större investeringar kommer göras på Järnvägsunderhållet och fick beröm tom från moderaterna (som under sin tid vid makten satsade alltför lite på järnvägsunderhållet).


    Inte nog med att regeringen inte klarar av att finansierar det behövliga underhållet.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=4582925

    Man plundrar dessutom trafikbolaget (SJ) på pengar för att täcka hål i statsbudgeten på andra håll.
    http://www.ltz.se/jamtland/ostersund/regeringen-plockar-1-7-miljarder-kronor-i-vinst-ur-sj-asling-rasar-superhyckleri

    Tack för den käftsmällen, sossarna.

    Prioriteringar.

  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-09-14 07:42:33 följande:
    Varenda klipp som kommenteras i min länk är hämtat från SDs budget som du nu länkar till. Stämmer inte se uppuppgifter som jag listar i mitt inlägg? I så fall bör du tala om vilja uppgifter som inte stämmer!
    Varenda text du lagt tiden på att kopiera in saknar sin kontext, SD:s förklaringar i dokumentet som är på totalt 170 sidor.

    Frågan är varför du länkar till en "analys" av vänsteraktivister när du istället kan visa på helheten?

    .
    Det är ungefär som när du "råkade tappa bort" delar av ett citat mitt i själva texten för ett tag sedan.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-14 07:51:39 följande:
    Varenda text du lagt tiden på att kopiera in saknar sin kontext, SD:s förklaringar i dokumentet som är på totalt 170 sidor.

    Frågan är varför du länkar till en "analys" av vänsteraktivister när du istället kan visa på helheten?

    .
    Det är ungefär som när du "råkade tappa bort" delar av ett citat mitt i själva texten för ett tag sedan.
    Jag har redan länkat till andra källor (#873) som också sågar SDs budget vid fotknölarna. Återigen, vilja av punkterna i mitt inlägg #880 menar du inte stämmer?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2016-09-14 07:47:46 följande:
    Inte nog med att regeringen inte klarar av att finansierar det behövliga underhållet.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

    Man plundrar dessutom trafikbolaget (SJ) på pengar för att täcka hål i statsbudgeten på andra håll.
    www.ltz.se/jamtland/ostersund/regeringen-ploc...

    Tack för den käftsmällen, sossarna.

    Prioriteringar.

    Hahaha, så typiskt... Alliansen kapar skatteintäkterna, men det är sossarnas fel att det saknas pengar i kassan? Logik at its finest!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna