• moaz
    Äldre 28 Dec 18:13
    808626 visningar
    7824 svar
    -3 +9
    7824
    808626

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Nenne6­66
    Äldre 6 Feb 12:59
    Mentat skrev 2016-02-06 12:11:12 följande:
    Tja, först vägrar du att acceptera att en vänstervriden journalistkår skulle kunna påverka programmen och när du får sifferbevis på det duger inte det heller. I så fall får vi väl konstatera att själva gudarna skulle kämpa förgäves här.

    Eventuella utomstående läsare med ett öppet sinne kan dock fundera över siffrorna och ser då att journalisternas egna åsikter givetvis påverkar hur de rapporterar och vad de rapporterar.

    Ingen kan rimligen vara förvånad över det. Om man vill erkänna det eller inte är bevisligen en annan sak. Därmed finner jag vidare diskussion i ämnet meningslös.
    Amen
  • Äldre 6 Feb 13:12
    Mentat skrev 2016-02-06 12:11:12 följande:
    Tja, först vägrar du att acceptera att en vänstervriden journalistkår skulle kunna påverka programmen och när du får sifferbevis på det duger inte det heller. I så fall får vi väl konstatera att själva gudarna skulle kämpa förgäves här.

    Eventuella utomstående läsare med ett öppet sinne kan dock fundera över siffrorna och ser då att journalisternas egna åsikter givetvis påverkar hur de rapporterar och vad de rapporterar.

    Ingen kan rimligen vara förvånad över det. Om man vill erkänna det eller inte är bevisligen en annan sak. Därmed finner jag vidare diskussion i ämnet meningslös.
    Din bevisföring borde få en högstadieelev att rodna av skam.

    Jag ger inte mycket för dina konspirationsteorier där du googlar utan att förstå vad det är du får fram.

    Överlag tror jag att skrikhögern har en romantiserad bild av arbetslivet där det enligt konspirationsteoretikerna är de anställda som bestämmer en produkts innehåll, inte företagsledningen.

    Och i vanlig ordning vädjar du till utomstående läsare. Det är intressant i sig och kanske inte helt vid sidan om ämnet. Det kan ju vara så att somliga högervridnas uppfattning om public service som vänstervriden bottnar i osjälvständigt tänkande.

    Typ att man har hört skrikhögern gorma om att vänsterrasism minsann går an medan Perrelli minsann inte får vara programledare för Melodifestivalen bara för att hon gjort lite reklam för ett varumärke.

    Tja, mot dumheten kämpar själva gudarna förgävesSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 6 Feb 13:19
    Superbus skrev 2016-02-06 12:38:36 följande:
    Inte alls! Naivt, avsaknad av själbevarelsedrift och rent av intellektuellt slött att avfärda konspirationsteorier.

    Du lägger ju fram dem hela tiden då du envetet pekar ut alla som inte är av din uppfattning som Sverigedemokrater...
    Superbus skrev 2016-02-06 12:45:00 följande:
    Det är lika bra du anmäler detta igen!

    Anmäler?

    Har du hamnat inför Familjelivs granskningsnämnd.

    Inte så länge en skrikhögerrepresentant här på FL kallade den vänsterextremistisk. Han hade väl googlat.

    Nåja, till saken. Nej, jag anser inte att alla som inte tycker jag är sverigedemokrater. Att du fått den uppfattningen är en del av problematiken i den här tråden.

    Förmågan till att orientera sig i texter och att förstå det samhälle man är en del av är synnerligen outvecklad på vissa hållSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 6 Feb 13:33
    FDFMGA skrev 2016-02-06 10:42:24 följande:
    . Det finns ju inget vi har så stort förtroende för som SR :)
    Det är äpplen och choklad.

  • Äldre 6 Feb 13:36
    KillBill skrev 2016-02-06 10:57:13 följande:
    Mats Knutson förklarar varför man man inte kan dra några som helst slutsatser av denna undersökning. 

    Citat: "Av cirka 1.100 journalister över hela riket har 93 (!) skickat in enkäten, som ligger bakom påståendet att 52 procent av SVT:s journalister är Miljöpartister"

    blogg.svt.se/politik/435/
    När SIFO ringer så svarar under 50%, detta har 10%. Det första är stensäkert och det andra är förkastligt. Får man fråga var gränsen går mellan stensäkert och förkastligt?
  • Superb­us
    Äldre 6 Feb 13:50
    FDFMGA skrev 2016-02-06 13:19:31 följande:
    Superbus skrev 2016-02-06 12:45:00 följande:
    Det är lika bra du anmäler detta igen!

    Anmäler?

    Har du hamnat inför Familjelivs granskningsnämnd.

    Inte så länge en skrikhögerrepresentant här på FL kallade den vänsterextremistisk. Han hade väl googlat.

    Nåja, till saken. Nej, jag anser inte att alla som inte tycker jag är sverigedemokrater. Att du fått den uppfattningen är en del av problematiken i den här tråden.

    Förmågan till att orientera sig i texter och att förstå det samhälle man är en del av är synnerligen outvecklad på vissa hållSolig
    Oja, det har jag definitivt gjort flera gånger!

    Jag ska inte kasta sten i glashus, men jag försöker läsa det folk skriver inte det de skriver mellan raderna. Det kan man oftast bara se när man snackar med någon ansikte mot ansikte.

    Jag är ju rätt gammal förstår du Drömmer 
  • Äldre 6 Feb 13:54
    +1
    KillBill skrev 2016-02-06 10:57:13 följande:
    Mats Knutson förklarar varför man man inte kan dra några som helst slutsatser av denna undersökning. 

    Citat: "Av cirka 1.100 journalister över hela riket har 93 (!) skickat in enkäten, som ligger bakom påståendet att 52 procent av SVT:s journalister är Miljöpartister"

    blogg.svt.se/politik/435/
    Och Kent Asp förklarar varför Mats Knutson har fel i det han tror:

    http://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/kent-asp-slar-tillbaka-mot-knutson-korkat-6101920

    - Att det är 93 SVT-medarbetare som deltar i enkäten handlar helt enkelt om att de inte utgör en större andel av journalistförbundets medlemmar. De journalister som arbetar på SVT och Sveriges Radio utgör omkring 16 procent av alla Sveriges journalister som är med i förbundet. Dessa 93 personer från SVT utgör, tillsammans med de från SR, även omkring 16 procent av journalisterna i urvalet. Att hävda att det inte skulle vara representativt är så korkat så det liknar ingenting, säger han.
  • Äldre 6 Feb 14:05
    Superbus skrev 2016-02-06 13:50:22 följande:
    Oja, det har jag definitivt gjort flera gånger!

    Jag ska inte kasta sten i glashus, men jag försöker läsa det folk skriver inte det de skriver mellan raderna. Det kan man oftast bara se när man snackar med någon ansikte mot ansikte.

    Jag är ju rätt gammal förstår du Drömmer 
    Ok. Då är jag med. Du har fått ett inlägg anmält - och då kände du att det du skrev till mig skulle bli anmält.

    Jag det finns en viss offermentalitet bland de som anser att SVT och SR inte är opartiska.
    Superbus skrev 2016-02-06 12:45:00 följande:
    Det är lika bra du anmäler detta igen!
    Men vad var det i inlägget du trodde jag skulle anmäla? Och varför skulle jag göra det?
    Superbus skrev 2016-02-06 12:38:36 följande:
    Inte alls! Naivt, avsaknad av själbevarelsedrift och rent av intellektuellt slött att avfärda konspirationsteorier.

    Du lägger ju fram dem hela tiden då du envetet pekar ut alla som inte är av din uppfattning som Sverigedemokrater...

    Ärligt så har jag inget emot att du skriver att jag klassar alla som inte tycker som jag som sverigedemokrater. 

    Jag försöker ju visa att åsikterna om att SR och SVT är partiska och vänstervridna bottnar i oförmåga att förstå omvärlden. Varför skulle jag då vilja anmälaSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 6 Feb 14:14
    Rutgers skrev 2016-02-06 13:36:20 följande:
    När SIFO ringer så svarar under 50%, detta har 10%. Det första är stensäkert och det andra är förkastligt. Får man fråga var gränsen går mellan stensäkert och förkastligt?
    Eftersom jag inte har pluggat statistik kan jag inte svara på var gränsen går för ett säkert resultat men enkel logik säger mig att gränsen är högre än 93 svar av 1100 möjliga (8,45%). Var tror du att gränsen går för ett säkert resultat? Tycker du att resultatet i denna undersökning verkar tillförlitligt?
  • Superb­us
    Äldre 6 Feb 23:43
    FDFMGA skrev 2016-02-06 14:05:49 följande:
    Ok. Då är jag med. Du har fått ett inlägg anmält - och då kände du att det du skrev till mig skulle bli anmält.

    Jag det finns en viss offermentalitet bland de som anser att SVT och SR inte är opartiska.
    Superbus skrev 2016-02-06 12:45:00 följande:
    Det är lika bra du anmäler detta igen!
    Men vad var det i inlägget du trodde jag skulle anmäla? Och varför skulle jag göra det?
    Ärligt så har jag inget emot att du skriver att jag klassar alla som inte tycker som jag som sverigedemokrater. 

    Jag försöker ju visa att åsikterna om att SR och SVT är partiska och vänstervridna bottnar i oförmåga att förstå omvärlden. Varför skulle jag då vilja anmälaSkrattande
    For you baby: www.familjeliv.se/forum/thread/76309452-vem-ska-ha-ansvaret-for-barnen
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?