• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • nattuw
    Jordfräsen skrev 2019-01-18 20:40:36 följande:
    Hur ska jag som borgerlig väljare kunna lite på C eller L efter detta menar du? Ett förtroende tar lång tid att vinna, men går snabbt att förlora.
    Nåja majoriteten av väljarna verkar ju ha en förmåga att glömma och förlåta vilka dumheter som helst så det är inte helt otroligt att det går vägen även denna gång. Bara det får gå några år.

    Det kan för övrig bli en rätt intressant tid även utan extraval. Kommer till exempel den nya oheliga alliansen att ta tag i verkliga samhällsproblem eller kommer pseudodebatten om SD att fortsätta vara den viktigaste frågan i svensk politik.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-01-19 19:34:54 följande:

    Nåja majoriteten av väljarna verkar ju ha en förmåga att glömma och förlåta vilka dumheter som helst så det är inte helt otroligt att det går vägen även denna gång. Bara det får gå några år.

    Det kan för övrig bli en rätt intressant tid även utan extraval. Kommer till exempel den nya oheliga alliansen att ta tag i verkliga samhällsproblem eller kommer pseudodebatten om SD att fortsätta vara den viktigaste frågan i svensk politik.


    Alla som kan 1900-talets historia inser förstås hur viktigt det är att hålla nationalistiska och främlingsfientliga partier borta från makten.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2019-01-19 19:34:54 följande:
    Kommer till exempel den nya oheliga alliansen att ta tag i verkliga samhällsproblem eller kommer pseudodebatten om SD att fortsätta vara den viktigaste frågan i svensk politik.
    Regeringen kommer säkert att försöka ta tag i de samhällsproblem de anser vara verkliga.

    Men jag betvivlar att gråtskriken från SD-vurmarna kommer att upphöra, Vi kommer nog att få ta del av många betraktelser om att Sverige är en diktatur, att pk-samhället lider av beröringsskräck och liknade utgjutelser från det här klientelet där den ständiga kränktheten blivit till en evig gnällvisa.Skrattande
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-01-19 21:48:11 följande:
    Alla som kan 1900-talets historia inser förstås hur viktigt det är att hålla nationalistiska och främlingsfientliga partier borta från makten.
    De flesta i Sverige är mer intresserad av en tryggad vardag än av det politiska maktspelet.
  • Crash Man
    KillBill skrev 2019-01-19 21:48:11 följande:

    Alla som kan 1900-talets historia inser förstås hur viktigt det är att hålla nationalistiska och främlingsfientliga partier borta från makten.


    Du har givetvis rätt. Titta bara hur det blev i Danmark när danske folkparti blev stödparti åt deras konservativa regering. Det tog bara två veckor innan Danmark öppnade sin första gaskammare. Kvinnor var tvungna att utföra aborter med galgar på bakgator efter att de införde dödstraff på abort.

    Fast Danmark är inte det värsta exemplet. När sannfinländarna var med i en kooalitionsregering började alla skolungdomar dagen med att svära evig lydnad åt deras ledare Jussi Halla-aho. Detta samtidigt som de hade högerarmen utsträckt. Demokratin avskaffades och all media förstatligades för att vara helt säkra på att inga åsikter som gick emot partiet framfördes. De som trotsade denna lag fick tillsammans med partiets meningsmotståndare en enkelbiljett till kolgruvorna där de tvingades att resten av sin existens arbeta som slavar åt den finska regeringen. Sen har jag även hört att den finska regeringen utvecklar kärnvapen för att kunna göra en glaskrater av hela mellanöstern. Men det är bara spekulativt och ingenting jag kan bevisa i dagsläget.

    Det är precis det som även kommer hända i Sverige om vi ens ger SD ett uns inflytande. För alla som läst 1900-tals historia vet precis vad som händer när nationalistiska partier kommer in i regeringen.
  • KillBill
    Crash Man skrev 2019-01-21 01:50:37 följande:

    Du har givetvis rätt. Titta bara hur det blev i Danmark när danske folkparti blev stödparti åt deras konservativa regering. Det tog bara två veckor innan Danmark öppnade sin första gaskammare. Kvinnor var tvungna att utföra aborter med galgar på bakgator efter att de införde dödstraff på abort.

    Fast Danmark är inte det värsta exemplet. När sannfinländarna var med i en kooalitionsregering började alla skolungdomar dagen med att svära evig lydnad åt deras ledare Jussi Halla-aho. Detta samtidigt som de hade högerarmen utsträckt. Demokratin avskaffades och all media förstatligades för att vara helt säkra på att inga åsikter som gick emot partiet framfördes. De som trotsade denna lag fick tillsammans med partiets meningsmotståndare en enkelbiljett till kolgruvorna där de tvingades att resten av sin existens arbeta som slavar åt den finska regeringen. Sen har jag även hört att den finska regeringen utvecklar kärnvapen för att kunna göra en glaskrater av hela mellanöstern. Men det är bara spekulativt och ingenting jag kan bevisa i dagsläget.

    Det är precis det som även kommer hända i Sverige om vi ens ger SD ett uns inflytande. För alla som läst 1900-tals historia vet precis vad som händer när nationalistiska partier kommer in i regeringen.


    Av de partier du radar upp är SD ensam om att ha nazistiska bakrund men trots att våra grannländers regeringar inte regerar med partier med nazistiskt förflutet så tycker jag att erfarenheterna förskräcker (framförallt i Danmark).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-01-21 07:28:04 följande:

    Av de partier du radar upp är SD ensam om att ha nazistiska bakrund men trots att våra grannländers regeringar inte regerar med partier med nazistiskt förflutet så tycker jag att erfarenheterna förskräcker (framförallt i Danmark).


    Detta är bakgrunden till att Ulf Kristersson så hårdnackat vägrar samarbeta med SD.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Crash Man
    KillBill skrev 2019-01-21 07:28:04 följande:

    Av de partier du radar upp är SD ensam om att ha nazistiska bakrund men trots att våra grannländers regeringar inte regerar med partier med nazistiskt förflutet så tycker jag att erfarenheterna förskräcker (framförallt i Danmark).


    Jag håller med om att SD har ett tvivelaktigt förflutet. Dock skulle jag inte gå så långt att kalla dem nazister. Ordet nazist överanvänds och blir mer ett ord som används för att beskriva någon man inte håller med om. Detta kallas i engelskan för ett buzzword, och det såg man tydligt under den amerikanska valrörelsen när Donald Trump blev kallad för nazist. Det är dock en rejäl skillnad på att vilja bygga en mur för att stoppa illegal invandring och att starta ett folkmord.

    Trots detta måste man någon gång inse att det förflutna är det förflutna. Moderaterna var mer nazistvänliga under 40-talet än vad SD var under 90-talet. Ingen väljer dock idag att kalla Moderaterna ett parti med nazistiska rötter. Så hur lång tid måste man vänta innan naziststämpeln försvinner? 40 år? 70 år? 100 år? eller ännu längre?
  • Crash Man
    KillBill skrev 2019-01-21 07:42:27 följande:

    Detta är bakgrunden till att Ulf Kristersson så hårdnackat vägrar samarbeta med SD.


    Du vet lika väl som jag att både Ulf Kristersson och Ebba Busch Thor är mer villiga att samarbeta med SD än vad de låtsas att de är.
  • RebeckaZ70

    Margot Wallström i 4 åt till Kräks Fy f-n. och en kulturminister som hyllar islamisten Mehmet Kaplan. Redan bristande omdöme!


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna