• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-09-19 18:41:40 följande:
    Nåja, nu behöver vi inte bli otrevliga i tonen om du inte insisterar men visst, när det gäller att få dig att ta till sig fakta så ligger det nog bortom min förmåga vad det verkar.
    KillBill skrev 2016-09-19 18:22:23 följande:Du menar alltså att vi ska gottskriva effekterna av flyktingkatastrofen på alliansen?


    Alliansen har ett avgjort ansvar för den migrations-katastrof vi drabbats av ja. Deras uppgörelse med MP hjälpte inte till.

    Sedan ligger det avgörande ansvaret på alla de politiker som inte ens 2015 klarade av att sätta stopp i tid, eller utnyttja Dublinförordningen.
    Men du anser att alliansen är ansvarig för statsbudgeten utveckling till utgången av 2015 dvs under den tid som du menar att alliansens budget gällde?
  • K Markatta

    www.sydsvenskan.se/2016-09-19/antalet-bilbrander-uppe-pa-rekordnivaer

    Under sommaren har bilbränderna avlöst varandra i Malmö och pressat både polis och räddningstjänst hårt. Samtidigt har myndigheterna noga understrukit att bilbränderna trots allt minskat sedan 2009 då kravaller rasade i Rosengård.

    Tills nu. Bara i helgen skadades 32 bilar i Malmö. Flertalet totalförstördes, andra klarade sig med inslagna rutor och annan skadegörelse.

    Statistik från räddningstjänsten visar att de gjort lika många utryckningar till bilbränder hittills i år som under hela rekordåret 2009.

  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-09-19 23:33:42 följande:

    www.sydsvenskan.se/2016-09-19/antalet-bilbrander-uppe-pa-rekordnivaer

    Under sommaren har bilbränderna avlöst varandra i Malmö och pressat både polis och räddningstjänst hårt. Samtidigt har myndigheterna noga understrukit att bilbränderna trots allt minskat sedan 2009 då kravaller rasade i Rosengård.

    Tills nu. Bara i helgen skadades 32 bilar i Malmö. Flertalet totalförstördes, andra klarade sig med inslagna rutor och annan skadegörelse.

    Statistik från räddningstjänsten visar att de gjort lika många utryckningar till bilbränder hittills i år som under hela rekordåret 2009.


    Debilvänstern kommer inte att bry sig förrän bränderna spritt sig till deras garage. Tills dess kommer det fortsätta med svammel som "jamen 5 miljoner bilar har inte brunnit. "
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-09-20 05:27:19 följande:
    Debilvänstern kommer inte att bry sig förrän bränderna spritt sig till deras garage. Tills dess kommer det fortsätta med svammel som "jamen 5 miljoner bilar har inte brunnit. "
    Så sant!

    Vare sig debilvänstern eller skrikhögern har några lösningar på hur man ska komma tillrätta med företeelser som bilbränder.

    Vilken är din lösning - en nattmössestat?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Ascendere
    Kung Markatta skrev 2016-09-19 23:33:42 följande:

    www.sydsvenskan.se/2016-09-19/antalet-bilbrander-uppe-pa-rekordnivaer

    Under sommaren har bilbränderna avlöst varandra i Malmö och pressat både polis och räddningstjänst hårt. Samtidigt har myndigheterna noga understrukit att bilbränderna trots allt minskat sedan 2009 då kravaller rasade i Rosengård.

    Tills nu. Bara i helgen skadades 32 bilar i Malmö. Flertalet totalförstördes, andra klarade sig med inslagna rutor och annan skadegörelse.

    Statistik från räddningstjänsten visar att de gjort lika många utryckningar till bilbränder hittills i år som under hela rekordåret 2009.


    Jamen det beror bara på att ekonomin går så bra att fler har råd att skaffa bil, dvs det är fler bilar nu så relativt sett har bilbränderna minskat!

    (OBS kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm)
  • Ascendere
    Rataxes skrev 2016-09-20 05:27:19 följande:

    Debilvänstern kommer inte att bry sig förrän bränderna spritt sig till deras garage. Tills dess kommer det fortsätta med svammel som "jamen 5 miljoner bilar har inte brunnit. "


    Säkert många som röstar vänster som faktiskt blir drabbade av bilbränderna med tanke på att S och V brukar dominera i just förorterna. Min gissning är dock att dessa väljare trots allt inser att det inte är en fråga om partipolitik utan går djupare än så, dvs om inget annat görs kommer antalet bilbränder kommer inte att ändras oavsett vad man röstar på.
  • Rataxes
    Ascendere skrev 2016-09-20 11:29:25 följande:
    Säkert många som röstar vänster som faktiskt blir drabbade av bilbränderna med tanke på att S och V brukar dominera i just förorterna. Min gissning är dock att dessa väljare trots allt inser att det inte är en fråga om partipolitik utan går djupare än så, dvs om inget annat görs kommer antalet bilbränder kommer inte att ändras oavsett vad man röstar på.
    Nog är det så, uttrycket debilvänster avser dock de proffs/amatörtyckare som naivt sitter, exempelvis på detta forum eller på diverse ledarsidor och skyller bränder m.m. på något slags utanförskap.

    För att återgå till bilbränderna så bör dessa rent statistiskt drabba en hel del av fordonen som ägs av s.k. bilmålvakter. Jag såg någon beräkning om att en tiondel av bilarna i Malmö registrerats på sådana. Förr eller senare så kommer någon brukare av dylika fordon att ledsna på att behöva skaffa nya bilar och göra processen kort med någon/några av pyromanerna.
    För övrigt anser jag att Rikspolischef Dan Eliasson omgående bör entledigas.
  • KillBill
    En sån här dag så är det mycket diskussioner om vilken regering som driver den mest ansvarsfulla politiken. Då kan det vara intressant att se på hur statsskulden har förändrats under de 16 senast åren med socialdemokratiskt-, allians- och rödgrönt budget. Trots att Alliansen sålde ut statliga företag för mer än 160 miljarder under sin tid vid makten så lyckades man med konststycket att kraftigt öka statsskulden. Jag vet inte vad ni andra säger men jag anser det är tydligt att när det kommer till alliansens ansvarskänsla så är det mycket snack och lite verkstad. 

    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2016-09-20 14:20:20 följande:
    En sån här dag så är det mycket diskussioner om vilken regering som driver den mest ansvarsfulla politiken. Då kan det vara intressant att se på hur statsskulden har förändrats under de 16 senast åren med socialdemokratiskt-, allians- och rödgrönt budget. Trots att Alliansen sålde ut statliga företag för mer än 160 miljarder under sin tid vid makten så lyckades man med konststycket att kraftigt öka statsskulden. Jag vet inte vad ni andra säger men jag anser det är tydligt att när det kommer till alliansens ansvarskänsla så är det mycket snack och lite verkstad. 

    Källa till diagrammet är statistik/prognos från Riksgälden.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Dorian Ertymexx
    KillBill skrev 2016-09-20 14:20:20 följande:
    En sån här dag så är det mycket diskussioner om vilken regering som driver den mest ansvarsfulla politiken. Då kan det vara intressant att se på hur statsskulden har förändrats under de 16 senast åren med socialdemokratiskt-, allians- och rödgrönt budget. Trots att Alliansen sålde ut statliga företag för mer än 160 miljarder under sin tid vid makten så lyckades man med konststycket att kraftigt öka statsskulden. Jag vet inte vad ni andra säger men jag anser det är tydligt att när det kommer till alliansens ansvarskänsla så är det mycket snack och lite verkstad. 
    Fast de visar ansvar - för riskkapitalister och rika och välbeställda. Mot dem är de väldigt ansvarsfulla. Resten... fah, vem bryr sig om patrasket va? Tungan ute
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna