• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Intenuigen
    Världsmedborgare skrev 2016-11-22 14:53:40 följande:

    Nu har jag troligen missuppfattat något, vem påstod vad, och vilka är de som satsat pengar för 3-4 år sen?


    Det tror jag med! Jag svarade en av dina kollegor som satt och malde om att allt nu va borgarnas nedskärningar som va problemet, fast hen för några årsedan satt och malde om att det aldrig satsats så mycket pengar på svensk sjukvård som då och att det då inte alls fanns några ekonomiska problem inom sjukvården.
  • Världsmedborgare
    Intenuigen skrev 2016-11-22 16:52:18 följande:
    Det tror jag med! Jag svarade en av dina kollegor som satt och malde om att allt nu va borgarnas nedskärningar som va problemet, fast hen för några årsedan satt och malde om att det aldrig satsats så mycket pengar på svensk sjukvård som då och att det då inte alls fanns några ekonomiska problem inom sjukvården.
    Ok, jag vet inte vilka dom satsningarna var/är, oppositionen brukar oavsett vem det är, hävda att dom satsat mer på allting när dom regerade.

    Jag tycker det är usel propaganda att göra så, för vem fan bryr sig om vad som gjorts, när det ändå bara blivit sämre.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-11-30 09:18:50 följande:
    Fast nu har ju dom m.fl experter haft fel flera ggr i rad vad gäller svensk ekonomi och dess utveckling, så vi får väl vänta och se om dom nu lyckas pricka rätt. smile1.gif
    Du kör samma, VMB, som (enligt kommentarsfältet) Maud Olofsson gör... "Det e´ lätt å va efterklok"
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Ascendere skrev 2016-11-29 20:35:23 följande:
    Kommentar överflödig...

    www.dagensjuridik.se/2016/11/regeringen-har-r...
    "Riksrevisionen pekar även ut kommande problem inom försvaret, asylmottagningen, integration, det säkerhetspolitiska läget, ökande sjukskrivningar, fallande pensioner, ökande antal personer med garantipension eller äldreförsörjningsstöd, bostadssituationen och det finansiella stabilitetsläget med historiskt höga skulder och bostadspriser."

    Citerat ur Riksrevisionens granskning av regeringens budgetproposition och prognos, men det är ju bara å hoppas att dom inte prickat rätt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Flash Gordon
    Alica90 skrev 2016-12-06 02:21:27 följande:
    Ganska enkelt att se att Sverige har tjänat på invandrarna om man bara sätter sig in ordentligt. 
    Hur då?

    Hjälp oss gärna genom att visa på vilka siffror och beräkningar du tänker på.

    I Norge undersökte man saken för några år sedan ( i Sverige går det givetvis inte att undersöka detta) och kom fram til att exakt ingen invandring är lönsam i ett välfärdssamhälle av norsk modell.

    Alla som kommer in i samhället kostar mer i bidrag och utnyttjande av resurser än de hinner med att skapa under sin tid i landet. Oavsett om du talar om en ingenjör från USA eller en analfabet från Afghanistan.

    Så du får gärna visa på VAR och HUR man ska "sätta sig in ordentligt" för att förstå att Sverige idag tjänar på invandrarna.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2016-12-06 06:15:21 följande:
    Hur då?

    Hjälp oss gärna genom att visa på vilka siffror och beräkningar du tänker på.

    I Norge undersökte man saken för några år sedan ( i Sverige går det givetvis inte att undersöka detta) och kom fram til att exakt ingen invandring är lönsam i ett välfärdssamhälle av norsk modell.

    Alla som kommer in i samhället kostar mer i bidrag och utnyttjande av resurser än de hinner med att skapa under sin tid i landet. Oavsett om du talar om en ingenjör från USA eller en analfabet från Afghanistan.

    Så du får gärna visa på VAR och HUR man ska "sätta sig in ordentligt" för att förstå att Sverige idag tjänar på invandrarna.

    Det finns forskning som visar att Sveriges invandring har varit lönsam (när alla invandrare kom ut i arbetslivet). Idag leder emellertid invandringen till en kostnad för samhället på 1-2% av BNP (enligt studier av Jan Ekberg och Joakim Ruist). 

    Stora pensionsavgångar i Sverige kommer leda till brist på arbetskraft och om vi då kan få fler invandrare i arbete så kommer kostnaden för  invandringen att minska. 

    www.svd.se/af-direktor-fods-for-fa--invandring-nodvandig


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna